Ford LTD Crown Victoria P72, 1991
Az időutazó - minimális változtatások 1979 óta
A fordulatszámmérő nem gyári felszerelés
Certified Calibration - fő a pontosság!
A kilencvenes évek elején az autókereskedők homlokára mély barázdákat vésett a visszaeső kereslet. Különböző akciókkal, kedvező részletfizetési konstrukciókkal, árengedményekkel igyekeztek vevőket nyerni.
Ilyen környezetben bizony nem volt könnyű dolga a tradicionális full-size szedánoknak. A beszűkült piacon a Ford LTD Crown Victoriának házon belüli vetélytársa is akadt a Mercury Grand Marquis képében, de az 1979 óta lényegében változatlan megjelenésű LTD-nek az igazi fenyegetést az 1991-re teljesen új, áramvonalas külsővel és áttervezett belsővel megjelenő Chevrolet Caprice jelentette.
A Buick Electra/Park Avenue/Le Sabre, az Oldsmobile 88/98 és a Pontiac Bonneville is a kihívók között szerepelt, de ezek a méretcsökkentett, elsőkerék-hajtású, önhordó kasztnis V6-os autók már csak nevükben voltak full-size-ok. Ráadásul a Crown Vic krómdíszítése egy tucat ilyen hatoskára elég lenne.
A kategória kiemelt vásárlói a taxi társaságok és a rendfenntartó szervek. A rendőri munkával járó mindennapos igénybevételre erősített példányok készültek, ez volt a police package. A csomag nem a modern korok találmánya, az első police package-t épp a Ford mutatta be még 1950-ben.
A kimustrált rendőrautók árveréseken keresik új gazdájukat, így a lakossághoz is eljutnak ezek a gépek, mára már külön kultusza van az erősített autóknak. Ha emlékszik rá valaki, a Blues Brothers 2000 című filmben Elwood választása pont egy ilyen LTD-re esik.
Megerősített futómű, hatékonyabb olajozás és hűtés, az eredmény egy amerikai szemmel nézve is strapabíró autó. Épp ideális a budapesti utakra!
Talán ez az egyetlen, józan gondolkodással is elfogadható indok arra, hogy Inti az építés alatt álló Camaroja mellé egy police package LTD-t vásárolt a napi közlekedésre. Igazi megszállott! Ha hozzáteszem, hogy időközben egy 68-as Chevelle-lel egészítette ki autóparkját, már egészen biztos lehetsz benne, hogy nem túloztam.
Az sajnos hamar kiderült, hogy a Crown Vic a maga 536 centis hosszával és 197 centis szélességével mégsem a belvárosi utcákra termett, Inti legnagyobb bosszúságára többször is leparkolták már.
Ez a Crown Vic tehát rendőrautóként kezdte pályafutását, két év alatt 140.000 mérföldet tett meg a nagy vízen túl mielőtt országunkba került.
Érdekes felszereltség a „certified calibration speedometer”, azaz a rendőri munkához nélkülözhetetlen hajszálpontos sebességmérő.
Az autó a P72 csomagon kívül tökéletes eredetisége miatt is megérdemli a bemutatást. Itthon sajnos ritkán találkozunk olyan autóval, amit elkerültek a szükségmegoldások, amit végig lelkiismeretes gazdák óvtak és megtartották eredeti fényében.
Minden porcikájában tradicionális amerikai szedán. Klasszikus felépítés (teljes alváz, orrmotor, merev híd, hátsókerékhajtás), klasszikus extrák (szervó, klíma, elektromos kütyük, dönthető kormányoszlop, és a kevésbé klasszikus légzsák), és a jó öreg pushrodos V8. Igaz, karburátor helyett injektorral.
A motor a Mustangokból is ismert hengerenkénti befecskendezéses 5 literes (302 CID) V8-as. A P72 felszereltség miatt a széria 150 helyett 225 lóerőt, és 270 helyett 300 lb-ft (406 Nm) nyomatékot juttat a hátsó kerekekhez a négysebességes AOD automataváltón keresztül.
A nyomaték szépen mozgatja a nagy tepsit, és a dinamikus menetteljesítmények dacára Inti 12,5-14 liter körüli átlagfogyasztást mér. Hmmm, egy takarékos városi romboló.
Az autó óriási, bőr belsejében hat személy is stílusosan, kényelemesen, a jól végzett munka örömével utazhat miután megpakolta a csomagtartót közel 600 zacskóstejjel.
Hozzászólások
király kocsi, csak kár hogy hiányzik belőle a v8as mormogás... de hát, valóban, a rablókat csendben kell megközelíteni:) szerencsés vagyok, mert mindn nap látom a vasat, egy házban lakom a tulajjal:) huhh, ezzel kellett volna menni tavaly horvátországba nem a swifttel...
pá
A "romboló" :-)
Sziasztok.Nekem nagyon tetszik ez a verda, filmekben gyakran látni ilyet.Igen jňol néz ki.Szívesen kipróbálnám:)
Nem tudom, de a Chevrolet Caprice és Impala mellett ez a harmadik (de nem sorrendben:)) örök kedvenc:)
Mennyi lehet egy ilyen vas? Mo-on? :) szép.. gyönyörű
Csodálatos gép, ilyennel biztos nem lehet érzékelni a fővárosi közlekedési morált >D Amúgy innen látszik a mi kocsijaink nyamvadtsága: kb. akkora mint a 7es BMW, egy luxusautó(hihi), odaát meg a zsaruk és a taxisok igavonója. Opel Astra 1.4 jenki kivitelben;)
Bárcsak lenne egy ilyen kocsim! :)
Szép a verda,és tényleg eredeti..!
ÉN IS SZERETEM A KLASSZIKUS, SZÖGLETES,NAGY AMERIKAI CIRKÁLÓKAT.A MODERN KÜLFÖLDI KOCSIKBAN NEM TALÁLOK SEMMI LENYŰGÖZŐT.VALAMI HASONLÓT SZERETNÉK ÉN IS KÉSŐBB.1979-1991-IG GYÁRTOTTAK ILYET,DE SAJNOS MO.-ON MÉGSEM LÁTTAM SOKAT.TESTVÉR MODELL A GRAND MARQUIS,TOWN CAR ŐKET IS SZERETEM,AHOGY A TÖBBI AMERIKAI GÉPET IS.
Sajnos nemsokat láttam a neten, ami eladó, ugyanis engem is érdekelne. Többnyire Németországban. Nagyon szép kocsi. Sokan lemondják az efféle cirkálokat, de azt mondom, kit érdekelnek a rossz vélemények.
volt szerencsém hazájában vezetni pár hónapig egy épp ilyet, igaz, nem police package, de az is szépen gurult. és 12 liter alatt fogyasztott. azóta is hiányzik! bár néha elrettenek, hogy az 585 centijével hol tudnám leparkolni...
A kihívók közül kimaradt a Buick Rodmaster, ami lényegében egy Buick emblémájú Chevrolet Caprice (Badge Engineering).
nagy tepsi szedán, imádom az ilyen autókat,de a 92 utáni gömbölyü crown vic ,meg 98 utániak azok jobban tetszenek,de ezis egy szép darab!
szípvas. Ha lett volnaeladó amikormeg vettema tbirdetakkor a crown vic melett döntttem volna. Én is napira is használható vasat kerestem
Nagyon szép darab!!!
Ha valaki tud emberi áron,akkor szóljon légyszi!!!!!