Ford Mustang, 2001
A legutolsó cikkben írtam a Camaro/Firebird páros fenyegetett helyzetéről, most magáról a fenyegetőről szeretnék néhány szót ejteni.
Arról az autóról, amely makacsul maga mögé utasítja az F-bodykat az eladási listákon immár hatodik éve egyhuzamban. Arról az autóról, amely maga is 37 éves hagyományokkal rendelkezik, s amely 1964-es megszületésekor új kategóriát teremtett. Arról az autóról, ami szintén egybeforrt az Amerikai Álommal, s amelyiket még a laikusok is azonnal felismernek (s amely különös módon szintén kapcsolatba hozható egy bizonyos Dodge Chargerrel). Íme a 2001-es Ford Mustang.
Külső tekintetében azt hiszem - rossz szóviccel élve - nem érheti szó a Ford istálló elejét. Hacsak valaki nem hiányolja a krómot a kocsiról (mint én teszem), akkor tökéletesen elégedett lehet vele. 2001-re az összes felszereltségi szinten szériának számítanak a spoilerek, a levegőbeömlők valamint a fekete kerettel ellátott fényszórók. Egyéb tekintetben nem sok a változás a tavalyi modellhez képest.
A motorház alatt lapuló erőművek elég széles választékát kínálja a Ford. Az alapmotor a kezdetiekkel ellentétben nem egy soros, hanem egy V elrendezésű hathengeres, 3802 cc-s szépség, ami 193 lóerőt ad le 5500-on, valamint 305 Nm-t 2800-on (itt jegyezném meg, hogy a Firebird V6-osa ugyanehhez a 305 Nm-hez 4000-ig pörgeti a motort). Micsoda? Hogy a 193 LE kevés? Akkor mondjuk egy 4605-os SOHC V8-as 260 lóerővel? Hogy a ’bird többet tud? Hm, akkor talán egy SVT Cobra a maga 4601 köbcentijéből kihozott 320 lóerejével hogy hangzik? Tessék, hogy a Trans Am még mindig olcsóbb egy ezressel? Francba, hát valakinek csak ki kell fizetni azt a lovat a hűtőrácson...
Szóval, ami a különböző felszereltségi szinteket illeti, ha jól számolom összesen tizenkettő van belőlük. Itt jegyezném meg, hogy a Ford hivatalos honlapja, ki tudja miért, de összesen csak négyet sorol fel, és egyéb tekintetben is kóros információhiányban szenved - talán így akarják rávenni az embereket, hogy a szalonokban is nézzenek körül, ami véleményem szerint hülyeség, mert ha a honlapon nem találok nekem tetszőt, akkor valószínűleg már el sem megyek a szalonba. Na, de hagyjuk a marketingelemzést, lássuk mik is az opciók.
A Mustang Coupe (ezek a V6-osok) Standard, Deluxe és Premium, a Convertible Deluxe és Premium, a GT Coupe és Convertible Deluxe es Premium felszereltséggel kapható, a GT-khez jár a 4.6-os 260-lovas motor. A Cobra SVT Coupe és Convertible verzióban kapható, ezekhez kapjuk a 320 lovas szörnyeteget, és akkor maradt a kuriózum, a Mustang Bullitt GT (nahát, mar megint ez a Bullitt…), ami (esküszöm nem tudom hogyan, miután nem reklámozzák) 275 lovat présel ki a standard GT motorból. A Cobrákhoz es a Bullitt GT-hez csakis ötfokozatú manuálist adnak, a többieknél választható egy négysebességes automata is.
Szériafelszerelés a dupla légzsák, légkondi, elektromos ablakok és zárak, színezett üveg, CD-s, kazettás autórádió, és 15 hüvelykes alumínium kerekek (16" a Convertible-nél).
A Premium csomaghoz, valamint a GT-khez jár az ABS, a kipörgésgátló, 16 hüvelykes kerekek, bőrborítású kormány, és egy hatlemezes CD-tár.
A GT tulajok egyedi motorházzal és levegőbeömlőkkel, dupla kipufogóval, ködlámpával, versenyülésekkel, speciális diffivel, és 17"-es kerekekkel büszkélkedhetnek.
Ami a Bullittot illeti, itt jár egy ültetett karosszéria, egyedi beömlők, Bullitt-stílusú 17"-es kerekek és ugye a Bullitt díszítőelemek. A Cobrákhoz kapunk egyedül független hátsó felfüggesztést, valamint a Mach 460 audiorendszert.
Na, ha a választék tetszik, akkor lássuk mit is kérnek el érte (már ha történetesen Amerikában élünk...):
A legalapabb modellt (Coupe V6) $17,500-re tartják, a Convertible $22,915. Az alap GT-k $23,500 illetve $27,390-ért cserélnek gazdát. A Cobráért $28,230-at illetve $32,775-ot gombolnak le az emberről. Ha pedig Steve McQueen nyomdokában szeretnénk versenyezni a budai vagy pécsi utcákon, előbb $26,230-at (+ vám) készítsünk elő.
Ítélet? Milyen ítélet? Az egyetlen mentségünk, abban az esetben, ha nem Camarot vagy Firebirdöt vettünk az az, hogy a garázsunkban egy Mustang bújik meg. A kevésbé szerencsések pedig gyönyörködjenek a képekben...
Apropó, a Mustang április 17-én volt pontosan 37 éves. 37 évvel ezelőtt, azon a napon 29 millió amerikai nézte este kilenckor a póni leleplezését. Nem hiába harangoztak be a „The most exciting on TV tonight will be a commercial” szlogennel.
A képek és a márka- valamint típusnevek a gyártó cégek tulajdonát képezik.
©2001 Ford Motor Company. All rights reserved.
Hozzászólások
eloszor lassuk
király verda de ahogy írtad:kevés a króm
Vettem egy fekete 3.8-asat, a világ legjobb autója!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nekem való meg aki szeretné nagyon ott van csak kár hogy nem az én garázsomba,de ami késik nem múlik ÁMEN!!!
helló, nekem is egy 3,8 as van szerintem sokkal jobb mint a firebird, mind esztétikailag, mind műszakilag..
Eladtam a Chryslerem hogy veszek egy ilyet V8-al.Azóta is kergetem mert sok a V6 ami nem lehet rossz sőt.Csak ha már ló akkor legyen paripa... :D Az egyik legszebb évjárat az tuti.