2002 Ford Expedition Eddie Bauer

Expedition

  • A vétel után nem sokkal.

  • A szerviz előtti tesztutak nyomaival... ;-)

  • Belül.

  • 2013. szeptember
    Az Expeditionről néhány szó.
    Első, mo-i tulajos volt, Kanadából hozták anno, 0km-esen, céges ügyvezetői kocsi, mindig megkapott mindent (2éve eltűnt a fickó, aki megbízottként tutujgatta, azóta volt néhány barmolás az autón, ezeket most látom/látjuk/javítjuk, de alapvetően nem kotvány). Alig bírtam megszerezni, a tulajt nagyon sokáig fűztem.
    Az autó full dokumentált, a kapott papírtömegben, még a kocsi ügyei miatt kirepülő fhaszinak a charter repjegyét is megtaláltam egy borítékban. Egy eredeti 2002-es katalógust is kaptam!!!
    A tulaj elég sok extrát belerendelt anno, ebből mára a csomagtartóban lévő videolejátszó kopott el teljesen (erről lehetett mesézni a 2. sor előtti tetőmonitoron). Helyette van vmi utólagos AV multiplexer, de nem fogom sztem feltámasztani.
    A vétel előtt átnéztük, volt/van sok javítható hibája, de az átlaghoz képest azért megkíméltebb.
    Az alja eléggé rozsdás. Többek szerint sokat állhatott gazban, ezt viszont nem hiszem, mert 2001.11.08.-i gyártás, s 2002 januárban már itt volt MO-n.
    Szeretném majd az alját is rendbe szedni, de többek szerint nem érdemes belevágni (nem is merik elvállalni), mert iszonyat szívás.
    Most, mielőtt a szervizbe toltam volna, az asszonykával adtunk neki egy 'kicsit', hogy még a javítás előtt jöjjenek ki a dolgai, de a 2 nap alatt csak a generátort sikerült pluszban kinyírni. :-) Egyébként jól bírta, ennél jobban nem lesz ütve.
    Volt egy komolyabb induló rendbe szedés, hogy bírja a strapát. Pár dologgal én fogok bhuzizni, pl gyári MachAudio sub végfok feltámasztása. Általános szépítgetést is kap majd: lekopott kormány helyreállítása, bőrök pucolása, rendbetétele, hiányzó műanyag biszbaszok pótlása.
    A külsejét még nem tudom, hogy meg akarom-e szépíteni (van pár festékpattogás a műa részeken, horzsolás, meg kicsit sok nekem kívül a krémbarna szín). Ha megcsinálnám, sztem sajnálnám majd bevinni a susnyásba. Alapvetően nem mutogatni akarom, de még meglátom.
    Viszont! Szép kereket (16x8), a gyárinál (265/70R17) minimálisan nagyobb gumit (305/70R16), meg egy 3/2 collos minimálliftet akarok alá, nekem kicsit bénán fest ezeken a 265ös (az autóhoz képest) hurkapálcákon, főleg a hátsó kerekek vannak nagyon bent.
    Szép, erős autó (még P0305-tel is ), szépen vált, az automatába beleszerettem. 60ig gyorsul mint a 'barom', utána sem gyík, de a kb 100-110et szeret menni, meg 40-50nel krúzolni (ez jó, mert én is). Német autópályán a 150-et számomra látványos módon futotta meg. Pár rövid szakaszon nulláztam a fedkompot: ingázóban (80-110) ~13L, városban ~18L (ebben már némi élvezkedés is volt), örömszerző módban 20+L (vagy negyedtank/nap :D ).
    P-V kocsi lesz nekem, kirándulós a családnak, meg az orvosasszonynak H-V megoldóautó: főleg télen, okulva 2013-as havazós-tankozós tatai márc.15.-ből...).
    Pár hét és ki lesz kupálva annyira, amennyire nekünk kell. :-)

Hozzászólások

  1. Long74  - 2013. szeptember 5. 09:52

    Grat! Szép nagy vas!!!

  2. ARAB  - 2013. szeptember 14. 09:28

    GRATULA!!!!

    csak sikerült.

  3. xtom  - 2013. szeptember 14. 09:46

    Durva jó !!!

  4. uzsz  - 2013. szeptember 20. 17:50

    Gratula! Sok örömteli és probléma mentes utat vele. :)

  5. szjani  - 2013. október 7. 01:26

    köszi mindenkinek az eddigieket :)

  6. JoeCutter  - 2013. október 24. 18:14

    Hajrá Jani! Kellett ez az emelés, szépen halad a project.

  7. szjani  - 2013. október 24. 22:33

    köszi Joe!

  8. Rizzo  - 2017. október 12. 13:10

    Már visszafelé számolsz. Újabb 15 évig le van a gondod a kasztniról.
    Robinak elismerésem, kellett hozzá a türelme.

  9. gab77  - 2017. december 17. 07:29

    Nagyon szép autó és hatalmas. Imádom. (nem is mertem közelebb menni hozzá :) )


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére