Annak idején gyárból még egysoros rendszerrel, katalizátorral gurult ki az autó, egy középdob és egy hátsódob csillapította a hangot. Persze ez már a 2003-as vételkor sem volt gyári állapotú, így még otthon kapott egy dupla, kétdobos rendszert, ami az idő múlásával "elöregedett", toldozásokkal, foltozásokkal elég silány minőségben probálkoztak különböző "szakemberek" javítani az állapoton. Az eredeti crossmembert "jószokás" szerint alakították át két-csövesre..., nemes egyszerűséggel kivágtak belőle egy kisebb darabot... Na ezt az állapotot már hosszú ideje szerettem volna megszüntetni...

1979 Chevrolet Monte Carlo Sport Coupe
Kipufogó témája, avagy "do it yourself Crossmember"...
-
-
Az úgy kezdődött, hogy hegesztőkészülék volt a karácsonyfa alatt..., így gyorsan megszületett a ötlet, hogy csinálok egy sajáttervezésű crossmembert. Valami ilyen volt a terv...
-
-
Zártszelvény, U-Profil..., a terv tökéletesnek tünt!
-
-
Akna és emelő hiányában kellett az autót felemelni... Elöl rámpák, hátul bakok...
Először a régi crossmembert kellett kihúznom... -
... de kiszedtem..., a méreteket egész pontosan eltaláltam.
-
Az első tesztkor kiderült, hogy a hengerelt acél U-Profil közel sem olyan erős, mint amilyennek tünt, a váltó súlya alatt 3-4 cm-t engedett lefelé, ezért megpróbáltam megerősíteni, de ez sem segített, így további tervek készültek...
-
-
Az U-Profilt is cserélnem kellett, ez az anyag már sokkal tartósabbnak igérkezett, de az alsó tagokat így is el kellett készíteni!
-
a második próbálkozáskor már egész jó varratok születtek..., jövő héten már vállalok karosszériamunkát is (ha-ha)
-
....aztán csak elkészült a Kortisz's Crossmember! Tart mint atom!
-
-
...többször ki és beszereltem mire a helyére került...
-
Időközben megrendeltem az új kipufogó alkatrészeit a Jegs Performance-tól
A downpipe-ok, a 2,5"-os rendszer mufflerekkel, és egy H-Pipe Kittel... -
JEGS Performance Products Part Number: 555-30556
PYPES DGU10S
JEGS Performance Products Part Number: 555-30651
-
Ilyen a bejárat...
-
itt már nem volt visszaút, kivágtam mindent!
-
Az előző csőhöz képest van némi különbség:
-
Aztán nekiláttam a pozicionálásnak..., ez akna vagy megfelelő csápos emelő nélkül kemény menet volt. Az első összerelést követte a második, amikor is a már gyakorlatilag teljesen kész rendszert ismét szét kellett szednem, majd kisebb változtatások után újra szerelhettem fel!
-
-
H-Pipes szerkezet
-
Itt már egész jól álltam...
-
A háromszög merevítés opcionálisan helyet biztosít a kézifékbowdennek..
-
A szereléshez a következő kemikáliák kerültek felhasználásra, Köszi Oldsman a tippeket!
-
Ez itt a Vég(e)!
-
Rögzítés..., amerikai...
-
-
-
-
Dobok...
-
-
-
Új alkatrészek, új sticker..:)
JEGS
... szeretem az ilyen apró kiegészítőket...:) -
Hozzászólások
Nagyon szép AUTO, gratulálok, így tovább!
szép autó,gondos tulaj!
Szép gép. Jó az igazi garázs, tuti!
Ne paráz,Komáromba már tudsz majd jönni vele.
gear drive? meggondoltad azt jol? zavarni fog szerintem.
hat jol van, en remelem nem nyulsz melle, en a faszival mentem par kort, egy ido utan marhara zavaro a hangja. na majd meglatod, addig nezz korul, hogy mennyi 1 timing set, aztan komarom utan kicsereljuk
Jó lehet, de azér' ne hasonlítgassuk össze a Faszi és az én motoromat...! Hát az egy harckocsimotor...:)))
de nem, csak a gear drive-rol beszelek. visit az elegge.
de igen!
Gratulálok a vashoz igazán szép és gondos munka.
Örűlök hogy segithettem annak idején :-)
Csak igy tovább nem sok van az országban belölle vigyázzatok ra. csö John Komáromban találkozunk
Gratula a vashoz,szép lett.
Remélem komáromban találkozunk egy kis eszmecserére:
Köszi mindenkinek!
Ma kiderül, hogy Komáromban ott leszünk-e!?
Némi probléma merült fel a váltó körül, tegnap este kilncre sikerült a váltót visszatenni a helyére! Akna nélkül komoly probléma volt a váltó levétele és visszatétele, de a Faszik Műhely (Zola, Malibutomi, Gombóc és Ex-monte carlós barátom, Mcarlo) segítségével megoldottuk!!!
Helló! Valamikor de megakartam venni ezt a kocsit, csak nem tudtam megeggyezni az akkori gazdival. Örülök, hogy ilyen szépen rendberaktad! Gratula!
Papkalacinak! Köszi, még néhány hét és az idei tervekkel teljesen elkészülök! Sajnos Komárom kimaradt, de most már nem is kakodom el, tavaszig pedig minden pici részletet be tudok fejezni! Köszi mégegyszer!
szia tomi!
meg mindig szep az autod, de most mar legalabb üzemképes... mehetnenk már komáromba! ne csinálj programot augusztus 11-re! Kis fütyiket visszük:)
Jól látom? Kortisz junior?? Mikor vezeti majd a montit? Gratula!!
Jó felnik! Nem is tudtam elképzelni, hogy egy elcamino kerék jól mutathat egy montin :-)
Szép autó! Mindíg is tetszettek-tetszenek ezen generáció ívelt oldalvonalai!