1997 Jeep Grand Cherokee KLáRika az Orviscsirke

Ébredés a csipkerózsika álomból

  • Viszont megnéztük a gyertyaképet és a 8-as gyertya színe barnás, olajos volt, valamint a porcelánon áthúzás nyomok voltak.
    Milyen hülye is vagyok. Gyertyát még nem is cseréltem benne. Nosza rendeltünk is bele 8 Bosch FR8HC-t. A cimbora Bosch hívő, úgyhogy nem engedett más venni :)

  • Másnap meg is jöttek és bele is tettem Klárikába az újakat. Látható, hogy az újnak hosszabb az elektródája, mint a réginek.
    Jeepatti is emlegetett valami hoszabb gyertyákat, és attól neki jobb lett a gépe, reméljük a legjobbakat.
    A gyári hézag 0.8 volt, de a katalógus szerint ebbe a motorba 1mm-el jó. Beállítottam és úgy tettem be.

  • Ne rohanjunk ennyire előre. Először is a két fuel rail-t összekötő cső elkezdett spriccelni, miután meg lett bolygatva. Aztán láttam, hogy ez gyárilag egy fémcsöcsre rázsugorított műanyag cső amin van egy külső gumi burkolat.
    Na most az enyémen volt két bilincs már. Jó szarok, és két különböző, nem is ilyen átmérőre való. Ezt már valaki mókolta, mert ereszthetett. Igen ám, de mint már említettem, ez nem egy sima gumi cső, tehát mákom van, hogy eddig nem égett le az autó.
    Most kapott egy rendes gumi üzemanyag csövet, a régi bilincsekkel. Ezeket majd kicserélem, bár hazáig nem gyulladt ki.
    Cserébe az egyik henger se ment. Alig vonszolta haza magát és indítás után rögtön doba a csekkendzsint. Először azt hittem, hogy levegős a benzinrendszer, de hazamentem és utánajártam. Nem az volt a baj.
    Gondolhatjátok milyen felemelő érzés volt, hogy némi szopás után megint csak szarabb lett az autó, ráadásul megint ki tudja mi a baja? Megint kompjuter csere lesz?
    Akkor Komáromba se tudok menni a hétvégén? Mert hogy így 2 kilométerre se indulok el, nem hogy sokszázra.
    Másnap végül nekiestem az EasyOBD-vel, meg egy multiméterrel és meglett a bűnös.
    Ötös henger injektor áramkör. Ilyenből volt múltkor a kompjúter csere. De nem az lett. Csak a csatlakozó lábai annyira szarok már, hogy nem volt kontakt. Ráadásul ez már egy cserélt, nem belevaló csatlakozó.

  • Gyorsan hozzácsaptam a villamoságis rendelésemhez még 8db új szabvány bosch injektor csatlakozót is. Szöget ütött a fejembe, hogy a tesztpadon is csak rádugták a csatit és jó volt. Minek szórakozzak akkor bontott csirke kábelkötegekkel, meg azon belül is évjárati változásokkal, mikor lehet kapni sokkal jobbat ami ráadásul zsír új? Sőt érintkezőkből létezik erősített kivitel is. Persze hogy olyat vettem bele.
    A rakoncátlankodó ötöst ki is cseréltem, meg is gyógyult. A többire majd gondom lesz ha hazaérek Lengyelországból, mert persze megint el kellett utaznom. Komáromnak is lőttek és Klárika is megint kényszerpihenőn van. De legalább nyugodtan hagytam ott, mert működőképes és annyi időm még volt, hogy lemossam és leponyvázzam.

Hozzászólások

  1. coyote  - 2011. szeptember 5. 13:19

    Klárikát üdvözöljük a Jeep-esek táborában!
    Hajrá! ;)

  2. Dagiszabi  - 2011. szeptember 5. 20:47

    Próbálkoztam a fotókkal, de valahogy nem került bele. De nem adom fel.

  3. hieronymous  - 2011. szeptember 10. 11:13

    Aztán ne úgy közlekedjél vele, mint a Samurai-jal! ;-)

  4. tamagaba  - 2011. november 29. 19:01

    Helló! Gratula nem csak szép de jó is lesz.
    Én éppen váltót újítok fel. Szilentek megezmaegaz, de már a monokli nekem is megvan :)

  5. Dagiszabi  - 2012. január 19. 13:25

    Próbálkozik az ember. De mint ha sose akarna véget érni.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére