1997 Jeep Grand Cherokee KLáRika az Orviscsirke

Első kardán story folytatás

  • Úgy néz ki meg van, hogy mitől reccsent el már két homokinetikus csuklóm a végén.
    Kb tövig benyomott állapotban volt összerohadva a bordás része, ami azt jelenti, hogy a CV joint volt széthúzott állapotban.
    Egy órán keresztül püföltük meg melegítettük szép pirosra, mire szét jött.
    Jeepfanatic Tibi szerint ennek mozognia kellene és ő már látott egy olyat ami mozgott is a kb 30db-ból amit szétszedett.
    Hihetőnek is hangzik, mert az anya csak egy poliuretán tömítőgyűrűre szorít rá. Az nem fogja meg fixen.

  • Nekem 80-90mm bordás rész volt bent a hüvelyben, így kb 30mm-t kellett széthúzni a másik végén lévő csuklón, hogy az első híd kelyhébe beleüljön.
    Az eredmény az lett, hogy láthatóan a pálya végén léptek ki belőle terhelésre a golyók és törték össze a golyóskosarat.

  • Viszont kardán hosszból is több van. Bertiével összehasonlítottuk és az hosszabb. Más a száma is. Látszik, hogy a ráhegesztett bordás hüvely ugyanaz, csak a cső hossza más.

  • A számok.

    Minden esetre most az enyémen meg van csinálva csukló.
    Doby ajánlott egy embert aki eljött érte és másnapra hozta is vissza megjavítva 15ezerért, míg mindenhol máshol 50-ről beszéltek és nem is biztos hogy meg tudták volna csinálni. Vigyem el Pestre és megnézik. Ehhez képest ez maga volt a kánaán.
    Jól kipucolom a hétvégén a bordás részt, bezsírozom és úgy fogom összerakni.
    Kíváncsi vagyok így is töri-e a csuklókat. Bár most már van rá olcsó forrás, de jön a tél, nem kéne összkerék nélkül maradni. Főleg, hogy jövő héten születik a harmadik fiam. Kockázatnak helye nincs.

  • A küszöbökön pár éve megjelent 1-2 hólyag. Bár sokat nem volt az úton az autó, de azért szaporodtak a hoólyagok.
    Ki is cseréltettem a küszöböt. És ha már fényezni kellett, akkor kapott egy tisztasági derékbafényt.
    Minden elemen volt szinte vagy karc vagy pici horpadás, ilyen erdei és parkoló sérülések. Meg a géptetőt mintha macsak kaparta volna meg. Már így vettem. Meg a csomagtér ajtón is volt egy tenyérnyi benyomódás. Na ezek most orvosolva lettek.

  • Megrendeltem hozzá az összes gyári feliratot. Azok közül is volt ami enyhén sérült volt, meg sok a leszedéskor sérült meg.

  • Majd mérnöki precizitással kimértem és feljelöltem mit hova. És jöhetett a ragasztás.
    Csudaszép lett. Ezután még beletoltam 2 doboz üregvédőt a zugokba és elraktam vissza a raktárba.
    Ennek már lassan egy éve. De két hónap és újra meglátogatom. Remélem a benzin nem rohadt bele.
    Jut eszembe, az első kardán azóta sem százas. Most ugyan nem törik, de 80 felett ráz. Az elméletem szerint rövid a hüvely felőli cső, ezáltal kevés az az apa rész ami belemegy és ezért oldalirányú kottyanása van. Mivel ugye a CV joint felé kihúztam kicsit, hogy az ne törjön. Ez még megoldandó kérdés lesz, de előbb kimérem a kardán szögeket is. Aztán vagy elviszem egy kardán specialistához az egész autót, vagy csináltatok egy pogácsát.

  • 3 év Kínai kiküldetés alatt Klárika a raktárban pihent. Körülötte jöttek, mentek autók. Amikkel először eltettem együtt, azokból már egyik sincs meg. De jött helyettük kb 5 másik.
    Klárikából meg a szervó olaj és a hűtőközeg. Előbbi újkeletű dolog, az etilénglikot viszont sososem tudta igazán magában tartani. Egyre sűrűbben írta, hogy Coolant level low. Ilyenkor feleségem megitatta mint a lovat és ment tovább az oviba. Ugyanis ovijárat lett belőle 3 hónapra amíg meg nem jött az új Berlingo.
    Most viszont én kivonattam a forgalomból a lakóautónak vett Ducatot és a 500SE Mercit, amikkel jártam eddig. Meg közben lefényeződött a az E55 AMG is. De azt is elraktam a tél elől. Így a Jeep lesz a téli autóm.
    Viszont rendeltem hozzá ezt-azt, hogy kicsit gatyába rázzam.
    Kicseréltem a vízpumpát de szerintem nem az volt a baja mert a bypass cső is repedt volt és a vízpumpaház felett is állt a víz. Ami persze nem látszik a generátor és klímakonzoltól.
    Rendelhettem bypass csövet is, ami egy héttel visszavetette a folyamatokat. De most összeraktam és száraznak tűnik.

  • Ott volt vizes. Nem raktam fel a viszkót, hogy egy-két próba nap alatt lássam hogy tényleg száraz-e. Ha esetleg nem lenne az, akkor viszont a ventillátor ne csapja szét mindenhova a trutyit és lokalizálhassam a forrást.

  • A szervo nyomócső fáradt el. Rendeltem szívó oldalt is, de azt nem bántottam amíg jó a gyári.

  • Most “beep free” és száraz a kicsike.
    Azért helyén kezelem ezeket a kijelentéseket, mert a szerelések utáni nagy örömömben sokszor mondtam már ilyet. Aztán a vége az mindig újabb szerelés lett.

Hozzászólások

  1. coyote  - 2011. szeptember 5. 13:19

    Klárikát üdvözöljük a Jeep-esek táborában!
    Hajrá! ;)

  2. Dagiszabi  - 2011. szeptember 5. 20:47

    Próbálkoztam a fotókkal, de valahogy nem került bele. De nem adom fel.

  3. hieronymous  - 2011. szeptember 10. 11:13

    Aztán ne úgy közlekedjél vele, mint a Samurai-jal! ;-)

  4. tamagaba  - 2011. november 29. 19:01

    Helló! Gratula nem csak szép de jó is lesz.
    Én éppen váltót újítok fel. Szilentek megezmaegaz, de már a monokli nekem is megvan :)

  5. Dagiszabi  - 2012. január 19. 13:25

    Próbálkozik az ember. De mint ha sose akarna véget érni.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére