Úgy néz ki meg van, hogy mitől reccsent el már két homokinetikus csuklóm a végén.
Kb tövig benyomott állapotban volt összerohadva a bordás része, ami azt jelenti, hogy a CV joint volt széthúzott állapotban.
Egy órán keresztül püföltük meg melegítettük szép pirosra, mire szét jött.
Jeepfanatic Tibi szerint ennek mozognia kellene és ő már látott egy olyat ami mozgott is a kb 30db-ból amit szétszedett.
Hihetőnek is hangzik, mert az anya csak egy poliuretán tömítőgyűrűre szorít rá. Az nem fogja meg fixen.

1997 Jeep Grand Cherokee KLáRika az Orviscsirke
Első kardán story folytatás
-
-
Nekem 80-90mm bordás rész volt bent a hüvelyben, így kb 30mm-t kellett széthúzni a másik végén lévő csuklón, hogy az első híd kelyhébe beleüljön.
Az eredmény az lett, hogy láthatóan a pálya végén léptek ki belőle terhelésre a golyók és törték össze a golyóskosarat. -
Viszont kardán hosszból is több van. Bertiével összehasonlítottuk és az hosszabb. Más a száma is. Látszik, hogy a ráhegesztett bordás hüvely ugyanaz, csak a cső hossza más.
-
A számok.
Minden esetre most az enyémen meg van csinálva csukló.
Doby ajánlott egy embert aki eljött érte és másnapra hozta is vissza megjavítva 15ezerért, míg mindenhol máshol 50-ről beszéltek és nem is biztos hogy meg tudták volna csinálni. Vigyem el Pestre és megnézik. Ehhez képest ez maga volt a kánaán.
Jól kipucolom a hétvégén a bordás részt, bezsírozom és úgy fogom összerakni.
Kíváncsi vagyok így is töri-e a csuklókat. Bár most már van rá olcsó forrás, de jön a tél, nem kéne összkerék nélkül maradni. Főleg, hogy jövő héten születik a harmadik fiam. Kockázatnak helye nincs. -
A küszöbökön pár éve megjelent 1-2 hólyag. Bár sokat nem volt az úton az autó, de azért szaporodtak a hoólyagok.
Ki is cseréltettem a küszöböt. És ha már fényezni kellett, akkor kapott egy tisztasági derékbafényt.
Minden elemen volt szinte vagy karc vagy pici horpadás, ilyen erdei és parkoló sérülések. Meg a géptetőt mintha macsak kaparta volna meg. Már így vettem. Meg a csomagtér ajtón is volt egy tenyérnyi benyomódás. Na ezek most orvosolva lettek. -
Megrendeltem hozzá az összes gyári feliratot. Azok közül is volt ami enyhén sérült volt, meg sok a leszedéskor sérült meg.
-
Majd mérnöki precizitással kimértem és feljelöltem mit hova. És jöhetett a ragasztás.
Csudaszép lett. Ezután még beletoltam 2 doboz üregvédőt a zugokba és elraktam vissza a raktárba.
Ennek már lassan egy éve. De két hónap és újra meglátogatom. Remélem a benzin nem rohadt bele.
Jut eszembe, az első kardán azóta sem százas. Most ugyan nem törik, de 80 felett ráz. Az elméletem szerint rövid a hüvely felőli cső, ezáltal kevés az az apa rész ami belemegy és ezért oldalirányú kottyanása van. Mivel ugye a CV joint felé kihúztam kicsit, hogy az ne törjön. Ez még megoldandó kérdés lesz, de előbb kimérem a kardán szögeket is. Aztán vagy elviszem egy kardán specialistához az egész autót, vagy csináltatok egy pogácsát. -
3 év Kínai kiküldetés alatt Klárika a raktárban pihent. Körülötte jöttek, mentek autók. Amikkel először eltettem együtt, azokból már egyik sincs meg. De jött helyettük kb 5 másik.
Klárikából meg a szervó olaj és a hűtőközeg. Előbbi újkeletű dolog, az etilénglikot viszont sososem tudta igazán magában tartani. Egyre sűrűbben írta, hogy Coolant level low. Ilyenkor feleségem megitatta mint a lovat és ment tovább az oviba. Ugyanis ovijárat lett belőle 3 hónapra amíg meg nem jött az új Berlingo.
Most viszont én kivonattam a forgalomból a lakóautónak vett Ducatot és a 500SE Mercit, amikkel jártam eddig. Meg közben lefényeződött a az E55 AMG is. De azt is elraktam a tél elől. Így a Jeep lesz a téli autóm.
Viszont rendeltem hozzá ezt-azt, hogy kicsit gatyába rázzam.
Kicseréltem a vízpumpát de szerintem nem az volt a baja mert a bypass cső is repedt volt és a vízpumpaház felett is állt a víz. Ami persze nem látszik a generátor és klímakonzoltól.
Rendelhettem bypass csövet is, ami egy héttel visszavetette a folyamatokat. De most összeraktam és száraznak tűnik. -
Ott volt vizes. Nem raktam fel a viszkót, hogy egy-két próba nap alatt lássam hogy tényleg száraz-e. Ha esetleg nem lenne az, akkor viszont a ventillátor ne csapja szét mindenhova a trutyit és lokalizálhassam a forrást.
-
A szervo nyomócső fáradt el. Rendeltem szívó oldalt is, de azt nem bántottam amíg jó a gyári.
-
Most “beep free” és száraz a kicsike.
Azért helyén kezelem ezeket a kijelentéseket, mert a szerelések utáni nagy örömömben sokszor mondtam már ilyet. Aztán a vége az mindig újabb szerelés lett.
Hozzászólások
Klárikát üdvözöljük a Jeep-esek táborában!
Hajrá! ;)
Fotókat!!!
Próbálkoztam a fotókkal, de valahogy nem került bele. De nem adom fel.
Aztán ne úgy közlekedjél vele, mint a Samurai-jal! ;-)
Helló! Gratula nem csak szép de jó is lesz.
Én éppen váltót újítok fel. Szilentek megezmaegaz, de már a monokli nekem is megvan :)
Próbálkozik az ember. De mint ha sose akarna véget érni.