1979 Ford Mustang Ghia

3. KÖZELMÚLT

  • Szóval, 2013 júniusában az üzlet megköttetett és az, átírás után indulhatott a projekt :) A megvételkor ismertetett, illetve a garázsban már leírt hibák alapján ez volt a kiindulási alap:
    - motor működik, de nem túl jó, valószínűleg karburátor hiba.
    - váltó működés közben "klaffogó" hangot ad
    - kisebb elektromos hibák, anomáliák.
    - kormánymű folyik
    - hátsó fék nem jó/nincs jól beállítva, szinte azonnal beblokkol a hátulja és kifarol, nedves úton veszélyes.
    - összevissza átmérőjű csövekből összetákolt-összegányolt kipuffogó
    A v8 iránt érzett rózsaszín ködön át is látszott, hogy nem fogok unatkozni, de ahogy mondani szokás, ilyen ez a popszakma :D

  • A kitűzött cél egy bármikor hadrafogható, napi használatra is alkalmas állapot elérése volt. Ennek érdekében első körben a teljes és részletes állapotfelmérés kövekezett, amelyet a motorral/motorokkal kezdtem.
    Merthogy az autóval együtt két 302 motor is jött, egy karbis, illetve egy injektoros. Utóbbit a legenda szerint valaki, valamikor kártyán nyerte, azóta vándorolt az autóval. :D
    A karbisról elég gyorsan kiderült két dolog is, ami miatt gyorsan háttérbe szorult: 1. valaki-valamikor átalakíttatta metrikusra szinte az összes csavarját, 2. Finoman szólva szét van kopva, a vezérműtengely csapágyból konkrétan darabok hiányoztak.
    Az injektoros motor sem volt jobb első látásra, sajnos vagy a hosszú tárolás miatt, vagy motorhiba miatt víz került a motorolajba és hengerfejekbe emiatt a szelepfedelek alatt eléggé rozsdás volt minden, és nem fordult át a motor. Nem túl jó kilátások.....
    A hengerfejek levétele után kiderült, hogy két hengerben a rozsda miatt megszorultak a dugattyúk, ezért nem fordult át a motor, azonban a hengerfal mindenhol sértetlen, még a gyári megmunkálás látszik mindenhol. Ennek örömére még tovább bontottam, hátha ismét szerencsém lesz, és lett is, a csokifagyi alatt még a gyári kopásmentes csapágyak és főtengely lapult. Gyakorlatilag volt egy szinte újszerű állapotú shortblock amiben csak gyűrűt kellett cserélni és felfrissíteni a hengerek hónolását. A hengerfejek már nem úszták meg ilyen jól, rugókat és szelepeket is kellett cserélni, illetve ha már úgyis szét volt szedve, teljes felújítást kapott.

  • Itt a blokk már összerakva várja a hengerfejeket :)

  • Amíg a hengerfejek a gépműhelyben voltak, olyan rettenetesen fontos dolgokkal foglalkoztam amik, nagyságrendileg javítottak az autó általános állapotán pl. felpolíroztam a főfékhengert :D
    Vót'

  • ..Lett :)

  • Mit csinál a hülyegyerek, ha se működő motorja, se működő váltója nincs, és egyébként is kismilló dolgot kell még átvizsgálni? Hát felnit próbál! :D A kép készítésekor még kb. másfél év volt hátra, mire saját erőből meg tudott mozdulni a vas....

  • Néha sikerült azért értelmes dolgokkal is foglalkozni, ennek keretében a váltót is atomjaira szedtem, mivel az előzetes infók alapján az sem volt toppon. Az egyes darabokat átvizsgálva kiderült, hogy nem is annyira rossz a helyzet, mint azt vártam. Ez minden amit egy C4-es váltóból ki lehet szedni. Persze a szerszámokat és zacskókat leszámítva :)

  • Vezérlőtömb szétszedve. A bal oldalon levő lemezen az évek alatt lerakódott kosz rajzolta ki ezeket a jó kis mintákat.

  • Mivel főleg hétvégente, szabadidőmben tudtam foglalkozni a felújítási munkálatokkal, így elég lassan haladtam, hol én vártam alkatrészre, hol az alkatrészek vártak énrám. A motor és a váltó 2014. márciusára lett kész, de ekkor még indítani nem lehetett, mert az egyetlen négytorkú karbi amivel rendelkeztem, felújításra várt.

Hozzászólások

  1. prince978  - 2016. március 22. 16:31

    Írhatnál a gépről!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére