Megkezdődött a motor szét illetve kibontása, ami egy csavar kivételével különösebb nehézség nélkül zajlott, minden szépen sorban jött le, mint a parancsolat.

1990 Jeep Cherokee Laredo XJ 4x4
Rebuild
-
-
-
Amikor a hengerfej lekerült, már kezdett körvonalazódni a hirtelen megnövekvő, drasztikus mennyiségű kartergáz oka, csak rá kellett nézni a 6-os henger szelepeire, szépen látszott, hogy járt ugyan, de közel sem égetett olyan jól, mint a társai.
-
Végre a teljes blokk kivéve.
-
Bíztató a látvány, gyakorlatilag minden gyári, alapméretes, kopás szinte semi sem a csapágyaknál - persze cserélve lesznek -, sem a főtengelyen, de még a veztengely is hibátlan állapotnak örvend. A lánc megnyúlása elhanyagolható mértékű, néhány új, utángyártott lánc lóg ennyit, a fogakon kopás a 0-hoz közelít, öröm és boldogság :) ...na majd elmúlik :D
-
El is múlt, ahogyan a dugók szépen jöttek kifelé. Van kis válla mindegyik hengernek, ami alapméretről egyből a harmadik lépcsőre kényszerítené a motort....ha nem lenne a hatodik hengernél pici döcc.
Sajnos meglett az oka a rendellenes égésnek. Az olajlehúzó gyűrűn kívül mindegyik rommá volt törve a dugón, sőt, a dugattyúból egy darab hiányzott. Érthetetlen, hogy nem füstölt, illetve hogy járt egyáltalán ez a henger, de ami a leg érthetetlenebb, hogy nem mart bele a hengerfalba.
Cserébe viszont akkora vállat kreált, hogy a 3. lépcsőtől egyből búcsúzhattunk, és a gépműhelyben történő mérés után kiderült, hogy az utolsó, hatodik lépcsőre kell fúrni a hatos henger miatt.
Nos ennek már cseppet sem örültem, hisz így a jócskán kopott, de még gyári, kb 600eKm-et futott motorom megspórolta a 2. és 3. felújítást, egyből aggastyán korba lép, ámbár újult és még több erővel. -
Kicsit késve bár, de képekkel dokumentálva jelenthetem be, elkészült a szív, sőt, azóta már közel 500 Km-et futottam vele.
No de előbb jöjjenek a képek a berakásról nagy vonalakban :-) -
-
-
-
Szerencsére berakáskor sikerült eltörni a főtengely helyzet jeladót, így nyilván az első indítás kicsit lelombozóra sikerült, mert nem indult (utána jöttünk rá, h nincs gyújtás, azonnal megnéztük a jeladót és bizony az újult.
Utána már természetesen rögtön szépen indult :-)
Az első 30 Km-et kibírtam röhögés nélkül, ami a fogyasztást illette, visszaszámolva evett vagy 35 litert százon, de szerencsére ez szépen visszaállni látsuik, már most a gyári fogyasztás alatt van. -
És közben, amíg járatom, megkapta végre hátra is a plusz lapokat a kötegbe, így érve el az immár végleges magasságát.
Gyorsan kiderült számomra, hogy így az egyégként szimpatikus 29-es gumik bizony kicsinek dűnnek.
Szerencsére épp jókor találtam egy szett jóárasított 31-est :-)
Az eltérés szemléletes... Elől már a 31" hátul még a 29" -
És a végeredmény :-)
Hozzászólások
Szia! Ha eladó volna a kocsi, keress meg!
Szépen rója a kilométereket, egy darabig még marad :)