1990 Jeep Cherokee Laredo XJ 4x4

Rebuild

  • Megkezdődött a motor szét illetve kibontása, ami egy csavar kivételével különösebb nehézség nélkül zajlott, minden szépen sorban jött le, mint a parancsolat.

  • Amikor a hengerfej lekerült, már kezdett körvonalazódni a hirtelen megnövekvő, drasztikus mennyiségű kartergáz oka, csak rá kellett nézni a 6-os henger szelepeire, szépen látszott, hogy járt ugyan, de közel sem égetett olyan jól, mint a társai.

  • Végre a teljes blokk kivéve.

  • Bíztató a látvány, gyakorlatilag minden gyári, alapméretes, kopás szinte semi sem a csapágyaknál - persze cserélve lesznek -, sem a főtengelyen, de még a veztengely is hibátlan állapotnak örvend. A lánc megnyúlása elhanyagolható mértékű, néhány új, utángyártott lánc lóg ennyit, a fogakon kopás a 0-hoz közelít, öröm és boldogság :) ...na majd elmúlik :D

  • El is múlt, ahogyan a dugók szépen jöttek kifelé. Van kis válla mindegyik hengernek, ami alapméretről egyből a harmadik lépcsőre kényszerítené a motort....ha nem lenne a hatodik hengernél pici döcc.
    Sajnos meglett az oka a rendellenes égésnek. Az olajlehúzó gyűrűn kívül mindegyik rommá volt törve a dugón, sőt, a dugattyúból egy darab hiányzott. Érthetetlen, hogy nem füstölt, illetve hogy járt egyáltalán ez a henger, de ami a leg érthetetlenebb, hogy nem mart bele a hengerfalba.
    Cserébe viszont akkora vállat kreált, hogy a 3. lépcsőtől egyből búcsúzhattunk, és a gépműhelyben történő mérés után kiderült, hogy az utolsó, hatodik lépcsőre kell fúrni a hatos henger miatt.
    Nos ennek már cseppet sem örültem, hisz így a jócskán kopott, de még gyári, kb 600eKm-et futott motorom megspórolta a 2. és 3. felújítást, egyből aggastyán korba lép, ámbár újult és még több erővel.

  • Kicsit késve bár, de képekkel dokumentálva jelenthetem be, elkészült a szív, sőt, azóta már közel 500 Km-et futottam vele.
    No de előbb jöjjenek a képek a berakásról nagy vonalakban :-)

  • Szerencsére berakáskor sikerült eltörni a főtengely helyzet jeladót, így nyilván az első indítás kicsit lelombozóra sikerült, mert nem indult (utána jöttünk rá, h nincs gyújtás, azonnal megnéztük a jeladót és bizony az újult.
    Utána már természetesen rögtön szépen indult :-)
    Az első 30 Km-et kibírtam röhögés nélkül, ami a fogyasztást illette, visszaszámolva evett vagy 35 litert százon, de szerencsére ez szépen visszaállni látsuik, már most a gyári fogyasztás alatt van.

  • És közben, amíg járatom, megkapta végre hátra is a plusz lapokat a kötegbe, így érve el az immár végleges magasságát.
    Gyorsan kiderült számomra, hogy így az egyégként szimpatikus 29-es gumik bizony kicsinek dűnnek.
    Szerencsére épp jókor találtam egy szett jóárasított 31-est :-)
    Az eltérés szemléletes... Elől már a 31" hátul még a 29"

  • És a végeredmény :-)

Hozzászólások

  1. adakov  - 2017. augusztus 12. 07:10

    Szia! Ha eladó volna a kocsi, keress meg!

  2. szilagyil  - 2018. november 20. 20:57

    Szépen rója a kilométereket, egy darabig még marad :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére