2002 Ford Expedition Eddie Bauer

Karosszéria-alváz

  • 2017 augusztus
    252E km
    Az autó már nagyon Columbia űrhajó volt, autópálya sebességnél hagytam el elég sokszor a küszöbből. :D
    Ami necces:

  • - küszöbök, >50%hiány,

  • nem veszek gyenge rocker panelt, egyediben gyártatom,

  • - ajtók alja,

  • kritikus,

  • mind az 5 le lesz vágva,

  • egyediben gyárira újragyártva,

  • - radiator support, (Ford rákfene még 2007-8-as modelleknél is),

  • a tartóbaknál komoly rohadás, egyediben újra lesz gyártva az utángyártott rajzai alapján.

  • 2017 aug közepe:
    Az autó karosszéria és alváz teljes felújításra, teljes alváz és üregvédelemre elküldve. A gyári hiányosságok, gyengeségek megszüntetését kértem egyedi módon.
    Most erre várok. Ez után az autó nekem kb új lesz.
    Ami garantált, ezután sárba már nem viszem, és inogok, hogy eladom, mert nem nagyon tudok már a kocsin ezután mit megcsinálni... :D

  • 2017.09.19.
    Jöjjön akkor néhány kép a bodyoff-ról.

  • Meglepődtem azért, amikor megláttam így... :-)

  • Viszonylag könnyű egyébként szétszedni, bár az usa leírás nem volt eléggé pontos.

  • Jó sok vakrozsda, szerencsére az alváz a legmasszívabb.

  • A szerelőm szava járása szerint: "na ezzel van a baj"

  • Sok helyen nincs már meg az anyag, de mindent rendbe fognak tenni.

  • Az elejét (radiator support) már meg is hozattam, fent is van.

  • Ez a legkritikusabb része egyébként a 97-2010 F150-Expedition-öknek. Mndegyiken rohad, mind kb így néz ki egy idő után.

  • Így néz ki elölről.

  • Vannak az alvázon hülye helyek, ahol egyszer kerül be sár/homok, s onnantól kezdve az életben nem jön ki, mert a birka amerikai nem fúrt oda lyukat, vagy nem úgy alakította ki. Nincs az az évekig tartó esőben közlekedés, vagy nagynyomású, ami ezt innen kimossa. Nem is értem... Mi most megoldjuk, hogy itt soha többet ne álljon meg semmi.

  • A pogácsák is elfáradtak már. Kap újat. Poliuretánt.

  • Nem lehet most vele menni... :-)

  • 2017.10.11.
    most már olyan érzésem van, hogy lesz ebből még autó :D
    Nincs ilyen sok munka a kocsival, amennyit az időpont különbözetek sugallnak. Azért telik ennyi idő, mert a mester volt nekem a fontosabb, így vállaltam azt, hogy ha prioritásosabb meló beesik neki, akkor azon pörögnek, az enyém meg holtidőben alakul. Kb 2 hét múlva sztem már össze lesz rakva az autó.
    Jöjjön néhány kép.

  • a múlt és a jövő

  • néhai anyós lábtér...

  • a gyárban nem lett átgondolva, hogy az alvázon hová kellene és mekkora furat, hoyg ne álljon meg a sár és a víz

  • az új bodymount szett. Ez tartja a kasztnit az alvázon. A régi jól kihordósodott, mert az új kb 2cm-rel magasabb. Így végül is kap emelést is a kocsi. ;-)

  • október 06.-ra összeállt tartószerkezetileg a kasztni alja

  • már jól néz ki, de 1-2 helyen még finomhangolás lesz, pl az új merevítő aljára furat, felesleges lyukak lezárása, stb.

  • alakul

  • a küszöbök is

  • az ajtók is

  • október 10. az alváz is jól néz már ki, bár itt most kértem, hogy legyen ennél sokkal szebb ;)

  • október 10. a kasztni készen, rakják vissza a dolgokat, 1-2 helyen még mindig meg kell szüntetni a gyári hülyeségeket

  • bal hátul

  • az elején már fent a hőszigetelés

  • jobb hátul

  • tetszik :D (a tesóm szavaival élve: virul a fejem :D )

  • elölről

  • a hátsó kerekek előtti sármarasztaló kritikus rész bezárva, alvázvédőzve

  • kerékdob, gondolkodtam, hogy visszategyük-e a műanyag dobbetétet, de visszakerül, hogy a védelmet felpattanó kavics, stb ne bántsa

  • jó érzés, hogy már összefelé rakódik

Hozzászólások

  1. Long74  - 2013. szeptember 5. 09:52

    Grat! Szép nagy vas!!!

  2. ARAB  - 2013. szeptember 14. 09:28

    GRATULA!!!!

    csak sikerült.

  3. xtom  - 2013. szeptember 14. 09:46

    Durva jó !!!

  4. uzsz  - 2013. szeptember 20. 17:50

    Gratula! Sok örömteli és probléma mentes utat vele. :)

  5. szjani  - 2013. október 7. 01:26

    köszi mindenkinek az eddigieket :)

  6. JoeCutter  - 2013. október 24. 18:14

    Hajrá Jani! Kellett ez az emelés, szépen halad a project.

  7. szjani  - 2013. október 24. 22:33

    köszi Joe!

  8. Rizzo  - 2017. október 12. 13:10

    Már visszafelé számolsz. Újabb 15 évig le van a gondod a kasztniról.
    Robinak elismerésem, kellett hozzá a türelme.

  9. gab77  - 2017. december 17. 07:29

    Nagyon szép autó és hatalmas. Imádom. (nem is mertem közelebb menni hozzá :) )


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére