1980 Pontiac Trans Am 4.9 Turbo Special Edition

Trans Am

  • Meglátni és megszeretni csak azért nem így kellett, mert már 11 éves korom óta vágyom egy ilyen autóra. A lényeg az évjáraton volt 1979-1980-1981-es modellév jöhetett csak számításba. Nekem a sok egyéb motorvariáns közül egy 4.9 Turbo-ra sikerült szert tennem.

  • Teljesen frankón ennek a kocsinak, mivel egy Special Edition így kellene kinéznie. Igazi ínyencek észrvesznek azért csalást ezen a képen is, mivel igazán ez egy '81-es Turbo Trans Am Special Edition, ezt a vak is látja :) abból, hogy csak dualcolor a főnixmadár a motorháztetőn, míg ugye a 80-as évjárat Special Edition még a minden idők legszebb tűzokádó madarával, az arany és a barna 5 árnyalatával van képezve. A körbefutó aranycsík helye az enyémen is meg van, illetve a Turbo wheels is el van szépen tárolva.

  • Amit már én tettem az autóhoz az a kerekek. Centerline Drag 06-osokon feszülnek a 235/295-ös BF Goodrich Radial T/A-k. Az első futómű lett teljesen felújítva, illetve volt egy motor kibe szétössze rajta a sok olajfolyás miatt. Az autó korához képest köszöni szépen kielégítő állapotban van, s bár ez a 301T motor nem igazi erőgép azért a látvány amit nyújt sokban kárpótol.

  • Természetesen nekem is sok durvaság jár a fejemben hogyan lehetne az autót külalakjához illő menetteljesítménnyel felvértezni. Műkedvelő lévén ebben abszolút mértékben Boss-ékra hagyatkozom (GYK: RPM-STYLING), akik ha egyszer oda kerülök az autó teljeskörű felújítását is végezni fogják.

  • Hát most az van, hogy ez van. Végül TTamásék csinálják (Tuboly Tech - Győr, Hungary-EUROPE), twin-turbo SBC350 lesz. Úgy mondanám, hogy drag-ra optimalizálva, nem pedig drag-ra építve. Utcai mókázásra megfelelő kiépítésben.

  • Innen szép nyerni.

    Viccet félretéve, TTamásék előtt leakalap. A twinturbo setup, ami a minőséget hívja kinézetre is. Az autó építése során az teljesen megújul, gyakorlatilag a belsejét és a külső fényezést leszámítva új kocsim lesz. Ami - ahogy TTamás szokta mondogatni - ha már lassú, legalább legyen szép. :)

  • Na majdnem kész ööö aszem.

  • A motor remekműnek ígérkezik.
    Utcai benzinnel 800, versenybenzinnel 1000, ethanollal 1200 lóerő.
    Hüje e vagyok?

  • Első nap a pályán. Ezer gond, de nagy ígéret.

Hozzászólások

  1. Zola  - 2006. május 30. 11:27

    Tetszik ez a garázs, jó a szín meg a fejléc.
    Ja, meg az autó is. :)

  2. szaszy  - 2007. január 19. 10:42

    Mikor lesz valami info az új motorszörnyről? :))

  3. Pedro  - 2007. január 19. 10:46

    Perpill jönnek az alkatrészhegyek hozzá, mert bár turbók, a turbós leömlők, maga a blokk már itt van, de forgórész, hengerfejek, intercooler, karbi stb stb az rendelős. Először motor legyen összerakva aztán viszem az autót szétszedni.

    TTamás még mindig azzal kecsegtet, hogy tavaszra kész lesz.

  4.  - 2007. február 13. 20:18

    szép autó

  5. jooe  - 2007. szeptember 13. 21:20

    Szevasz márkatárs! Szép kis verda lesz ez is. Túrbósként meg aztán... Sok sikert és kitartást lelkileg, és anyagilag is ehhez az aszfaltszaggató alázóverdához.

  6. DaBigMeyow!  - 2007. október 1. 21:43

    Szia Pedro!
    Téged láttalak a Firebirdben ma fél négykor az Oktogonnál? Meg is bámultam a kisasszonyt...

  7. brecsi  - 2007. november 7. 22:17

    Hello!!
    A kérdésedre a válasz az hogy a 77-es marad a gyári fekete csak kap lakkozást is hogy szebb legyen...,a belseje lesz változtatva feketéről krémszínre (buckskin) fórumozni még nem fórumoztam de ami késik az nem múlik...

  8. camaro407  - 2008. április 29. 12:42

    :-) Nagyon f..sza garázsod van,az autódról nem is beszélve.Komáromban remélem ott leszel,akkor jól megsasolom.Kitartás!

  9. stpetya  - 2008. április 30. 08:01

    Istenkirályság!Lesznek még csodák ebben a balkán térségben is,az enyém 79-es. :-)

  10. knapet  - 2008. július 15. 12:37

    Hát ez azbesztmegbasztaaztakurva... Nem mondom, hogy gratula, mert meg is kell majd ülni, de tényleg remekmű. :-)))

  11. pitta  - 2008. július 15. 13:13

    fasza!
    Még 1-2 év és menni is fog

  12. pitta  - 2008. július 15. 13:23

    fasza!
    Még 1-2 év és menni is fog

  13. LeMans67  - 2008. július 15. 18:01

    Örülök, hogy jó kezekbe került a GTO! Sok sikert és rengeteg örömöt, mint amennyit nekem is okozott az esküvőnkre menet...

  14. csadi75  - 2008. augusztus 6. 17:36

    kibasz..... kurva jó!!!!!!Ennyi!

  15. Patyó-V8  - 2008. augusztus 25. 22:38

    Brutál megaodabaszós!

  16. kriszchevy1982  - 2008. szeptember 26. 12:31

    Szerusz Pedro! Nem ismerjük egymást,de lenyűgöző a 'Madarad !!!Ezt mindenképp meg kellett jegyezzem.Eszméletlenűl szép és profi a Turbo!,most csak ezt emlitem,de az egész Gép tuti!.

  17. slowlow  - 2008. október 26. 08:34

    tényleg fasza a varratod

  18. Toe Cutter  - 2008. november 19. 12:16

    Hy Pedro!Ällat ez a GTO!Biztos szep lesz ha elkeszul!Matt fekete marad?En arra szavazok!!!!Sok sikert hozzä!Üdv,Toe Cutter.

  19. Cece  - 2008. november 19. 16:05

    Szia Pedro!Én sem ismerlek, és a Te autód de szerintem itt az OT nem túl jó ötlet.Egy magyar rendszámos GTO...

  20. Indiana  - 2008. november 22. 20:27

    Szia. Latom vilagos a belseje az autodnak. Tudnal nekem nehany kepet kuldeni a belsorol az e-mail cimemre? Az en autom is felujitas alatt van es a fekete, bezs belso helyett feher-bezs belsot szeretnek csinaltatni. Hatha latok valami szepet es ihletet kapok. :) Koszonom Egyebkent gyonyoru az autod. Es ha a szamokat nezem, batran kijelenthetem, nem vagy normalis.. :) Udv

  21. Indiana  - 2008. november 22. 20:47

    Szia. Latom vilagos a belseje az autodnak. Tudnal nekem nehany kepet kuldeni a belsorol az e-mail cimemre? Az en autom is felujitas alatt van es a fekete, bezs belso helyett feher-bezs belsot szeretnek csinaltatni. Hatha latok valami szepet es ihletet kapok. :) Koszonom Egyebkent gyonyoru az autod. Es ha a szamokat nezem, batran kijelenthetem, nem vagy normalis.. :) Udv

  22. emgé  - 2009. május 17. 13:52

    Szia Pedró!
    Van egy stingray az egyik ismerősömnél elég lehevert állapotban,de műthető úgy gondolom.
    Szerinted megérné belefogni.Ha kell kép szólj.

  23. Pedro  - 2009. május 18. 08:52

    szia emgé
    milyen évjárat?
    muta képet pls

  24. 4.0V6  - 2009. május 25. 21:49

    Szia Pedró !

    Még mi sem ismerjük egymást, csak egy történetet szeretnék veled megosztani.
    Lehettem olyan 13-14 éves azaz 23-24 éve amikor a műjég előtt a felvonulási térről kanyarodva a körforgalomba a múzeum meletti zebrán átengedett egy pont olyan fekete a géptetően egy pont olyan arany sassal mint a tied egy svájci fószer, és ameddig átmentem volt szerencsém élvezni a hangját, az konkrétan 6.6-os volt. Azóta nem tudok elszakadni a hangtól, de már nem is akarok.

    Üdv

  25. V8000starcar  - 2009. július 28. 10:39

    Hello Pedro !
    Még mi sem ismerjük egymást, csak gratulálni szeretnék a kocsihoz!

  26. ponticsabi  - 2009. szeptember 19. 23:50

    még nagyon új meg kezdő vagyok itt is meg a fórumozásban is a gyerek keni vágja én meg csak botorkálok,de ide találtam végre és a corvetted is az álmom volt nem tudom milyen évjárat vagy ,de sokáig árultak egyet a török kamion parkoló meletti telepen vagy 20 amerikai vas között kivágott motorháztetőből kiálló 8 krómozott szívóharanggal és amikor beindították kb fél perc után kezdett mélyülni a hangja ,hát az brutál volt,aztán az ajtó réseknél meg egyéb eldugott helyeken kivigyorgott az előző szine és elment a kedvem tőle félve a kóklerségektől

  27. ponticsabi  - 2009. szeptember 24. 09:45

    a TransAm-odhoz járok nosztalgiázni
    az első és utolsó kép ugyanaz?

  28. sidosi  - 2010. március 17. 18:24

    Ilyet még nem is láttam.Nagyon ott van.

  29. Lightning  - 2010. augusztus 9. 12:29

    Ha minden igaz láttuk a őst.Gyönyörű darab.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére