Az El Camino-t ma megvette egy hasonlóan fanatikus El Camino rajongó mint amilyenek mi is vagyunk itt egy páran. Jó kezekben lesz.
Felkészült az autó a 2010es idényre, görgessetek a képekért az oldal aljára!
YouTube: target=_blank>www.youtube.com/watch?v=GaapMgJ5gvA

1976 Chevrolet El Camino ELADVA
El Camino
-
-
Szerintem az egyik első tennivaló egy autó megvásárlásakor a motorolaj és az olaj-, légszűrő cseréje. Most sem tettem másként, El Camino is kapott egy friss adag Castrol Magnetic 10W/40-et. Olajszűrőből az MANN FILTER W936/5 kell hozzá, légszűrőből pedig szintén MANN FILTER, C37114.
Amin néztem egy nagyot, az az, hogy az 5 liter olaj mind belement.
Viszont így most pont középen van a nívópálcán a szint. :-) -
Vendégkönyves Toda bejegyzésére reagálva:
Utánanéztem kicsit ennek az olajtémának, is igen, a GM a V8
motorokhoz a 15W/40-et ajánlja de:
"A motorolaj egyik jellemzője a viszkozitás (hideg-melegfolyosság) pl.: SAE 0w40, -5w40, -10w40, -15w40, -20w50.
Minél kisebb az első szám, annál jobb az olaj hidegfolyossága, akár -35C alatt is. Minél nagyobb a második szám, annál nagyobb az olaj hőtűrése."
http://www.autopatika.hu/a_motorolaj_szerepe.php
Szóval jelen esetnél, a 10W/40 olaj -25C-nál is még optimális viszkozitású. Info innen: http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
"The SAE designation for multi-grade oils includes two grade numbers; for example, 10W-30 designates a common multi-grade oil. Historically, the first number associated with the W (again 'W' is for Winter, not Weight) is not rated at any single temperature. The "10W" means that this oil can be pumped by your engine as well as a single-grade SAE 10 oil can be pumped. "5W" can be pumped at a lower temperature than "10W" and "0W" can be pumped at a lower temperature than "5W". The second number, 30, means that the viscosity of this multi-grade oil at 100°C (212°F) operating temperature corresponds to the viscosity of a single-grade 30 oil at same temperature. The governing SAE standard is called SAE J300. This "classic" method of defining the "W" rating has since been replaced with a more technical test where a "cold crank simulator" is used at increasingly lowered temps. A 0W oil is tested at −35 °C (−31 °F), a 5W at −30 °C (−22 °F) and a 10W is tested at −25 °C (−13 °F). The real-world ability of an oil to crank in the cold is diminished soon after put into service. The motor oil grade and viscosity to be used in a given vehicle is specified by the manufacturer of the vehicle (although some modern European cars now make no viscosity requirement), but can vary from country to country when climatic or mpg constraints come into play"
Egyébként csak azért néztem utána, hogy a 10W/40 káros-e, vagy "mindegy" hogy 10 vagy 15...
Szerintem a 10W/40 marad még pár km-t..
2010. január 18. Láma vagyok, kérdezek topikban, szóba kerültek megint az olajak:
TTamás mondta régen:
"Nyárra 20w50, télre 10w40. Most már faxtuggyahányadszorra. Ezek laza illesztésű motorok....ami nem egyenlő a kopott motorral. "
Szóval, mindenk azt tölt a motorjába amit akar, vonja le a következtetést! :-)
-
2009. Húsvét vasárnapi kirándulás.
Félprofil... -
Húsvét vasárnapi kirándulás.
Szemből... -
Húsvét vasárnapi kirándulás.
Hmmm... hátulról... -
Egy kép amikor a kertben parkol. Elfoglalja szinte a teljes behajtót.. 2m 16cm széles. :-)
-
...és oldalról.
Egyelőre élveztük az első napsütéses időt, ezen a hétvégén nagyjából 1000km volt a megtett út.
Csodás kényelemmel, dörmögő V8-al... ;-) -
Az első 2010-es bejegyzések...
Gondoltam felteszek pár képet amelyek a tavalyi év folyamán készültek.. Elsőnek a legjobban eltalált hátsóról egyet. Ez a kép szeptemberben készült egy szép napos délutánon. -
Ugyan akkor készült kép, ez már előlröl..
Nagyon sokat autóztunk azon a nyáron, majdnem 9000km lett az év végi összesítés.
Mivel pontosan sosem mértem ki, hogy mennyi a fogyasztása az adott Corvette motornak, így csak saccolni tudom a 12-13 literes, többnyire autópályás használat melletti átlagfogyasztást. -
A 70es évek óta nem tudnak ilyen szép vonalakat húzni. Vagy túl szögletes lesz a design (80as évek) vagy túl lekerekített (jelenlegi trend).
Szerintem ezzel a formával amit a 73-77es El Camino kapott bármelyik formaverseny megnyerhető. -
A téli pihenő alatt beszereztem egy halom új alkatrészt: első gombfelyeket, stabilizátorokat, hátsó hi-jackert.. ezek már szépen be is lettek szerelve.
Új gumikat is kapott: Készen áll az idei évre!
Természetesen a különféle folyadékai is le lettek cserélve. (most 15w40-es olaj van benne) -
Ketten a garázsban....
A háttérben: Chevelle Malibu Classic Coupe 1977
Az előtérben: El Camino 1976
Hozzászólások
A kedvenc El Camino generációm.
Ha nincs is mit írni, muti képeket!
Igen, igen, kérünk képeket!
Fasza a gép!!
Olajból inkább 15w/40es az ajánlott V8 hoz, kis hézagok miatt!
Nagyon szép autó!
Nagyon szép autó!
Nagyon szép autó - gratulálok hozzá!
Okozzon neked sok örömöt!
Szép a bringa!
Hááát ez nagyon szép autó!! Legyen benne nagyon sok örömötök! Már alig várom, hogy élőben láthassam!
Gyönyörű!
SZIASZTOK itt kint elek mar tobb mint 2eve.ha velekit erdekelnek amccsi gepek csak irjon.most butykolok egy 75 os chevellet eladasra.5,7es 375 lo es 385 nm nyomatek.VALAKI?????????
Szia!
Köszönöm a dícséretet! ;)
A Te autód is gyönyörü! Igazi ámerikán mászöl! :D
Ez igen! Gratulálok! :)
Nagyon tetszetős jármű, gartulálok.
Belülről is lefotózhatnád.
Jesszus atya mária úristen ,nagyon komoly !
GRATULA !!!
Ezzel aztán igazán menő szalmabálákat szállítani. :)
Gyönyörű verda, fasza!
Ejha! Elég patent a Chevelle!
Jó választás.
GYÖNYÖRŰŰŰ!
Szép garázs - gratula hozzá!!!
Eddig is utáltalak a Camino miatt, de ezek után..! :)
Csáóóó :)