I. első látásra....
2008.01.12-én egy fagyos, ködös este találtuk, egy egész napos böngészés után. Először Ádám látta meg, majd másnap hívta Pétert, hogy megvan az autó. Ezzel a képpel hirdették, igazán erős kontraszt volt látni a pálmafákat, itthon, bokáig érő hóban. Mindenféleképpen vásárolni akartunk magunknak valami különleges, itthon egyedülálló izomautót. Ez a darab első látásra minden vágyunkat kielégítette. Ezzel a hirdetéssel jelent meg az autotraderclassic.com-on:
“1969 PONTIAC FIREBIRD, blue, 355 Chevy 671 weiand blower, Ford 9 in, weld wheels….”

1969 Pontiac Firebird ProStreet
Firebird
-
-
II. a biznisz
2008.01.25-én megkaptuk az első képsorozatot és némi infót az autóról. Az érdeklődésünket csak tovább fokozta és éreztük, hogy nem fogunk tántorítani az autótól, ez már a miénk lesz!
Ed kollégánk 2008.02.01-én személyesen is elment lecsekkolni és körbe fényképezte az autót. Itt derült ki, hogy az eladó nagybátyja építette át pro-street stílusra, de sajnos már a befejezést nem élhette meg. Az utolsó fázisokat unokaöccse, a későbbi eladó végezte el - sokkal kevesebb profizmussal.
Az autó valós állapota nem volt meglepetés, éreztük, hogy a hirdetési képeket gondosan kiválogatták. Ennek ellenére az ígért technikát (Weind kompresszor, MSD gyújtásmodul, Ford 9”-os hátsó híd, B&M MegaShifter, Weld kerekek....stb.) tartalmazta, sőt főleg csak esztétikai hibák, hiányosságok jellemezték - “need some TLC”. Az alku megszületett, $xx.xxx minusz $3.000 vételárért a miénk lett. Ed jól alkudott, a megspórolt összeget máris elkölthettük alkatrészekre. -
A szerelés már kint megkezdődött, az új cuccokat installáltuk, hogy a szállításnál ne foglalják feleslegesen a helyet. Áprilisra összeállt a rakomány, eközben vásároltuk meg az 1966 Ford Mustang Coupe 4speed, az 1972 Ford Mustang Convertible és az 1978 Chevrolet Corvette Silver Anniversary autóinkat - mely utóbbi kettő hamarosan új gazdára talált.
-
III. az érkezés
2008.05.13-án elérkezett számunkra a nagy nap, szembesülhettünk tettünkkel, azaz megérkezett a konténer.
-
-
-
-
IV. tesztelgetés
Próbáltuk ízlelgetni az autót, amikor ment, akkor igazán kemény volt, de sajnos apró problémák mindig jelentkeztek. Főleg az elektromosság része kívánt még néhány munkaórát. Szinte minden délután szerelgettük, de ennek a legtöbbször a vége az lett, hogy amint beindult, véget nem érő gumicsíkokat rajzoltunk vele az aszfaltra. Egyik szerelgetésünk alkalmával, teljesen ártatlanul, mindenféle rossz szándék nélkül, a dunaharaszti fúvós egyesület hangversenyét sikerült megzavarni az autó beindításával - sehogy sem találták a ritmust a kompresszor jellegzetes süvítésére.
-
Ki is vittük a Lurdy minitalálkozóra, ahol mindenki örömére, többek közt Bone is ment vele egy kört. A biciklikerékkel vezethetetlen volt, a váltó is le volt égve, nem volt benne szervofék, se szervokormány, de mégis mindenkinek fülég ért a szája! A hangja fantasztikus volt, az ereje lenyűgöző, a közönség nagydíját így is elvitte! Nagy szám volt itthon, a ’69-es Firebird!
-
-
V. nem várt esemény
2008.06.07. Már-már kezdett összeállni, műszakilag megbízhatóvá válni az autó, így nagyobb túrákat is be mertünk vállalni. Konkrétan Szlovákiába indultunk egy gyorsulási versenyre, bónuszként Coupe társaságában. Az út egészen Aszódig problémamentes volt, leszámítva, hogy nem volt ablaktörlő és esett az eső. Egy körforgalomból kijövet, meredek emelkedő következett, melyen vízátfolyás kúszott végig. A biciklikerék-kompresszor-vízátfolyás combo nem várt eredményt hozott, egy kétméteres árok alja lett a következő megálló.
-
Az erkölcsi kár komolyabb volt, mint az anyagi, tudtuk mindannyian, hogy ez az eset az autó egyik korszakának a végét jelenti. A kormányösszekötő, a sárvédő és a felni szorult volna cserére. Szerencsére a sérülések nem voltak tragikusak, de le kellett vonni a konzekvenciát, ilyen teljesítményű autót komolyan meg kell építeni. Elhatároztuk, hogy....FRAME-OFF!!
Hozzászólások
Hello!
A 79 es TransAm ről nincs valami sztori? Róla is írhatnátok
üdv
Tájbi
Helló, dehogynem, van sztori, jövő héten már olvashatjátok is!
Halihó!
Irigyellek titeket srácok, de nagyon! Nap mint nap ilyen gyönyörű gépek körül lógni... Remek garázs btw, érdekesek a történetek és marha jók a képek is.
Alig várom a folytatást.
Sok sikert kívánok nektek a továbbiakban is.
Üdv,
Jani
1969 Chevy Camaro 383 a legesleg! ;)
Húha, most néztem a laprugót. Ez gyárilag csak 2 lapos volt 69-ben, vagy az ültetés miatt kiszedtek belőle? Amúgy király a gép, nagy kedvenc!!
Igazából egy lapos volt a laprugó, mi kovácsoltattunk alá még egyet, mert ellágyult. Valószínű nem gyári megoldás, bár létezhetett anno ilyen. Egyébként ezt a megoldást szánták ültetésnek.... :)
hello!Ha ezeket a képeket elküldenétek az előző tulajnak... el sem hinné, hogy így rendbe rakjátok.
Tartjuk velük a kapcsolatot, tulajdonképpen nem értik, hogy ezt miért is csináljuk az autóval. Egyébként ők is meglepődtek az autó állapotát látván.
Sziasztok.
Én is néztem, egy baja van, nincs alvázszáma.
Ezért hagytam ott.
Bone, veterán autónál ez előfordul, de ez nem probléma, van megoldás - csak tudni kell róla.
Alakul ez rendesen, fasza lesz!
Szuper garázs!
Köszi, Neked is szépen alakul a Trans Am!
én nem értettem, minek szórakáztok ezzel a bazerrel, de ez meg kell hogy mondjam, nagyon jól néz ki!:)
Köszi, próbálkozunk a nagyok közé beállni.... :)
A Pontiac Firebird nagyon jó lesz! :)
nagyon fasza a gép szépen alakul grat hozzá :)
Pusztító a gép.Kitartás
Sziasztok!
Egy szóval jellemezném ... TÖKÉLETES ...
Álmaim autója gyönyörű !!!
Hello!
Üdvözlöm a nagytestvért ! Tényleg igen szép,jó állapotban van. Remélem jó helyre kerül és még sok mérföldet mehet! :-)
pazaaaaaaar!!!!!
Isteni gyönyörű vas ez a Camaro még így is, hát még ha kész lesz.
Nagyon pepec lesz a gép.gratula,Uram!
Gyönyörűséges! A legszebb Camaro!
Szép szép, egy rossz szót nem lehet mondani erre az autóra, én is elfogadnám, de azért biztos szar lehet, hogy egy rahedli pénzt belefeccolt a gazdája, és nem lehet vele közlekedni, csak hurcolni a tréleren.
Amikor nekem megvolt a Mustang, életem lexebb órái voltak azok, amikor elmentem vele autózni a többek között a dunakanyarhoz 1-1 pörgősebb hét után. Be is adott volna, ha csak trélerezni lehetett volna egyik minitaliról a másikra, azé hogy ott szétüssem a hajtásláncot, meg lefüstöljek a pórnépnek olyan gumikat, amiért valakinek hónapokig kell dolgozni. Gondolom ezért kellett a parkoló teljes hossza.
Csodaszép lett a Camaro! Végre el is olvastam, mi történt vele, nemcsak a végeredményt láthattam élőben ;)
Köszi mindenkinek a biztatást! :)
Endi, a Firebirdel simán közlekedünk közúton lámpától lámpáig, saroktól sarokig....jön-megy az autó, szinte napira! ;)
Nagyon szép lesz a Blazer, csak így tovább!!
Tökéletes.
Atomjó lesz a Camaro! Csak gratulálni tudok:)
szép a vas az biztos. élőbe még szebb.
csak gyönyörködni tudok benne mikor át gurulok a csikóhoz.