1969 Pontiac Firebird ProStreet

04

  • XI. egy újabb lépéssel előrébb....
    Közben a kisebb alkatrészeket elvittük homokfúvásra, porfestésre, krómozásra, vagy csak polírozni.

  • A karosszéria hosszú évek után ismét külön utakon jár a váltótól és a motorblokktól. Most már az autó minden egyes darabját külön-külön a kezünkben tarthattuk. Irány a homokfúvás!

  • XII. homokfúvás meglepetéssel
    2009.04.18. Nem különösebben tartottunk a homokfúvás eredményétől, hiszen mikor az árokban landolt az autó, akkor sehol sem repedt fel a fényezés, vagy pattant le gitt, bondo, vagy hívjuk akárhogy....

  • Ehhez képest már a fúvás munkaóráinál láttuk, hogy nem csak a fém alkotta a karosszériát.

  • A munka végeztével szörnyű kép fogadott minket, tulajdonképpen ahol saroknak kellett volna lennie, ott egy se volt. A tűzfalon lévő felesleges lyukak miatt folyamatosan befolyt a víz a műszerfal mögé, így ennek idővel meg is lett az eredménye. A padlólemez sem stimmelt, teljesen szakszerűtlen javításon esett át múltban.

  • Molyrágta volt végig az ablak körül, és ugye a bál hátsó sárvédőből sem maradt említésre méltó.

  • Itt, ezen a ponton dőlt el, hogy a 2009-es komáromi találkozóra valószínű nem lesz készen az autó. Ez mélypont volt számunkra, nem számoltunk ekkora munkával. Még a karosszériásunknak is elcsuklott a hangja, mikor kiszámolta, hogy mikor is tud vele végezni. Nagy feladat állt előttünk. Úgy éreztük, a Gellért-hegy helyett, hirtelen a Himaláját kell megmásznunk - mezitláb.

  • XIII. karosszéria munka
    A homokfúvás traumája után megnyugtatóan hatott ránk, hogy valahol Kislángon lakik egy igazi régi vágású karosszériás mesterember - ő a mi emberünk! Kézügyessége maximális szakmai tudással párosul és az amerikai vasak sem hagyják hidegen.
    Egyébként jómaga is egy ‘65-ös Mustang tulajdonosa.

  • Azért persze a Firebird valós állapotával sikerült meglepnünk még őt is. A tervezettnél sokkal több időt igényelt a munka. Sajnos a bal hátsó sárvédőt nem tudta már megmenteni, egyszerűen olyan vékonnyá vált az anyaga, hogy kívánta már a flexet. :)

  • Rozsdásodás megszüntetve, vesztett a korrózió.

  • Az új sárvédő elem méretpontosan érkezett, illeszkedik az autóhoz.

  • Ha nem lenne színeltérés, meg sem mondanánk, hogy négy évtized van a két lemez közt.

  • Rengeteg energiával sikerült a régmúlt egyszerű gányolásait eltüntetni és az ismeretlen eredetű lyukakat ismét folytonos lemezzé alakítani. A padlólemez is újra a gyári formáját vehette fel. Minden egyes merevítés, él, hajtás, varrat, valamint illesztés kezdett úgy kinézni mint anno ‘69-ben.

  • Az összes sárvédőt és ajtót nemcsak megmenteni sikerült, de olyan állapotra hozta a lakatos, hogy az bármilyen körülmények közt vállalható legyen.

  • Legvégül a néhai szélvédőkeretet kellett pótolni, mivel négy évtizednyi nedvesség egyszerűen kimosta a vájatokat és az anyag szép lassan elfogyott. Elég részletes munka volt minden egyes élt kihajtogatni és azt ívbe hozni, de sikerült.

  • Ez még Amerikában is kiverte volna a biztosítékot....

  • A mű elkészült és igazán remekül mutatott.
    Az autó úgy nézett ki, mint valaha a hatvanas évek végén, mikor a GM gyártósorán a fényezésére várt....vagy csak majdnem. :)

  • A végeredmény örömére belementünk egy kis játékba is: meg kellett jelölnünk pontosan, hogy hol végződik az eredeti lemez és hol kezdődik az új. Az elkészült munka minőségét jelzi, hogy az autó állapotának ismeretében sem sikerült egyértelműen rámutatni ezen pontokra.

    Köszönjük Takács Attilának a munkát!

  • XIV. alváz
    A félalváz is külön életet élt az autótól és a lakatolás közben elkészült.

Hozzászólások

  1. Tájbi  - 2010. január 29. 10:46

    Hello!
    A 79 es TransAm ről nincs valami sztori? Róla is írhatnátok

    üdv
    Tájbi

  2. EK Ádám  - 2010. január 29. 15:12

    Helló, dehogynem, van sztori, jövő héten már olvashatjátok is!

  3. Johnny Skylark  - 2010. február 4. 14:00

    Halihó!
    Irigyellek titeket srácok, de nagyon! Nap mint nap ilyen gyönyörű gépek körül lógni... Remek garázs btw, érdekesek a történetek és marha jók a képek is.
    Alig várom a folytatást.
    Sok sikert kívánok nektek a továbbiakban is.
    Üdv,
    Jani

  4. CoolCat  - 2010. március 5. 18:30

    1969 Chevy Camaro 383 a legesleg! ;)

  5. arab  - 2010. március 14. 19:36

    Húha, most néztem a laprugót. Ez gyárilag csak 2 lapos volt 69-ben, vagy az ültetés miatt kiszedtek belőle? Amúgy király a gép, nagy kedvenc!!

  6. EK Auto Team  - 2010. március 14. 19:42

    Igazából egy lapos volt a laprugó, mi kovácsoltattunk alá még egyet, mert ellágyult. Valószínű nem gyári megoldás, bár létezhetett anno ilyen. Egyébként ezt a megoldást szánták ültetésnek.... :)

  7. Cece  - 2010. március 24. 19:30

    hello!Ha ezeket a képeket elküldenétek az előző tulajnak... el sem hinné, hogy így rendbe rakjátok.

  8. EK Auto Team  - 2010. március 24. 19:42

    Tartjuk velük a kapcsolatot, tulajdonképpen nem értik, hogy ezt miért is csináljuk az autóval. Egyébként ők is meglepődtek az autó állapotát látván.

  9. bone  - 2010. március 29. 19:12

    Sziasztok.
    Én is néztem, egy baja van, nincs alvázszáma.
    Ezért hagytam ott.

  10. EK Auto Team  - 2010. április 1. 21:06

    Bone, veterán autónál ez előfordul, de ez nem probléma, van megoldás - csak tudni kell róla.

  11. Tony  - 2010. április 28. 20:42

    Alakul ez rendesen, fasza lesz!

  12. Wattson  - 2010. május 7. 20:20

    Szuper garázs!

  13. EK Auto Team  - 2010. május 7. 20:26

    Köszi, Neked is szépen alakul a Trans Am!

  14. kölyök  - 2010. május 12. 21:17

    én nem értettem, minek szórakáztok ezzel a bazerrel, de ez meg kell hogy mondjam, nagyon jól néz ki!:)

  15. EK Auto Team  - 2010. május 14. 16:15

    Köszi, próbálkozunk a nagyok közé beállni.... :)

  16. Lord_KROK  - 2010. május 31. 09:32

    A Pontiac Firebird nagyon jó lesz! :)

  17. burnoczky  - 2010. május 31. 19:50

    nagyon fasza a gép szépen alakul grat hozzá :)

  18. Lightning  - 2010. augusztus 6. 17:32

    Pusztító a gép.Kitartás

  19. Nyuszika  - 2010. augusztus 11. 15:38

    Sziasztok!
    Egy szóval jellemezném ... TÖKÉLETES ...
    Álmaim autója gyönyörű !!!

  20. USACARS  - 2010. november 9. 20:18

    Hello!

    Üdvözlöm a nagytestvért ! Tényleg igen szép,jó állapotban van. Remélem jó helyre kerül és még sok mérföldet mehet! :-)

  21. slakkia  - 2010. november 24. 02:21

    pazaaaaaaar!!!!!

  22. Reaper  - 2011. június 22. 18:40

    Isteni gyönyörű vas ez a Camaro még így is, hát még ha kész lesz.

  23. danpeti  - 2011. június 23. 01:28

    Nagyon pepec lesz a gép.gratula,Uram!

  24. LepényBalázs  - 2011. június 23. 09:44

    Gyönyörűséges! A legszebb Camaro!

  25. Endi  - 2011. szeptember 18. 14:24

    Szép szép, egy rossz szót nem lehet mondani erre az autóra, én is elfogadnám, de azért biztos szar lehet, hogy egy rahedli pénzt belefeccolt a gazdája, és nem lehet vele közlekedni, csak hurcolni a tréleren.
    Amikor nekem megvolt a Mustang, életem lexebb órái voltak azok, amikor elmentem vele autózni a többek között a dunakanyarhoz 1-1 pörgősebb hét után. Be is adott volna, ha csak trélerezni lehetett volna egyik minitaliról a másikra, azé hogy ott szétüssem a hajtásláncot, meg lefüstöljek a pórnépnek olyan gumikat, amiért valakinek hónapokig kell dolgozni. Gondolom ezért kellett a parkoló teljes hossza.

  26. doublefive  - 2011. szeptember 29. 16:41

    Csodaszép lett a Camaro! Végre el is olvastam, mi történt vele, nemcsak a végeredményt láthattam élőben ;)

  27. EK Auto Team  - 2011. december 9. 18:25

    Köszi mindenkinek a biztatást! :)

    Endi, a Firebirdel simán közlekedünk közúton lámpától lámpáig, saroktól sarokig....jön-megy az autó, szinte napira! ;)

  28. Szerviznorbi  - 2011. december 10. 09:00

    Nagyon szép lesz a Blazer, csak így tovább!!

  29. Cece  - 2012. február 23. 08:46

    Tökéletes.

  30. Yenko89  - 2012. március 11. 18:09

    Atomjó lesz a Camaro! Csak gratulálni tudok:)

  31. keszy  - 2013. május 8. 18:14

    szép a vas az biztos. élőbe még szebb.
    csak gyönyörködni tudok benne mikor át gurulok a csikóhoz.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Hatyi:

    Hahó! El van írva a C. válasz. Par N elli Jones. ;)

  • seka:

    Tegnap megint nem tudtam játszani szerver csatlakozási hiba miatt. :(

A lap tetejére