XI. egy újabb lépéssel előrébb....
Közben a kisebb alkatrészeket elvittük homokfúvásra, porfestésre, krómozásra, vagy csak polírozni.

1969 Pontiac Firebird ProStreet
04
-
-
-
A karosszéria hosszú évek után ismét külön utakon jár a váltótól és a motorblokktól. Most már az autó minden egyes darabját külön-külön a kezünkben tarthattuk. Irány a homokfúvás!
-
XII. homokfúvás meglepetéssel
2009.04.18. Nem különösebben tartottunk a homokfúvás eredményétől, hiszen mikor az árokban landolt az autó, akkor sehol sem repedt fel a fényezés, vagy pattant le gitt, bondo, vagy hívjuk akárhogy.... -
Ehhez képest már a fúvás munkaóráinál láttuk, hogy nem csak a fém alkotta a karosszériát.
-
A munka végeztével szörnyű kép fogadott minket, tulajdonképpen ahol saroknak kellett volna lennie, ott egy se volt. A tűzfalon lévő felesleges lyukak miatt folyamatosan befolyt a víz a műszerfal mögé, így ennek idővel meg is lett az eredménye. A padlólemez sem stimmelt, teljesen szakszerűtlen javításon esett át múltban.
-
Molyrágta volt végig az ablak körül, és ugye a bál hátsó sárvédőből sem maradt említésre méltó.
-
Itt, ezen a ponton dőlt el, hogy a 2009-es komáromi találkozóra valószínű nem lesz készen az autó. Ez mélypont volt számunkra, nem számoltunk ekkora munkával. Még a karosszériásunknak is elcsuklott a hangja, mikor kiszámolta, hogy mikor is tud vele végezni. Nagy feladat állt előttünk. Úgy éreztük, a Gellért-hegy helyett, hirtelen a Himaláját kell megmásznunk - mezitláb.
-
XIII. karosszéria munka
A homokfúvás traumája után megnyugtatóan hatott ránk, hogy valahol Kislángon lakik egy igazi régi vágású karosszériás mesterember - ő a mi emberünk! Kézügyessége maximális szakmai tudással párosul és az amerikai vasak sem hagyják hidegen.
Egyébként jómaga is egy ‘65-ös Mustang tulajdonosa. -
Azért persze a Firebird valós állapotával sikerült meglepnünk még őt is. A tervezettnél sokkal több időt igényelt a munka. Sajnos a bal hátsó sárvédőt nem tudta már megmenteni, egyszerűen olyan vékonnyá vált az anyaga, hogy kívánta már a flexet. :)
-
Rozsdásodás megszüntetve, vesztett a korrózió.
-
Az új sárvédő elem méretpontosan érkezett, illeszkedik az autóhoz.
-
Ha nem lenne színeltérés, meg sem mondanánk, hogy négy évtized van a két lemez közt.
-
Rengeteg energiával sikerült a régmúlt egyszerű gányolásait eltüntetni és az ismeretlen eredetű lyukakat ismét folytonos lemezzé alakítani. A padlólemez is újra a gyári formáját vehette fel. Minden egyes merevítés, él, hajtás, varrat, valamint illesztés kezdett úgy kinézni mint anno ‘69-ben.
-
-
-
-
Az összes sárvédőt és ajtót nemcsak megmenteni sikerült, de olyan állapotra hozta a lakatos, hogy az bármilyen körülmények közt vállalható legyen.
-
Legvégül a néhai szélvédőkeretet kellett pótolni, mivel négy évtizednyi nedvesség egyszerűen kimosta a vájatokat és az anyag szép lassan elfogyott. Elég részletes munka volt minden egyes élt kihajtogatni és azt ívbe hozni, de sikerült.
-
-
Ez még Amerikában is kiverte volna a biztosítékot....
-
-
-
-
A mű elkészült és igazán remekül mutatott.
Az autó úgy nézett ki, mint valaha a hatvanas évek végén, mikor a GM gyártósorán a fényezésére várt....vagy csak majdnem. :) -
A végeredmény örömére belementünk egy kis játékba is: meg kellett jelölnünk pontosan, hogy hol végződik az eredeti lemez és hol kezdődik az új. Az elkészült munka minőségét jelzi, hogy az autó állapotának ismeretében sem sikerült egyértelműen rámutatni ezen pontokra.
Köszönjük Takács Attilának a munkát! -
XIV. alváz
A félalváz is külön életet élt az autótól és a lakatolás közben elkészült. -
-
-
Hozzászólások
Hello!
A 79 es TransAm ről nincs valami sztori? Róla is írhatnátok
üdv
Tájbi
Helló, dehogynem, van sztori, jövő héten már olvashatjátok is!
Halihó!
Irigyellek titeket srácok, de nagyon! Nap mint nap ilyen gyönyörű gépek körül lógni... Remek garázs btw, érdekesek a történetek és marha jók a képek is.
Alig várom a folytatást.
Sok sikert kívánok nektek a továbbiakban is.
Üdv,
Jani
1969 Chevy Camaro 383 a legesleg! ;)
Húha, most néztem a laprugót. Ez gyárilag csak 2 lapos volt 69-ben, vagy az ültetés miatt kiszedtek belőle? Amúgy király a gép, nagy kedvenc!!
Igazából egy lapos volt a laprugó, mi kovácsoltattunk alá még egyet, mert ellágyult. Valószínű nem gyári megoldás, bár létezhetett anno ilyen. Egyébként ezt a megoldást szánták ültetésnek.... :)
hello!Ha ezeket a képeket elküldenétek az előző tulajnak... el sem hinné, hogy így rendbe rakjátok.
Tartjuk velük a kapcsolatot, tulajdonképpen nem értik, hogy ezt miért is csináljuk az autóval. Egyébként ők is meglepődtek az autó állapotát látván.
Sziasztok.
Én is néztem, egy baja van, nincs alvázszáma.
Ezért hagytam ott.
Bone, veterán autónál ez előfordul, de ez nem probléma, van megoldás - csak tudni kell róla.
Alakul ez rendesen, fasza lesz!
Szuper garázs!
Köszi, Neked is szépen alakul a Trans Am!
én nem értettem, minek szórakáztok ezzel a bazerrel, de ez meg kell hogy mondjam, nagyon jól néz ki!:)
Köszi, próbálkozunk a nagyok közé beállni.... :)
A Pontiac Firebird nagyon jó lesz! :)
nagyon fasza a gép szépen alakul grat hozzá :)
Pusztító a gép.Kitartás
Sziasztok!
Egy szóval jellemezném ... TÖKÉLETES ...
Álmaim autója gyönyörű !!!
Hello!
Üdvözlöm a nagytestvért ! Tényleg igen szép,jó állapotban van. Remélem jó helyre kerül és még sok mérföldet mehet! :-)
pazaaaaaaar!!!!!
Isteni gyönyörű vas ez a Camaro még így is, hát még ha kész lesz.
Nagyon pepec lesz a gép.gratula,Uram!
Gyönyörűséges! A legszebb Camaro!
Szép szép, egy rossz szót nem lehet mondani erre az autóra, én is elfogadnám, de azért biztos szar lehet, hogy egy rahedli pénzt belefeccolt a gazdája, és nem lehet vele közlekedni, csak hurcolni a tréleren.
Amikor nekem megvolt a Mustang, életem lexebb órái voltak azok, amikor elmentem vele autózni a többek között a dunakanyarhoz 1-1 pörgősebb hét után. Be is adott volna, ha csak trélerezni lehetett volna egyik minitaliról a másikra, azé hogy ott szétüssem a hajtásláncot, meg lefüstöljek a pórnépnek olyan gumikat, amiért valakinek hónapokig kell dolgozni. Gondolom ezért kellett a parkoló teljes hossza.
Csodaszép lett a Camaro! Végre el is olvastam, mi történt vele, nemcsak a végeredményt láthattam élőben ;)
Köszi mindenkinek a biztatást! :)
Endi, a Firebirdel simán közlekedünk közúton lámpától lámpáig, saroktól sarokig....jön-megy az autó, szinte napira! ;)
Nagyon szép lesz a Blazer, csak így tovább!!
Tökéletes.
Atomjó lesz a Camaro! Csak gratulálni tudok:)
szép a vas az biztos. élőbe még szebb.
csak gyönyörködni tudok benne mikor át gurulok a csikóhoz.