1985 Chevrolet Camaro

Camaro

  • Végre megint van egy 3rd gen. Camarom :)

  • Az autó teljes felújítást fog kapni.
    A motor-váltó-diffi-kardán-fék-futómű-üzemanyag ellátó rendszer cserés, az összes sallanggal együtt. Kipufogó nincs. Gumik 30 évesek. Szélvédő repedt. Fényezni is kell. A tetőkárpitról meg inkább ne is beszéljünk. Meg amiket kihagytam, azokról se. Szóval az újra építés lehet jobb kifejezés a következő pár hónap munkálataira.

  • Szerencsére a kaszni jó, a beltér szép, van magyar papír. Egy szép gyári állapotú Camaro-t manapság már nem épít át drasztikusan az ember, inkább vigyáz annak gyárias jellegére, minden ezzel járó kompromisszummal együtt. De egy elhanyagolt autót felemelni, és kihozni belőle a maximumot, többé kevésbé kompromisszum mentesen nagyon jó érzés. Na erre teszek egy próbát most a többi futó projekt mellett. A cél egy egyedi hajtáslánccal és pár érdekes extrával rendelkező 5.7L V8-as.

  • Szép beltér világos plüss ülésekkel, kárpitokkal, fekete műanyagokkal.

  • Az ülések puhák, jó a tartásuk, nincsenek kiülve szerencsére.
    Külön öröm, hogy a sofőr ülés motoros.
    Pár műanyag apróság és egyéb kiegészítő hiányzik, de ezek pótolva lesznek hamarosan.

  • HEB által 2010 körül épített 5.7L LT1 referencia motor Comp Cams Xtreme Energy tuning veztengellyel. Szűk tíz év használat után szétszedve, gépműhely által pár hete ellenőrizve és összerakva felújított alu hengerfejekkkel, új tolórudakkal, új vezérléssel, új tömítésekkel, szimeringekkel, fagydugókkal, stb.

  • Ez meg egy "Ikrek" által szétborított, és teljesen felújított erősített 700R4 Shift Kit-tel, 500 lóerőig jó 4L60E stock stall speed heavy duty konverterrel.

  • Energy Suspension váltótartó bak, csak hogy a jó dolgok a helyükön is maradjanak...

  • Sikerült egy tárcsafékes hátsóhídra is szert tenni, 9 csavaros Borg Warner sperr diffivel 327-es áttétellel.

  • Új féktárcsák és betétek előre-hátra.

  • Az apróságok is megújultak.

  • Heavy Duty stab. pálcák.
    Made in USA.

  • Az autó egy 88-as Trans Am komplett gyári kipufogórendszerét kapta meg, egyelőre katalizátor nélkül.

  • A megfelelő kardán és nyomatékkar is a helyére került.

  • A múltban volt egy kisebb puszi is az első lökhárító vason, amit elég hanyagul próbáltak a helyén tákolgatni...

  • Természetesen ez is megfelelően javítva lett, sőt a gyári hajlított lemez helyére jóval erősebb zártszelvények lettek behegesztve.

  • Tetszik ez a 15-ös felni, előre sikerült már új gumikat találnom rá.

  • A hátsók is megvannak végre.
    Manapság már nem egyszerű 15-ös gumit normális méretben szerezni, és itt most nem a 205 szélesre gondolok.

  • 2010-ben volt már egy V6 Camarom motoros napfénytetővel, nagyon szerettem, azóta se láttam hasonlót. Keménytetőt nem akartam, a targatetős átalakítás még szóba került, de a targa nyűgös használata miatt inkább elvetettem. Szerencsére jött egy lehetőség egy motoros napfénytető beépítésére, ami ráadásul már előtte is egy elbontott 3rd gen-ben várta az új esélyt. Szóval vágtunk, hegesztettünk, és azóta örülünk. Főleg én :)

  • A tetőkárpitot is tákolgatták, de teljesen reménytelen állapotban volt mire a kocsi hozzám került. A napfénytető bevágása után egy új megoldás kellett, ide semmilyen utólagos üvegszálas sablon nem passzolt. Szóval kellett egy anyag ami ott marad ahová rakod, tartása van, ezáltal az egyedi bőr tetőkárpitot is rá lehet építeni. Ez végül egy bitumenes ruszki cucc lett, amiből Ivánék nem spórolták ki az anyagot.

  • Amellett hogy kb. 1 cm vastag, rendkívül jó hő- és hangszigetelő tulajdonságú anyag. A bitumen megolvasztása után elképesztően ragaszkodik a fémhez. Szóval első lépésben ezzel borítjuk le a tetőt, létrehozva a szükséges íveket, majd erre lesz a bőrkárpit nem kis munkával rászabva.

  • A gyáritól eltérő LT1 szíjhajtás miatt pár problémát orvosolni kellett.

Hozzászólások

  1. Flex  - 2021. október 27. 09:32

    Ez nagyon szépen összefoglalja a lényeget:
    "Egy szép gyári állapotú Camaro-t manapság már nem épít át drasztikusan az ember, inkább vigyáz annak gyárias jellegére, minden ezzel járó kompromisszummal együtt. De egy elhanyagolt autót felemelni, és kihozni belőle a maximumot, többé kevésbé kompromisszum mentesen nagyon jó érzés."
    Bárcsak ez lenne az alap hozáállás a young- és oldtimerekhez.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére