1969 Oldsmobile Ninety Eight

Ninety Eight

  • Valahol tudtam, hogy a kis Skylark menni fog a háztól. Jó kocsi volt, de nem igazán éreztem a kihívást, na meg elhavazódtam 1 évre, így a hobbiautózás szünetelt. 1 év kemény munka után időmilliomossá váltam a következő évek téli hónapjaira, így lehetett szó egy új projektről. Sok keresgélés után a városban bukkantam rá. Azért egy ilyen nullából legózásra szavazni sok gondolkodást vonz magaután és ha a gazdája is elengedte a kezét, akkor pláne. De akkor már nem nagyon volt vissza út, 2022 Januárban kezdtem neki.
    Az Olds darabokban, rendberakás valaha félbe maradt. Az én életem meg úgy alakult, hogy tudok neki nélkülözni szabadidőt és energiát.

  • Először az alvázat hoztuk el, amit pár nap alatt lekezeltünk újra.

  • 2022 Február
    Megjött közben a kaszni a lakatoshoz. 10 éve a lakatos munka majdnem elkészült, bár viszonylag jól tárolták, de azért volt rajta mit dolgozni.
    Úgy egyeztem meg a karosszériással, hogy elöbb az alját rakjuk rendbe, a fényezésre előkészítés végett még visszahozom.

  • Megpróbálok elmerülni a részletekben...

  • Közben épül a motor. :)

  • Aztán véletlenül kiderült, hogy a régi olajszivattyú eltávozott az örök vadászmezőkre, csapágyas lett. Végre megjött az új, feldobtam az olajteknőt. :)

  • 10+ év után ismét helyén az Olds szíve, és a Mopar Garage által felújított váltó.

    Készülnek a hengerfejek...

  • Neki álltam a hengerfejeknek, tulajdonképpen sokadik nekifutásra lett csak szelepszár szimering méret probléma miatt. Gyári méretű szelepvezetőre nem volt jó semmi amit a rockautó kidobott. 82' 2.8V6 GM motorhoz való szettben viszont találtam itthon a polcon véletlenül rávalót, stimmelt a méret, nem volt felesleges az őrizgetése. Ahhoz, amit a rockauto listáz hozzá, különböző vezetőcsapos marószerszámokat ajánlottak fórumokon, de így ez most enélkül megoldódott.

    A képen a régi és az új. Aki még nem látott ilyen műanyag szelepszár szimeringet, annak poénos technika.

  • Anyag beszerzés folyamatban, addig azt csinálom amit tudok.

  • Szinterezett fékdob.

  • Kész az alja, jövőhéten találkozhat a kaszni és az alváz.

  • Vártuk a találkozót.

  • Mivel nincs helyem, hogy külön tároljam hónapokig az alvázat a kasznitól, ezért az a nagyon nehéz döntés született, hogy a fényezés az alvázon lesz.
    Az alját befejezték, összepárosítottuk. A kép kedvéért egy dísztárcsát is feldobtam, de lehet egy portalanítás többet dobott volna rajta. :D

  • Ismét a saját helyünkön.

  • Végre (megjöttek a szilentek, a gömbfejek, új futóműcsavarok) rávettem magam, hogy péntek délután befeszegetem a rugókat a helyére. Aztán a másik oldal majd egy másik péntekre marad...

Hozzászólások

  1. Skyhawk  - 2022. február 3. 05:29

    Hú de jó forma! Elhiszem hogy beleszerettél.Gyönyörű járgány lesz,kitartást hozzá!

  2. V6Stratus  - 2022. február 13. 17:30

    Köszi!
    A kis Skylark is tetszett 2 éve, de nem éreztem azt, hogy bele kéne merülni ennyire. Na meg mégis csak egy full size.

  3. Tony  - 2022. március 16. 13:56

    Szólj ha nem ismersz meg valami alkatrészt. Az én 70-esemmel egyforma szinte mindene.

  4. V6Stratus  - 2022. március 16. 22:03

    Tony, köszi előre is, biztosan szükségem lesz a segítségedre, hasznos számomra a garázsod is.
    Valószínű egy hónap múlva jövő télig nálam jegelődik a projekt, téli időtöltésre vettem. Még aminek neki kezdtem, motort befejezem, kardánt felrakom, kasznit párosítom az alvázzal, kerékre rakom még az elejét, és pihenünk idénre. Úgy terveztem, hogy idén nyár folyamán meg lesz a fényezés is, de szerintem nem jutok odáig már. Nekem májustól október végéig nincs szabadidőm semmire.
    Esetleg ha körbenézhetném majd egyszer a kocsid, annak méginkább örülnék.
    Láttam Balázs 60 -as Oldsja pedig hozzád keveredett. Szerintem van nálam alkatrész, ami inkább oda tartozik, mint ide. Majd begyűjtöm őket neked, hátha kell. Köszi :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére