A tervek:
- gyári elektromos hűtőventilátor beszerzése, a viszkósról visszaalakítása, a vezérlés stabilizálása (nem kapható hőkapcsolók kiváltása jelenleg elérhető komponensekkel + VDO ventilátor motor, relék beszerzése vésztartaléknak)
- általános tune-up (motorolaj, szűrők, gyertyák, elosztófedél, rotor, trafó, fékbetétek cseréje)
- kézifék javítás (remélem csak a pofák koptak el...)
- tartalék vezérműtengely és főtengely jeladó, termosztát, irányjelző relé valamint üzemanyag szivattyú beszerzés
- új injektorok (a jelenlegiek vélhetően "hugyoznak" és szivárognak)
- sofőr ajtó zsanérok perselyeinek cseréje
- levegőszűrő ház csere gyárira (a mostani szét van vágva...)
- sofőr ülés deréktámasz hibafeltárás és javítás
- diffik és osztómű olaj cserék
Ez életem első autója (pedig volt már néhány, egyszer 26-ig számoltam...), aminél az eladó a nem működő klímára azt mondta, hogy csak tölteni kell - és tényleg. A feltöltés előtt természetesen nyomáspróbáztuk, lelkileg fel is készültem a szokásos hűtő-szárítószűrő-kompresszor cserékre, de hibátlannak bizonyult. Feltöltöttük és azóta is tökéletesen működik - jó, ennek még csak három hónapja, de ez azért bíztató. :)
1998 Jeep Grand Cherokee Limited
Grand Cherokee
-
-
Elhoztam az autót, másnap már kezdődött is a boogie: a vízpumpa reggelre elengedte magát, vagyis a hűtővizet. A "szakszerűen" odaragasztott alkatrészt alig bírtam elválasztani a vezérlés fedéltől...
-
...de végülis csak sikerült felműteni az újat.
-
Mindegyik információforrásomban említik, hogy ezeken a motorokon ha már vízpumpát cserélsz, cserélj egyből vezérlésfedél tömítést meg bypass csövet is, hogy ne kelljen rövid időn belül még kétszer szétszedned az egészet. Én persze jobban tudtam - meg is jelent a vezérlésfedél alatti kis sötét csík, ahogy a hűtővíz szivárgott kígyózva a szabadba (a kép nem sikerült túl jól...de azért a lényeg látszik).
Szóval újra szét minden, Fel-Pro tömítészkészlet beépít, össze. -
Természetesen, ahogy az írva vagyon, a bypass cső is megadta magát rövidesen...látszik a tövében a rózsaszínes kis lé.
-
...szóval újra szét, új cső be, újra össze. Elvileg ezen a részen már máshonnan nem szivároghat hűtővíz, remélem ez így is marad, mert elég volt ebből a témából, mást is kellene csinálni az autón.
-
Például egy gyári rádiót nagyon szerettem volna már - ez az érintős Androidos dolog nekem nagyon nem jött be.
-
...lőttem is egy gyönyörű állapotút az eBayen.
-
Az első ködlámpák hiányoztak, mióta megvettem az autót, így ezt is pótoltam. A képen ügyesen csak a szétszedés látszik, de majd pótolom az ilyen-lett képpel egyszer.
-
Típus hiba, hogy a VIC hibásan jelez hűtőfolyadék érzékelő hibát. Szerencsére ezt a belső forrasztási pontok újraforrasztásával orvosolni lehet - végre egy projekt, amihez nem kellett kinyitni a pénztárcát, ezeket szeretem igazán!
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!