1998 Jeep Grand Cherokee Limited

Grand Cherokee

  • A tervek:
    - gyári elektromos hűtőventilátor beszerzése, a viszkósról visszaalakítása, a vezérlés stabilizálása (nem kapható hőkapcsolók kiváltása jelenleg elérhető komponensekkel + VDO ventilátor motor, relék beszerzése vésztartaléknak)
    - általános tune-up (motorolaj, szűrők, gyertyák, elosztófedél, rotor, trafó, fékbetétek cseréje)
    - kézifék javítás (remélem csak a pofák koptak el...)
    - tartalék vezérműtengely és főtengely jeladó, termosztát, irányjelző relé valamint üzemanyag szivattyú beszerzés
    - új injektorok (a jelenlegiek vélhetően "hugyoznak" és szivárognak)
    - sofőr ajtó zsanérok perselyeinek cseréje
    - levegőszűrő ház csere gyárira (a mostani szét van vágva...)
    - sofőr ülés deréktámasz hibafeltárás és javítás
    - diffik és osztómű olaj cserék

    Ez életem első autója (pedig volt már néhány, egyszer 26-ig számoltam...), aminél az eladó a nem működő klímára azt mondta, hogy csak tölteni kell - és tényleg. A feltöltés előtt természetesen nyomáspróbáztuk, lelkileg fel is készültem a szokásos hűtő-szárítószűrő-kompresszor cserékre, de hibátlannak bizonyult. Feltöltöttük és azóta is tökéletesen működik - jó, ennek még csak három hónapja, de ez azért bíztató. :)

  • Elhoztam az autót, másnap már kezdődött is a boogie: a vízpumpa reggelre elengedte magát, vagyis a hűtővizet. A "szakszerűen" odaragasztott alkatrészt alig bírtam elválasztani a vezérlés fedéltől...

  • ...de végülis csak sikerült felműteni az újat.

  • Mindegyik információforrásomban említik, hogy ezeken a motorokon ha már vízpumpát cserélsz, cserélj egyből vezérlésfedél tömítést meg bypass csövet is, hogy ne kelljen rövid időn belül még kétszer szétszedned az egészet. Én persze jobban tudtam - meg is jelent a vezérlésfedél alatti kis sötét csík, ahogy a hűtővíz szivárgott kígyózva a szabadba (a kép nem sikerült túl jól...de azért a lényeg látszik).
    Szóval újra szét minden, Fel-Pro tömítészkészlet beépít, össze.

  • Természetesen, ahogy az írva vagyon, a bypass cső is megadta magát rövidesen...látszik a tövében a rózsaszínes kis lé.

  • ...szóval újra szét, új cső be, újra össze. Elvileg ezen a részen már máshonnan nem szivároghat hűtővíz, remélem ez így is marad, mert elég volt ebből a témából, mást is kellene csinálni az autón.

  • Például egy gyári rádiót nagyon szerettem volna már - ez az érintős Androidos dolog nekem nagyon nem jött be.

  • ...lőttem is egy gyönyörű állapotút az eBayen.

  • Az első ködlámpák hiányoztak, mióta megvettem az autót, így ezt is pótoltam. A képen ügyesen csak a szétszedés látszik, de majd pótolom az ilyen-lett képpel egyszer.

  • Típus hiba, hogy a VIC hibásan jelez hűtőfolyadék érzékelő hibát. Szerencsére ezt a belső forrasztási pontok újraforrasztásával orvosolni lehet - végre egy projekt, amihez nem kellett kinyitni a pénztárcát, ezeket szeretem igazán!

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére