1998 Jeep Cherokee Limited

Cherokee

  • A tervek:
    - gyári elektromos hűtőventilátor beszerzése, a viszkósról visszaalakítása, a vezérlés stabilizálása (nem kapható hőkapcsolók kiváltása jelenleg elérhető komponensekkel + VDO ventilátor motor, relék beszerzése vésztartaléknak)
    - általános tune-up (motorolaj, szűrők, gyertyák, elosztófedél, rotor, trafó, fékbetétek cseréje)
    - kézifék javítás (remélem csak a pofák koptak el...)
    - tartalék vezérműtengely és főtengely jeladó, termosztát, irányjelző relé valamint üzemanyag szivattyú beszerzés
    - új injektorok (a jelenlegiek vélhetően "hugyoznak" és szivárognak)
    - sofőr ajtó zsanérok perselyeinek cseréje
    - levegőszűrő ház csere gyárira (a mostani szét van vágva...)
    - sofőr ülés deréktámasz hibafeltárás és javítás
    - diffik és osztómű olaj cserék

    Ez életem első autója (pedig volt már néhány, egyszer 26-ig számoltam...), aminél az eladó a nem működő klímára azt mondta, hogy csak tölteni kell - és tényleg. A feltöltés előtt természetesen nyomáspróbáztuk, lelkileg fel is készültem a szokásos hűtő-szárítószűrő-kompresszor cserékre, de hibátlannak bizonyult. Feltöltöttük és azóta is tökéletesen működik - jó, ennek még csak három hónapja, de ez azért bíztató. :)

  • Elhoztam az autót, másnap már kezdődött is a boogie: a vízpumpa reggelre elengedte magát, vagyis a hűtővizet. A "szakszerűen" odaragasztott alkatrészt alig bírtam elválasztani a vezérlés fedéltől...

  • ...de végülis csak sikerült felműteni az újat.

  • Mindegyik információforrásomban említik, hogy ezeken a motorokon ha már vízpumpát cserélsz, cserélj egyből vezérlésfedél tömítést meg bypass csövet is, hogy ne kelljen rövid időn belül még kétszer szétszedned az egészet. Én persze jobban tudtam - meg is jelent a vezérlésfedél alatti kis sötét csík, ahogy a hűtővíz szivárgott kígyózva a szabadba (a kép nem sikerült túl jól...de azért a lényeg látszik).
    Szóval újra szét minden, Fel-Pro tömítészkészlet beépít, össze.

  • Természetesen, ahogy az írva vagyon, a bypass cső is megadta magát rövidesen...látszik a tövében a rózsaszínes kis lé.

  • ...szóval újra szét, új cső be, újra össze. Elvileg ezen a részen már máshonnan nem szivároghat hűtővíz, remélem ez így is marad, mert elég volt ebből a témából, mást is kellene csinálni az autón.

  • Például egy gyári rádiót nagyon szerettem volna már - ez az érintős Androidos dolog nekem nagyon nem jött be.

  • ...lőttem is egy gyönyörű állapotút az eBayen.

  • Az első ködlámpák hiányoztak, mióta megvettem az autót, így ezt is pótoltam. A képen ügyesen csak a szétszedés látszik, de majd pótolom az ilyen-lett képpel egyszer.

  • Típushiba, hogy a VIC hibásan jelez hűtőfolyadék érzékelő hibát. Szerencsére ezt a belső forrasztási pontok újraforrasztásával orvosolni lehet - végre egy projekt, amihez nem kellett kinyitni a pénztárcát, ezeket szeretem igazán!

  • Érkezett egy kerekasztalnyi alkatrész - a kezdő bekezdésben felsoroltak, illetve pár plusz apróság. Ezek beépítéséről a továbbiakban írok.

  • A géptetőnyitó gatyamadzag - ennek visszaalakítása gyárira, bemelegítésként.

  • Íme - sajnos a kép készítésekor még nem került vissza a takarólemez, így a "szép" sárga kábelkorbács még ott éktelenkedik.

  • Gyertyák cseréje - a képen a régiek, egy el volt repedve.

  • Új bluestreak trafó is beépül...

  • ...majd az elosztódefél is.

  • A 26 éves gyári injektorok ki...

  • ...majd a vadiúj BOSCH darabok be.

  • Gyári vonókampók felkerültek, valamint a képen látható a ködlámpa is, amit korábban szereltem még fel.

  • Az egyenes cső helyére felkerült egy (bár típusidegen, de műszakilag pont megfelelő) hátsó dob. Így már reggel 8 előtt is beindíthatom az autót külön engedély nélkül. :D
    Sokkal kellemesebben dorombol és már lehet beszélgetni az utastérben menet közben is - cserébe hallok zörejeket, amikről eddig nem volt tudomásom...

  • A hátsó fékbetétek cserére szorultak, valamint a kézifék sem működött. Kicseréltem a pofákat is, meg az egész rugós szerkezetet, majd beállítottam, hogy kb. egyformán fogjanak. Régóta nem volt olyan autóm, amin működött volna a kézifék, úgyhogy most nekem jó. :D

  • Típushiba, hogy elhervad az üzemanyag nyomástartó szelep, emiatt sokszori gyújtásráadás-levétel-ráadás után indul csak az autó - akkor viszont pöccre. Itt is ez volt a helyzet, "szerencsére" a szelepet a tervezők sikeresen ráültették az üzemanyag szivattyú tetejére, így le kellett bontani a tankot, betöltőt, mindent a környéken. Ráadásul ez a szelep egye van építve az üzemanyag szűrővel is, szóval mindenképpen jót tett neki a csere. Azóta csak úgy simán pöcc-röff. :)

  • Előbbi műtét során került fény rá, hogy az üzemanyagtank tartó pántjai is elrohadtak. Csere...

  • Bal első ABS szenzor elment vadászni -» ez is kicserélve.

  • Az ABS vezérlő betegsége sem ismeretlen ezeknél a típusoknál, szerencsére a javítás egyszerű - csak győzzed kiműteni a helyéről, meg a javítás után vissza...

  • Mindig is lógott a sofőrajtó - az alsó zsanér teljesen kész volt, de már a felső is elkezdett kotyogni. Így hát leugrott az ajtó.

  • Némi farigcsálással kiműtöttem a gyárit és mindkét helyre beraktam az új hinge pin&bushing szettet - made in USA

  • Kiscsikó koromban az egyik leghaszontalanabb extrának az ülésfűtést tartottam - nos, ez a gondolatom az elmúlt 30-35 év alatt némileg átértékelődött...de egyébként is megcsináltam volna, mert minden dolog nagyon zavar, ami van, de nem működik. Szerencsére az anyós oldalon eleve minden rendben volt, így csak a sofőr ülést kellett meghámoznom. Ez is pipa!

  • Szintén, a kezdetektől fogva hiányzott a sofőrülés egyik állító gombja - nagyon zavart, de gondoltam fillérekből könnyedén pótolom majd. Ehhe-ehhe...alig egy év kellett hozzá, hogy megoldódjon a dolog, miután bontókban kuncsorogtam, bontás alatt levő autók hirdetéseinél érdeklődtem, stb. A legolcsóbb ajánlat az eBay-en jött, miszerint kb 8e Ft (+ szállítás) megszerezhetem a gombot (a műanyag sapkát a kapcsolóra)...így elborult aggyal vettem Litvániában egy komplett kapcsolót, 12e Ft-ért mindenestül, átpattintottam a gombot és helyreállt a lelki békém.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére