v8cars.hu | 16. ACCH nemzetközi találkozó, Kecskemét, 2010

16. ACCH nemzetközi találkozó, Kecskemét, 2010







Tökéletes helyszínen, jó infrastruktúrával, árnyékkal, vízparttal, koncertekkel, szuper időjárással várta az ACCH a 16. Nemzetközi Amerikai Autó Találkozó résztvevőit és látogatóit Kecskeméten. Az autósoknak tökéletes hétvégi kikapcsolódást biztosított a rendezvény, és a pénteken fellebbenő kósza hírek ellenére a nézőknek is bőven akadt látnivaló és szórakozási lehetőség.

Ennek ellenére az idén már egy kisebb amerikai autós találkozónak helyt adó Kecskemét nem volt kíváncsi a programra. Kempingezőként jó a szellős tábor, nem baj, ha nem mászkálnak idegenek a sátrak és autók között, de a szervezőnek érthető módon nem ez a célja. Nem ismerem a rendezvény egyenlegét, de az egészen biztos, hogy a szervezők, az árusok és a vurstlisok nem ünnepeltek pezsgővel a záró napon.

Pedig nem volt itt semmi hiba, nem hiányoztak a megszokott autós programok, volt felvonulás és gumifüst, délidőben szólt a v8, kis késéssel. :)

Gyakorlott találkozó látogatók a hazai autók többségét már ismerik, de a megújult vasaknak mindig nagy sikere van.

Az én két befutóm a Top Notch Company 1970-es Buick Le Sabre-ja és Caprice taxija volt. A kék Buick a klasszikus ötküllős Torq Thrust felniken gurulva sallangmentesen mutatta be, hogy milyen autók készültek 40 évvel ezelőtt. Öröm ilyet látni.

Sárga színével már messziről kellette magát a New York taxi témát bemutató Chevy, az amerikai négyajtós szedán iskolapéldája. De jó lenne egy ilyen napira!

Egyszer már áradoztam ötödik generációs Camaro láttán, most is vissza kell fognom magam. Nálam telitalálat a forma. Kecskeméten egy piros-fekete példánnyal találkoztam, a középkonzoljában az első generáció legendás kiegészítő műszercsoportjának aktualizált változatával. Kéne.

A fényképezőgép keresőjét megbolondította, de szenzációsan mutatott a zöldben az aranyszínű Prowler, a Chrysler konszern gyári hotrodja. 2002-ben készült az utolsó darab, a Plymouth megszüntetése ezt a típust is a süllyesztőbe rántotta. Ki gondolnál, hogy mindez lassan egy évtizede történt? Szalad az idő.

A helyszínt körbesétálva minden egyes autóhoz lehetne pár gondolatot fűzni, a lowrider különítményhez, az óriás lakóautóhoz, a Mustangok minden generációjához. De írhatok, fotózhatok bármennyit, egy beszámoló csak gyenge utánérzése lehet annak a forma és szín kavalkádnak, amit több évtized autógyártása képes nyújtani egy ilyen találkozón. Tessék jönni máskor!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Igen, rossz volt az illusztráció, jegenye jelezte, és hogy egyértelmű

  • DRW:

    Ja és a kérdés szövege is más volt...!fal!fal Már bocs, hogy belevau.

A lap tetejére