
1972 Lincoln Continental
Újabb magyar rendszámos autó került elő és vált egyik fórumtagunk becses tulajdonává. Az autó előéletéről annyit tudni, hogy 1981-ben került hazánkba, néhány évig járta a magyar utakat, azután egy időre eltűnt, hosszú évekig csak állt.
1972 Lincoln Continental Méretek: Hossz: 5 817 mm Tengelytáv: 3 226 mm Tömeg: 2 225 kg Motor: Elrendezés: OHV V8 Hengerűrtartalom: 460 ci. (7,54 l) Furat x löket: 4.360 x 3.850 inch Kompresszió viszony: 8,5:1 Lóerő: 224 HP @ 4 400 rpm Nyomaték: 484 Nm @ 2 800 rpm Egyéb: Gyártott mennyiség: 10 408 db Alapár: 7 068 USD | |||
Talán a színe, vagy az állapota miatt? Tény, hogy az előző tulaj az eredetileg barna autót pirosas bordóra fényezte, és hogy a karosszéria - mint az ilyen korú autók általában - nem makulátlan, de a kevés használatnak köszönhetően (69.000 mérföldet futott összesen) az autó általános állapota meglepően jó.
A beltér apró feslések mellett teljesen komplett, takarítás után újszerű állapotba kerül, a hátsó üléseken semmi nyoma a használatnak.
Az autó legcsúnyább része a vezető oldali ajtó rohadása. Ezen kívül csak apróbb hibák vannak a kasztnin, ami egy 35 éves autótól nem olyan rossz. Az alját alvázvédő fedi, a padlólemez gyakorlatilag rozsdamentes.
Hiába állítanak mást a számok, a géptető alatt a 460-as V8-as motor erőtől duzzad. 1972-ben álltak át a teljesítmény nettó mérésére, így a korábbi évhez képest közzétett 140 lóerős visszaesés csalóka. Az olajak és szűrők ilyenkor rutinszerű cseréje után a hátsó kerekig 224 lóerő fog eljutni.
A felniken évtizedes gumik feszülnek, a legelső lépés ezek cseréje, természetesen fehér csíkosakra. A gyári felnik megmaradnak, a tervek szerint homokszórva, szinterezve várják majd az új gumikat.
Nem sok hiányzik hozzá, hogy az autó vizsgaképes legyen, az ehhez szükséges munkák és az elektromos rendszer hibáinak orvoslása az első lépés, hogy a műszakilag üzembiztos autó már megjelenhessen a tavaszi találkozón.
Az eltelt idő a teljes körű felújításnál fogja kimutatni foga fehérjét, de a lakatolás-fényezés és a tető bőrőzése egyelőre távolabbi tervek között szerepel. De milyen színű legyen?
Hozzászólások
Szép kocsi, jó cikk!
Attish,már bele is fogtam a gyüjtögetésbe!
Gyönyörü az autó, sok sikert hozzá, de piros maradjon, én más szint nem tudok elképzelni neki, mint az eredetit, Erdélyi utazásra sponzor vagyok!!!
!nemeladó
Ipari hulladék ... :-)))))))
fma!
Nem tudod mi a jó! Így semmi keresnivalód itt:))
Mint látható azért Érdre jönni érdemes...
!jókocsi
Az a karbi nem semmi,a motoromon nagyobb van :)
De az autó,hihetetlenül szép!
Hajjon éhen aki ezt a remekművet ócsárolja :-)
Ez az autó nem semmi!!! Melyik kéne? egy ilyen amcsi vas vagy egy európai fos? Naná hogy egy ilyen!!! :-)
Flame! Egyébként az a karbi nem olyan kicsi, a kép csal.
Nahát! Gratulálok!
Sok suhanós mérföldet hozzá!
Az elosztóhoz viszonyítottam.Jó,tudom,V8,nagyobb!
Nem negatív volt!Csak furcsa a motor méreteihez képest.De gondolom az olajválság is közre játszott és a fogyasztás mérséklését így volt a legegyszerübb megoldani.Gondolom én,mint barom :)
Egyébként,sok sikert kívánok én is!
Egy olvasó
Flame! Igen, ez "takarékos". Elmegy már 20 literrel is 100 km-t. :) Remélem, hamarosan élőben is megnézheted a karbit! ;) Köszi a jókívánságokat mindenkinek, hamarosan nekiveselkedek, hogy gatyába rázzam Őfelségét!
(ezt már csak zárójelben írom:a Rod N Custom Show ra biztos megyek.Ott remélem élőben megnézhetem )
Hát, én is remélem, mert márciusban műszakira akarom vinni. :)
Most néztem csak hogy milyen elrejtett kincsre bukkantál. Sok örömet hozzá.
Bár a szine nem az én világom, kicsit azért irígykedem. Gratulálok.
Hello!
Gratulálok az autóhoz! Sajnos még nem láttam,de örülök,hogy meglett mentve,ilyen autókra nagyon vigyázni kell,nekem a színe is ok,unom már,hogy minden 3-4. autó ezüstszínű...
Amelyik,meg azt írta:-"ipari hulladék"- akkor a sok unalmas eu "szarokra mit mondjunk???"
Ezek az autók testesítik meg az igazi amerikai autós kultúrát,a hamisítatlan igazi amerikai kocsi,amikor még meglehetett különböztetni a "külföldi" kocsiktól!!! Mert kissé elhanyagolt? és akkor mi van? Ezért kell felújítani,megmenteni!! A mai modern,műanyagos,agyonelektronizált,kényes autók hol lesznek már,mikor ezek még mindíg mennek ? :-)) Remélem találkozunk Komáromban is!!!!
Ezzel az autóval te vagy a király Magyarországon
Állati! Gratulálok hozzá!
Gondoljatok bele: 1981, Magyarország. Hogy nézhettek akkor ennek az autónak a tulajdonosára a "szomszédok"....:)
Ez nem az Ihász Gábor Continentálja volt?
Csodaszép.
Ki volt az a burzsuj, akinek már 81-ben ilyen autója volt Magyarországon?
Rohadtszép, a kedvenc autómárkám! Gratulálok a gazdájának!!
Nagggyon beteg!XD
A hetvenes évek cirkálói közül az egyik legszebb az 1971es Buick Riviera után!:) De minden esetre gratulálok hozzá! Nagyon vigyázz rá, és még kívánok sok sok mérföldet hozzá!
Gratulálok ehez a "kis" gyöngyszemhez.Remélem látjuk majd a találkozókon.A szine szerintem fehér a tető és a beltér fekete bőr legyen, de ez az autó bármilyen szinbe brutálisan mutatna.Mégegyszer gratulálok hozzá.
Remek amerikai "tepsi"
Vérbeli amcsi vas!Ha valakinek van kedve és fenn van a myvip-en keresse meg klubbomat:NAAF(Nemzetközi Amerikai Autós Fesztivál)Csatlakozz bátran hívd meg ismerőseidet mert jelenleg még csak 5 fő tag!
Üdv Szevi
VAAAS!!!! Gyönyörű darab!!! Azonnal mattfeketére!!!:)
Gratula!!!Csoda h elökerülnek még ilyen gépek itthon..
Sztem gyönyörű ez a bordó szín, így ahogy van!
meg fertőzőt az amerikai stilus ez az auto cool:)
ti vagytok a világ leg jobb emberei imád lak beneteket
Aztamindenit de szép!
És a színe is tetszik nekem :)
ZOLA EZ NAGYON TOKOS KOCSI RITKA ITT CANADABAN IS AZ ILYEN SZEP ALLAPOTU,DE GONDOLOM AZ ARA IS SZEP LEHETT,KB UGY 30,000$-CAN RA TESZEM RA A MERCETT ITT ENNYITT TUTI KERNENEK ERTE,MA AZ ALLAPOTA ES AZ EVJARATT MIATT IS.1979-ES LEHETT JO ALLAPOTBAN VENNI 2000$-CAN,IGAZ EZEKBE A REGI 7.5-LITERES V-8,AS DUBOROG,UGY HOGY NYOMNI LEHETTNEKI RENDESEN.IGAZ MOST ITT 1,10-A BENZIN LITERJE DE EZ HETENTE DE NAPONTA VALTOZIK AZ AR FOLYAM SZERINT MARMINT A NYERS OLAJRA GONDOLOK ITT.DE VAN AKI AZ ILYEN ALLAPOTU KOCSITT KI SEM VISZI MERT AZERT EN IS FELTENEM AZ ILYEN KALIBERU AGYUTT AZ BIZTOS,LEGYEL ZOLA BUSZKE ES SZERESD OSZINTE SZIVVEL.GABOR TOTH.B.C.CANADA.
ZOLA,EZ EGY NAGYON TOKOS KOCSI ITT CANADABAN IS ALIG VAN ENNYIRE SZEP ALLAPOTU ES GONDOZAST SZEPITES NA MINDEN JO RAJTA AZ ARA SACCOLOM KB,OK-UGY 30,000
SO ZOLA MOST NEZTEM KI MAGAMNAK EGGYETT,H az uri ember cserel mivel,regota hirdeti,es itt ugyan megy a benzin ara ,tehat nem sokan ugranak ra.szerintem mint irtad ez jo befektetes is,mert ki tudja mennyi is vegezte a zuzdaban a nagy motorja vegett.egy ilyennel menni hat ezt erezni kell.
udv.gabor senior toth.
vancouver.b.c.
canada.
Szia Gábor!
Valamit félreérthettél, mert ez nem Zola autója, neki egy Oldsmobile-ja van. Ha érdekel több info az autóról, akkor nézz körül a garázsban, van ennek az autónak is saját garázsa.
üdv, attish