„Moparizált” Wrangler Frankfurtból
Bár a Chrysler háza tájáról az utóbbi években szinte kizárólag aggasztó hírek érkeztek, azt nem szabad elfelejteni, hogy ettől függetlenül még rengeteg izgalmas és népszerű modellt gyárt a vállalat. Ezek közé tartozik a Jeep Wrangler is, amelynek egy sajátos változatát mutatták meg a közönségnek ezen a héten a frankfurti autószalonon.
Az ötajtós Wrangler Unlimited egy úgymond „moparizált” példányát állították ki. Ehhez tudni kell, hogy a Chrysler-csoport autóihoz a különböző kiegészítőket, speciális alkatrészeket, extrákat a külön cégként működő Mopar értékesíti. A frankfurti Wranglerhez is a Mopar kínálatából válogatták össze a különböző felszereléseket. A kocsihoz szinte az összes krómozott, vagy legalább is fényes külső kiegészítőt felhasználták:
Cikkszám Kiegészítő Ajánlott fogyasztói ár
82210469 Krómozott tükörház $121.00
82210558AC Krómozott hűtőmaszk $327.00
82210564AC Krómozott fellépőlemezek $583.00
82210268 Krómozott védőrács a hátsó lámpához $183.00
82208439AB Krómozott kipufogóvég $54.40
82210608 Krómozott tanksapka $165.00
82210142 Rozsdamentes acél küszöbborítás $111.00
82210001 18 hüvelykes krómozott alumínium felnik $411.00
Összesen tehát közel 2000 dollárnyi extrával tették a Wrangler Unlimited megjelenését a kiállításhoz méltóan csillogóvá és fényűzővé. Ez egyébként szokatlan szerep a Wrangler számára, hiszen ez a típus a II. világháborús Willysek szellemi örököse, és ma is mint olcsó, megbízható igásló szerepel a kínálatban.
2010 Jeep Wrangler Unlimited Méretek: Hossz: 4 406 mm Szélesség: 1 877 mm Magasság: 1 800 mm Tengelytáv: 2 947 mm Nyomtáv: 1 572 mm Motor: Elrendezés: OHV V6 Hengerűrtartalom: 230 ci. (3,8 l) Furat x löket: 3.780 x 3.430 inch Kompresszió viszony: 9,6:1 Lóerő: 202 HP @ 5 200 rpm Nyomaték: 321 Nm @ 4 000 rpm | |||
A Wranglerhez száznál is több utólagos felszerelés kapható, ezek között a külső extrákon túl megtalálhatóak a megerősített futómű-elemek, de még a nagyteljesítményű csörlők is. Pietro Gorlier, a Mopar elnöke úgy nyilatkozott, hogy a Dodge Ram után a Wranglerhez rendelik a legtöbb extrafelszerelést a cégtől.
A zord külsejű Wranglert egyébként egy 3,8 literes V6-os motor hajtja, mely 202 lóerős, és nem mondható különösebben takarékosnak. Alapkivitelben négyfokozatú automataváltó jár hozzá, de rendelhető hatfokozatú kézi is.
Minthogy sokan csak divatból vásárolják ezt a modellt, ezért az összkerékhajtásért is felárat kell fizetni. A beltér spártai kivitelű, szinte slaggal tisztítható, de ez is a Wrangler imázsához tartozik, csakúgy, mint a könnyedén leszerelhető műanyag tető vagy az előredönthető szélvédő, bár utóbbinak polgári használatban sok értelme nincsen.
A 2007-es modellváltás óta a Wrangler népszerűsége jócskán megugrott, és ez sokban köszönhető a négyajtós Unlimited megjelenésének is – korábban kizárólag kétajtós kivitelben árulták a típust. Bár augusztusban 13%-kal kevesebb Wrangler talált gazdára, mint 2008-ban, de az éves eladás összességében egyáltalán nem csökkent, míg mondjuk a Jeep Compass esetében 54%-os, a Commandernél pedig egészen ijesztő 65%-os a visszaesés.
A Franfurtban bemutatott , krómtól csöpögő példány feltárja a népszerűség titkát: a Wrangler a márka legsokoldalúbb autója: az ütni-vágni való munkagéptől a családi autón át a divatmajomig bármilyen célra felhasználható, csak meg kell találni hozzá a megfelelő kiegészítőket a végeláthatatlanul hosszú listából.
Hozzászólások
Üdv Jerome (itt)!
Jó a cikk, az ilyen autókról a többi médium erősen hallgat...