Épített Motorok és Autók Találkozója, 2010
Látványos kornyezet
Impala lámpák a Gold Fever hátulján
Krazy Kutters Impala - kéne
Cut here :)
Erdős Csabi drag taxija
Én rá szavaztam
Szerviznorbi motorja a két világ határán
Minden tiszteletem azoké, akik a finoman szólva is barátságtalan hazai szabályozás ellenére is kezükbe vették a hotrodozás képzeletbeli fáklyáját. Több kisebb-nagyobb műhelyben, garázsban forog a flex, potyognak a szikrák, és készülnek a négykerekű alkotások, hogy évtizedekben mérhető lemaradás után meghonosítsanak itthon egy olyan irányzatot, amely külföldön két emberöltőnyi múltra tekint vissza.
A Devils MC és a Rusty Rodders CC évről évre büszkén mutatja be az egyelőre kis létszámú kemény mag munkáit. A két klub ezúttal látványos környezetben, a Millenárison várta az érdeklődőket az Épített Motorok és Autók Találkozóján.
Valamivel nyitás előtt érkeztünk, és még a karszalagra vártam a bejárat előtti sorban, mikor a szemem sarkából már kiszúrtam valamit, amit eddig még nem láttam. A sok fekete autó közül kivilágított egy aranyszínűre fényezett félkész rod.
Mikor közelebb értem, akkor láttam csak, hogy a szín valójában egy jól eltalált matt arany árnyalat. A Last Barons Gold Fever névre keresztelt műanyag karosszériás autójának orrát egy kis Chevy blokk foglalja el, klasszikus Offenhauser szívóteknővel a tetején. Az első merev csőtengely és a komplett futómű saját gyártmány, hátul egy 8,5-es GM híddal.
A fő helyeket a Rusty Rodders tagjainak már ismert autói foglalták el. Ezek közül személyes kedvencem Robi klasszikus stílusban épített ’49-es Chevyje. Szomszédja ugyan nem az amerikai kontinens szülöttje, de formavilágában nem lógott ki a sorból a csoppolt 1968-as Warszawa kombi. Régóta vártam már az autó bemutatását.
A sorban tovább haladva arányos építések mellett az elszabadult fantázia gyermekeivel is találkoztam. A láncos Zil közelében egy agyoncsoppolt rod V6-os motorral, kicsit távolabb egy óriás hátsó kerekű extrém képződmény. Még a képzelet sem igen szabhat határt ebben a műfajban. :)
A Krazy Kutters két autóval jelentkezett. A sokat fejlődött, Citroen alapú, Oldsmobile meghajtású négyajtós rodjuk mellett egy napszítta patinájában is kívánatos 68-as Impalát is bemutattak. A fastback kivágott motorházteteje alól egy Weiand kompresszor kukucskált ki a nagyvilágba.
Nagy kontrasztot nyújtott az EK Auto szomszédban parkoló lakkfekete ’68-asa, az autók előtt állva ki-ki ízlése és vérmérséklete alapján fontolgatta, hogy melyik is kellene.
A Wild jóvoltából rengeteg színvonalas motorkerékpár is kiállításra került, köztük Szerviznorbi V8-as motorja, mintegy a két világ összekapcsolójaként.
Jó volt elmerülni az épített autók légkörében, bízom benne, hogy a hasonló rendezvények és a lobbi munka eredményeként itthon is legalizálhatóak lesznek ezek a járművek. Szívesen építenék én is valami gömbölyűt, vagy egy sárvédők nélküli háromablakost, sőt, egy Z alvázas rat pickupot, de amíg nyugodt szívvel nem közlekedhetek vele, nincs merszem belevágni. Persze az is lehet, hogy puhapöcsöknek nem való a hotrodozás. :)
Hozzászólások
NAGYON ZSÍÍÍR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Az agyon csoppolt nem V6 volt?
Igaz, messziről elkönyveltem V4 Fordnak, de most, hogy számolom a gyertyakábeleket... Köszi!
Nem semmi felhozatal :O
Remek kis összeállítás!
Jól láttam képeken, hogy az "agyoncsoppolt V6" lett a legjobb hotrod???
knapet: jól láttad.