v8cars.hu | GM Hátsó spirálrugó cseréje

GM Hátsó spirálrugó cseréje

Veszélyes üzem! Csak saját felelősségedre ugorj bele a projektbe, sem a cikk írója, sem a v8cars.hu nem vállal felelősséget az általad okozott hibákért vagy sérülésekért!

Bizonyára sokan észrevettétek, hogy egy huszonéves autón már a rugók eléggé megfáradnak a sok igénybevételtől. Romlik az úttartás, az autó hátulja megül még üresen is. Ilyen volt István barátunk Pontiac GP-je is, aki még pluszban időnként pár zsákot is szállít a munkájához a csomagtartóban. Mivel épp kéznél volt egy pár régebben gyártatott erősebb hátsó rugónk, nekikezdtünk a projektnek. Nézzétek az autó kiállását a projekt előtt üres csomagtartóval.



Itt láthatóak a szükséges szerszámok, és egy-egy a régi és új rugók közül. Szembeötlő a különbség nem? Emelő, kerékkulcs, két rugóösszehúzó (lengyel piacon párszáz forint), hozzá való villáskulcs. A legfontosabb talán a bak, mivel előfordulhat, hogy a rugót kivételnél/berakásnál meg kell kicsit rángatni, és az emelőn nem elég stabil az autó. Ne próbálkozzatok ezzel felbakolás nélkül, mert balesethez vezethet! Mindenképp legyen az autó PARK állásban, kézifék behúzva, és nem árt kiékelni a kerekeket sem.



A régi rugó nagy átmérője miatt az összehúzókat belülre raktuk, ha kisebb a rugó, kívülre is ugyanúgy felrakható, és működik. Ezután a kulccsal addig hajtottuk az összehúzókat felváltva párhuzamosan, amíg a rugót könnyedén ki nem lehetett buktatni a helyéről.



Itt látható a kivett rugó az összehúzókkal, melyeket aztán szép lassan visszaengedtünk a villáskulccsal. Az összerakás ugyanígy történik, csak fordított sorrendben, először az új rugóra feltettük a rugószorítót, összehúztuk, a rugót a helyére tettük, majd figyelve, hogy megfelelően áll-e a helyén, lassan kiengedtük a szorítókat.



Hogy hogyan is áll megfelelően a rugó az autóban? Kivétel előtt érdemes megjegyezni a helyzetét, a rugó felső végének merőlegesen kell állnia az alváz vonalára ahogy a mellékelt ábrán láthatjátok.



Nos ennyi lenne, nem is nehéz dolog. Itt láthatjátok az eredményt, mennyivel jobb lett a Grand Prix kiállása az új hosszabb, erősebb rugókkal.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére