v8cars.hu | II. v8cars kupa Fertőszentmiklós, 2010

II. v8cars kupa Fertőszentmiklós, 2010


Máshol ilyet nem látni


Durva


Superbee


Slick


Húsdarálás folyamatban


Rajtra várva


Turbo Trans Am


Chevyracing Nova


Wattson autója is felvette a ritumst


Trans Am a Stage-ben


Színek


Rajt


A Polara első találkozója

„Igen, tegyünk be egy kapucnist, hátha kell majd az éjszakai futamoknál” – indultunk útnak szombat délelőtt Fertőszentmiklósra, a II. v8cars kupára. Számoltunk a beharangozott lehűlésre, örültünk, hogy végre nem tűzi szét a fejünket a nap, de hogy egy nap alatt 15 fokot esik a hőmérséklet, és a szél elfújja a fényképezőt, arra nem gondoltunk.

Az amerikai autós gyorsulás szerelmeseit nem tántorította el az időváltozás, nem csak itthonról, a hely fekvése miatt Ausztriából is komoly járművek érkeztek. Több autó viselte magán a győri Tubolytech kézjegyét, ellenpólusként kőkemény vasakat mutatott fel Doc Stinger Mopar Garage-e a Chrysler konszerntől. És persze sok független versenyző színesítette a mezőnyt szép eredményekkel.

Anélkül, hogy hazabeszélnék, meg kell állapítanom, hogy jelenleg Magyarországon nincs más gyorsulási rendezvény, ami ennyi amerikai autót vonzana. A V8-as motorok és a merevhidas hátsókerék-hajtás, azaz a klasszikus gyorsulási versenyzés ünnepe ez. Akkor is, amikor két 1000 lóerős nitrós dragster áll a rajtnál, és akkor is, amikor két fullsize kombi feszül egymásnak, és 17-es idővel győz a jobbik.

A Chevyracing már jól ismert Novája új játszótársat kapott a Tubolytechtől. TCsabi Pontiacjától egy évtizede még hangosak voltak a hazai versenypályák, aztán hosszú szünet következett. Két hete, Kiskunlacházán debütált az újjáépített Trans Am, és nem is volt kérdés, hogy tényező lesz a leggyorsabbak között. Mindketten 10-es időn belül, teljesítettek, a kategóriát a Nova nyerte meg.

Slowlow ugyan befejezte a Caprice fejlesztését, de a kék tanknak nem kell szégyenkeznie, azért nem terem minden bokorban egy stabil 10-es autó.

10-es időket futott az SS Motors Vipere és Jonny Niesner Corvette-je is, mindkettő úgy megindult az aszfalton, mintha kötélen húznák.

Oliver Krautberger nem kíméte a Monte Carloját, füstöt és lángot okádva száguldott végig a pályán, látványos teljesítményt nyújtott, amíg a technika ördöge közbe nem szólt. Kis híján bement 12 alá.

Doc Stinger műszaki probléma miatt nem tudta elhozni Coronetjét, így a Hemi motoros 1970-es Dodge Superbee-vel érkezett és versenyzett. Nem semmi, ha még az utcai autód is 12-es időt fut!

Messziről megakadt a szemem egy mattfekete, kompresszoros Nován. Agresszív kinézete sokat sejtetett. A kivágott motorháztetőn bekukucskálva meglepődtem, hogy a Team Liotta könnyített versenyautóját négy dobfék lassítja.

Akit megijesztett az időjárás vagy a távolság az is nyomon követhette az eseményeket a http://raceworld.hu/ target=_raceworld>Raceworld oldalán. Jó közvetítést hoztak össze a srácok, arról már nem ők tehetnek, hogy a szagokat, és a belső szerveket megmozgató mennydörgéseket hál’ istennek egyelőre nem továbbítja az internet.

Ezekhez ott kellett lenni a helyszínen. És megérte.



#

Versenyző

Autó

Reakc.

60 láb

1/8 sp.

1/8 ET

1/4 sp.

1/4 ET

111

Kaldy Péter

1969 Chevy Nova SS

0,2976

1,6418

195,82

6,2667

250,16

9,4392

8001

Tuboly Csaba

1979 Pontiac Trans Am

0,7422

1,7358

185,38

6,5457

236,96

9,9102

8022

Szentesi István

2003 Dodge Viper SRT/10

2,3017

1,7696

185,32

6,6707

236,69

10,0184

8012

Jonny Niesner

1975 Chevrolet Corvette

0,4563

1,8035

171,89

6,9798

215,36

10,6338

8002

Knefély Péter

1979 Chevrolet Caprice

1,4718

1,9703

173,51

7,3980

222,84

10,9539

8011

Liotta

Chevrolet Nova

1,4342

1,9505

163,22

7,4537

208,71

11,2544

8052

Nevezés alatt

0,6323

1,9844

156,31

7,6037

197,57

11,6119

8003

Pedro

1980 Pontiac Trans Am

0,5730

2,0729

153,15

7,7959

196,52

11,8625

8013

Oliver Krautberger

1979 Chevrolet Monte Carlo

0,4962

2,0569

150,72

7,9830

193,68

12,0905

8032

Dózsa László

Chevrolet Corvette C6

0,2711

2,1308

148,80

8,0750

196,76

12,1248

8031

Gerhard Schober

Chevrolet Corvette

0,5261

2,3843

149,98

8,3919

195,81

12,4759

8015

Doc Stinger

1970 Dodge Superbee

0,2826

2,1597

138,17

8,4577

180,10

12,9245

8016

Ernst Kopp

1972 Dodge Charger

0,5175

2,2305

140,26

8,5461

179,67

13,0009

977

Rainer

Chevrolet Nova

0,7141

2,1298

138,51

8,5571

175,99

13,0792

8019

Robert Redl

Chevrolet Camaro

0,3557

2,1731

136,15

8,6496

177,02

13,1855

8006

Csáki Ferenc

1979 Pontiac Trans Am

0,6638

2,2941

137,71

8,7973

173,62

13,3856

1182

Balker Róbert

Dodge Coronet

0,4158

2,4255

132,77

9,1711

174,16

13,7696

8018

Robert Bauer

0,4428

2,4917

131,96

9,2718

174,98

13,8873

8008

Zsákai Olivér

1977 Pontiac Firebird

0,7885

2,5481

131,58

9,3365

168,89

14,0548

8017

Benischek Heribert

1972 Dodge Charger

0,5469

2,3119

126,28

9,3687

161,61

14,2702

8005

Kutters Attila

1981 Chevrolet Corvette

0,6747

2,2007

122,69

9,4239

151,51

14,5663

8024

Kiss Ádám

1968 Chevrolet Impala Fastback

0,7465

2,6736

125,03

9,8331

159,29

14,7938

8025

Bánfalvi Péter

1993 GMC Typhoon

0,6536

2,3209

117,32

9,6200

147,00

14,9387

8014

Horváth Roland

1975 Chevrolet Camaro

0,4229

2,2418

116,99

9,6370

147,48

15,0040

1189

Petrényi Péter

1993 Pontiac Trans Am

0,6486

2,7131

122,18

10,0172

158,17

15,0169

8020

Hans Arno

0,4700

2,4931

120,84

9,9399

155,05

15,0567

8023

Arany Tóth Zsolesz

2002 Chrysler Prowler

0,7034

2,4587

116,82

9,8939

147,58

15,2462

8029

Sátrai Krisztián

1995 Pontiac Firebird LS-1

0,4604

2,8150

127,00

10,2934

157,32

15,2706

8021

Kovács Jenő

1986 Pontiac Firebird

0,4392

2,2833

115,52

9,8852

144,60

15,3360

8028

Ménes Sándor

Ford Mustang

0,3910

2,7387

121,44

10,2947

157,44

15,3563

8010

Coupe

2007 Ford Mustang

0,4905

2,4994

112,95

10,2010

144,20

15,6688

8033

Réphelyi Péter

Dodge Ram

0,4743

2,4420

110,02

10,3995

142,12

16,0111

8030

Kundi

1964 Dodge Polara

0,8172

2,5193

104,21

10,8600

131,75

16,8863

8009

Dávid Péter

1989 Chevrolet Camaro RS

0,7481

2,7975

100,95

11,4695

128,28

17,6219

1140

Thomas Taschner

Chevrolet Impala SW

0,7217

2,6622

99,45

11,4348

125,87

17,6733

8027

Czeczei Gbor

1989 Chevrolet Caprice

0,4937

2,7721

97,28

11,9216

125,01

18,3066

8004

Simon Zsolt

1988 Chrysler New Yorker

0,8327

2,7608

96,61

11,8925

119,62

18,4554

1134

Melzer Mario

1992 Cadillac STS

0,6489

2,8335

91,11

12,3897

115,05

19,2324

8065

Kaldy Péter

GMC Suburban

1,0326

2,7812

90,38

12,4032

112,45

19,3750

8026

Huiber Tibor

1985 Chevrolet K30

0,7146

3,1115

83,49

13,3513

106,43

20,8149


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Én ebben olvastam: !kép=comments/2024-11/6744481d18f9b.jpg

  • Béke:

    Az első linken az első sor: Production: 0 (has not been built) !monokli

A lap tetejére