v8cars.hu | Chevrolet 210, 1955

Chevrolet 210, 1955

Talán a legelső kép alapján is sejthető, hogy ez az autó sajnos nem a hazai aszfaltot koptatja. Hónap autójaként nagyon régóta csak itthoni autókat mutattam be, de azt hiszem Henry Chevy-je megérdemli, hogy egy pillanatra megszakítsa ezt a hegemóniát.

A Chevy szemből egy szépen restaurált ötvenes évekbeli csodának látszik, ám a hátulja felé indulva drasztikusan megváltozik az összkép. A restaurálásban nincs hiba, az autó vázig le lett bontva majd újjáépítve, de mintha Henry garázsában összekeveredtek volna az alkatrészek! :)

Az első futómű nem kevesebb, mint 50 mm-rel lejjebb lett eresztve, és vákuumos rásegítésű tárcsafékeket kapott. A hátsó fékek 11" (279 mm) átmérőjű dobok. Az átalakítás fázisai a képsorozaton is nyomon követhetők.

A hátsó futóművet és a kerékíveket sem lehetett változatlanul hagyni ahhoz, hogy az extra széles, (33" x 21.5"x 15", ez 546 mm széles gumit jelent!) Mickey Thompson gumik az autó alá férjenek.

Itt látszik a turpisság: mindehhez a 9"-os Ford hátsó hidat keskenyebbre kellett venni. A diffi áttétele 4.30, egy Currie diffizár biztosítja, hogy mindkét kerék elpörögjön. Az Optima akkumulátorok és az üzemanyagtartály a csomagtartóba került.

A motor egy 396-ról 402-re fúrt, azaz megközelítőleg 6.6-os V8-as Chevy big block. Competition 268-as vezérműtengely, hidraulikus szelepemelők, magnézium görgős himbák, Mallory nyomórudak, valamint további TRW és Manley alkatrészek kerültek beépítésre.

Henry az egészet megfejelte egy Weiand feltöltővel, két 600 cfm átépített Edelbrock karburátorral és egy Edelbrock beömlővel. A végeredmény szívet szorongatóan gyönyörű. Az automata váltó egy Turbo 400-as B&M vezérléssel, 2400 ford./perces konverterrel.

A belső tér teljesen egyedi, az ötvenes évek feeling a behegesztett hatpontos bukócsövek közül csak nagyon óvatosan pislog elő. Nem növelik önbizalmát sem a Dakota digitális műszerek, sem az analóg ’shift light’-os fordulatszámmérő, sem a három erősítős hifi rendszer.

Henry fantasztikus autóját nem csak mi értékeljük nagyra, nemrég elhozta egy kinti show Pro Street kategóriájának első helyét. Az autó piaci ára 30-40.000 USD közé tehető. Az hiszem lehet gyűjteni!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére