A Nascar szabályzatnak számtalan kis szériás finomságot köszönhetünk, hiszen elég alacsony volt a gyártandó darabszám, amitől szériának volt tekinthető egy versenyautó.
Ez az előírás szülte a Torino King Cobra modellt, majd megváltoztatása okozta annak idő előtti halálát. 500-ról 3000 darabra emelték a határt, ami fölött szériának tekintették az autókat. A King Cobra projekt ezzel véget is ért, mindössze három prototípus készült.
Mégis, a Vanguard Motor Sales kínálatában egy ideje kelleti magát egy tribute autó, ami nem eredeti King Cobra, hanem egy valódi prototípus orral kiegészített Torino.
Érdekes, hogy mennyire megváltoztatja az autó karakterét az áramvonalas orr rész, első ránézésre egy másik kontinensre helyezné az ember, Japánba vagy Olaszországba. Nyilván a légellenállás és a leszorító erő miatt lett ilyen, nem esztétika kérdése, úgyhogy le se kéne írnom, de nem kérdés, hogy egymás mellé állítva egy eredeti frontossal, melyik kiállása a keményebb.
Az eredetiekhez képest jutányos áron, 130.000 dollárért vihető:
http://vanguard.dealeraccelerate.net/vehicles/252/1970-...o-King-Cobra-Tribute
Hozzászólások
Így tényleg inkább japánnak tűnik. Nekem inkább kellene egy eredeti Gran Torino ...
Akárcsak a Charger- vagy a Superbird Daytona, azért megvan a vonzerejük, de én is maradnék az eredeti front kialakításúnál.