Amikor még a lökhárítóban volt a hátsó lámpa


Lajosmizse felé értünk utol egy Grand Torinot, és a hátsó lámpáit nézegetve azon kezdett el járni az agyam, hogy melyik is a kedvenc autóm, aminek a hátsó lökhárítójába süllyesztették a lámpáit.

Nehéz a választás, a hatvanas évek első fecskéi után az évtized végére mindhárom nagy konszern meglovagolta a divathullámot, olyan karakteres hátsókat kialakítva, mint az 1964-es Imperial vagy épp a ’68-as Impala.

Az 1972 szeptemberében hatályba lépő, majd tovább szigorodó „5 mérföldes lökhárító rendelet” néhány modellév alatt véget vetett az irányzatnak.

Kemény küzdelemben végül győzött a Chrysler fuselage érájának nagytepsije: az 1970-es Chysler 300-as egy hajszálnyival megelőzte a ’72-es Impalát.

’65-ös Riviera? ’71-es Cougar? ’72-es Chevelle? Nálad mi áll a dobogón?

Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • zoltanking:

    Ingyen elvihető. Michelin Pilot Super Sport 52.000km-t futott. 2017-és

  • DRW:

    Beadom a felmondásomat. A tegnapi kérdére elfelejtettem válaszolni. A

A lap tetejére