OLDSMOBILE CUTLASS CIERA BROUGHAM SL
Jó rövid név.

1989 Oldsmobile 442 Ciera Brougham SL
442
-
-
Nehéz szülés volt, már lassan egy éve keresgéltem valami Mide-Size féle autót hivatalosan a feleségemnek,de természetesen az árak nem voltak összhangban a kínálattal.
Tudomásul kell venni,hogy Magyarországon ezek az autók nem érnek 1 millió forintot, többet nem írom le, azt hiszem érthető voltam.
Na mindegy, a lényeg,hogy ráakadtam erre a 89-es Olsd-ra (2007, szeptember), minden kívánalomnak amit kötelezőnek érzek egy ilyen autóval teljesül benne. Kormányváltós automata, V6-os motor, 6 személyes, extrák tömkelege ez igen, ezt akarom. Egy kertben árválkodott, fűnyíróval már többször levágták körülötte a méhektől zümmögő kutyatejes ,vakondtúrásos füvet. Fél év állás után pöcre indult és tökéletesen működött, így hát megmentettem. Egy ügyvéd hozta be a 90 évek elején majd 97-ben megvette a mostani hölgy tulajdonosa. 10 évig egy kézben, ez is jó hír volt. -
Végre bejutottam a kocsi alá, a padlólemezen rohadásnak, rozsdának nyoma sincs viszont a kipufogórendszer a katalizátortól hátrafelé halott, elötte épnek látszik. Fékek: csak betéteket kell cserélni ,talán szabályozni a tárcsákat. Kézifék (bocs parkolófék) bovden nagyon nehezen jár, mikor megtapostam a pedált az úgy maradt az oldás ellenére is. Úgy nézett ki szegény Olds mint egy kutya a szarás pillanatában, tudjátok a súlyemelő póz.
Azért van szar, máshol ráakadtam a rozsda lakására, négy ajtóból három alja rohad, a nagyon szép mutatós alsó aludíszlécek csak kárt okoztak, soha többet nem kerülnek vissza a kocsira ugymint a sárvédő kerékívei sem. 93-tól úgy is az volt a design. -
Az előző tulajdonoshölgy tévedett pár centit, ezt a kertkapu megbosszulta.
-
Bontás itt-ott mindenütt. Az utastér szétkapása a legjobb dolog amit szeretek, találtam 450 ft-ot meg 1.20 eurót a kárpitok közé csúszva. A padlókárpitba beletaposott joghurt, csoki, sólés homok eltávolitását egy doboz ultradermre, forróvízre, kefére és gőzborotvára bíztam igen jó sikerrel. A padlólemez nem rohad sehol, első ránézésre a festék fel volt púposodva több helyen ami ugye a festék alatt a rozsa jelenlétére utalhat, de itt nyoma sem volt rozsdának. A púpok alatt víz volt, drótkefe hatására mint ezernyi vízhólyag kifakadtak, alattuk a fehér gyári alapozóval. A víz átdiffundált ugyan a festéken, de az igen jó gyári korrozióvédelemnek köszönhetően nem jutott el a fémig, szerencsére.
-
A másik motort szétbontottam, hátha nem oké a sok vacak ott belül. Szakszerűen, tiszta, rendes, átlátható munkaterületen dolgozunk. :)
-
Na így már jobb, kicsit megtisztítottam a dugattyúkat mind, egytől-egyig.
-
Mondom szakszerűen, tiszta , átlátható.... ááá kár itt bármit is mondani.
-
Természetesen teljes külső-belső mosást kapott az "új" motor.
-
A motor nagyon piszkos volt, itt egy jó kép a takaritás elötti és utáni helyzetről. A poénok elkerülése végett nem kiragasztottam középen és úgy takarítottam a bal oldalát hanem ez egy photoshop kép. :-)
-
Ez meg micsoda,hol van a difi meg a kardán? Ez meg milyen amerikai autó már? Elsőkerekest vettünk? A francba. :-)
Látható a kipufogón a fekete részeknél ahol kifújt a gáz már az anyag csak hártya vékony. -
A leszorókittelt kasztni. Az első sárvédők csak a procedura miatt lettek visszaakasztva az elejére.
-
Amikor megvettük a kocsit láttam,hogy azért használgatták lelkiismeretesen, az óra 200.000 körüli állapotban mutatta a számokat. Ugye itt mérföldekről beszélünk és a saját használati idő után úgy véltem, hogy a 205.598 mérföld (330.875 km) megtétele után illene csinálni valamit.
Hát csináltam. -
Igazán komoly problémája nem volt a motornak, hidegen kicsit magyaráztak már a hajtókarcsapágyak ami melegedés után meg is szűnt, olajat nagyon kicsit eszegette, de azért ha lehet akkor fiatalítsuk egy kicsit a kocsi erőművén.
Na nem, nem visszük el felújíttatni , az egy vagyon. Szépen megkapja a kocsi a bontott motort amiben csak 110.000 km van, persze nem csak úgy beledobjuk,nem ám.
-
A 90%-ban új kipufogórendszer,azért csak 90%-ban mert az új katalizátort egyszerűen áthegsztettem a régi csőre mert annak nem volt jelentősebb baja.
-
A lakatolás, három ajtó alja halott, a képen a jobb első ajtó általam kijavított alja látszik, az ajtót rettenetesen nehéz volt levenni, a GM-nél ezt nagyon eltervezte valaki,innen csókoltatom az anyukáját!
-
Kezd eljutni a kocsi a fényezőműhelybe,a képen a jobb hátsó ajtó látható,ez kapott a legtöbbet az élettől, síkracsiszolás után ilyen lett.
Továbbiakban folyamatos alkatrészcserék történnek kezdve az első lökös indexektől az ajtó zsanér gyűrűin át a kézifék bovdenekig. -
Az ajtók és az összes csavarral rögzített elem így járt, közeledik a fényezés, már türelmetlen vagyok. Apró zöld foltok láthatók az elemeken ezek javitó kittelések, nem tűr meg semmilyen hibát a fényező.
-
Megvan végre a fényezés (2008, május), már kezdtem megőszülni mire meglett, a sok egyéb munka akadályozta a dolgot,de megavan már ez a lényeg.
-
Természetesen összerakva szebb lesz, gyári szint kapott, nagyon szép.
-
Fogalmam sincs, hogy ezek micsodák de a fényező ezt is lefújta. :)
-
Kb 30 centi légtér ami gyűrődési zónaként funkcionál, felraktam majd leszedtem mert nem tudtam tőle felrakni a homlokrészt, ügyes vagyok? :)
-
Érdekes dolog történ, több mint egy éve hírdettek egy kék ugyanilyet akkor a tulaj említette,hogy van neki egy alkatrészautója bontásra. Most az összerakásnál hiányzott pár dolog az autóról így hát felhívtam hátha megszán némi alkatrésszel, erre mondta, hogy a bontós kocsi egy szervízben áll a váltót kiveszik a többi megy a méhbe. Kérdeztem vihetem-e, ha igen én tárolom és ha netán a jövőben szüksége van mégis valamire jöhet hozzám. Állt az alku. Ugye nem kell mondanom mennyi alkatrészt jelent egy plussz kocsi.
Nagy mázli volt, ha egy héttel később telefonálok már ledarálták volna. -
Tehát,hogy mihez is volt hozzányúlva. (sorrend nincs, tessék bogarászni):
légszűrő, üzemanyagszűrő, olajszűrő, váltóolaj+szűrő, gyertyák, hűtősapka, hűtő, kormányműolaj, fékbetétek, első féktárcsák, leömlőtömítés, kipufogó rendszer+katalizátor, első indexek, zárszett, vákum elosztó dobozka, feliratok, akkumulátor, 4 új gumi, hátsó kézifékbovdenek, ajtózsanér gyűrűk, hátsó lengéscsillapítók, ékszíj, gumifékcsövek, féltengelyek felújítása, fényezés segédanyagokkal, önindító, vízpumpa, generátor, hátsó futómű kitámasztó szilentek, crank sensor, főfékhenger, ethanol álló AC pumpa, gyertyakábelek stb.
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!