1977 Chevrolet Blazer K5 Hardtop

Blazer

  • Tőlünk megszokott jelenség, hogy idős USA vasakat vásárlunk és értékesítünk. Mindezt persze úgy, hogy közben örömünk is legyen benne: így van szerencsénk birtokolni az észak-amerikai autógyártás ikonjainak némely jeles képviselőjét.

  • Egyébként még 2007-ben kerültünk közelebb egy ‘75 Blazer-hez. Valódi, első tulajos gép volt, többször is átszelték vele az Egyesült Államokat, így több mint 600 ezer mérföld volt már a háta mögött. Ez a szám az elnyűhetetlen konstrukció ellenére is valószínűsítette a mindenre kiterjedő felújítás igényét - szóval nem vettük meg.

  • Teltek a hónapok és az évek, de a vágy, hogy legyen ilyenünk, továbbra is a bennünk lappangott.
    2009 nyarán került fel a v8cars.hu hirdetései közé egy igen-igen projekt állapotú ‘77 Blazer.

  • Régóta nézegettük, de csak nem akart elkelni, bár ez nem befolyásolta érdeklődésünk.
    Az autó projektként volt hirdetve és igazából nem is volt ránk nagy hatással. Első blikkre inkább csak a rengeteg munka és még több pénz elköltése jutott róla eszünkbe.

  • Ugyanakkor, Péter kollégám unszolására (nyaggatására) és a stabil szervízhátterünk tudatában, kezdett kirajzolódni bennem egy kép, mely egy olyan K5 Blazer-t ábrázolt, amely nemzetközi szinten is elismerést vált ki.

  • Telefonálgattunk néhányat és egyeztettünk egy személyes találkozót a tulajdonossal, összeszedtük a csapatot és már csúsztunk-másztunk is az autó alatt, hogy lássuk mit rejt.

    Adatok: gyári 4 csavaros 350 cu in V8 blokk, TH350-es automataváltó terepváltóval és a német ízlésekhez alakított beltér, meg a pirosra ecsetelt alváz.

  • Első látásra egy kicsit bizarr volt, hiszen Németországban hosszú évekig állt.

  • A futómű stabil volt, az üvegek épek, a kipufogórendszer meg egyszerűen nevetséges.

  • A fényezésszerű réteg kritikán aluli, körberohadva viszont nem volt, elsőre beindult, csak a váltóból dőlt az olaj.

  • A beltér nagyon le volt lakva. Látszott, hogy anno, a piros alvázzal egyetemben, ezt is hasonló ízléssel alakították ki.

  • Kiderült, hogy első forgalomba helyezése, 1977.06.06. óta Németország útjait rótta.

  • A lökhárítók majdhogynem csillogtak, komoly sérülésnek nyoma nem volt látható. A lámpák és egyéb kiegészítők, díszek nagyjából megvoltak.
    Még egy próbakört is mentünk vele....


  • A szokásos alkudozás után ismét újabb autóval bővült az EK Auto Garage.

Hozzászólások

  1. Rubicon  - 2015. február 7. 13:27

    Szevasztok EK Autó!
    Sokszor beugrottam már a Blazer garázsába.Ez igen!
    Régen volt már hogy nagy küzdés árán( az első trailerre nem fért fel ) hazahoztam a Németektől.
    Sajnos nekem nagy falat lett volna a felújítás. Örültem hogy elvittétek, vehettem még Jeepet az árán.
    Örülök,hogy újra az úton van.Szerintem a legszebb amit eddig láttam.
    Jó látni az igényes munkátokat.A szín is telitalálat.
    Sok sikert és sok pénzes vevőt kívánok!
    Az előző tulaj: Puskás István


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére