1979 Oldsmobile Delta 88

Delta 88

  • A kezdetek nálam is ugyanazok voltak, mint elég sokunknál, az akkori lehetőségek korlátai miatt.Emlékeim szerint az első, kézzel fogható kapcsolatom az autókkal egy 79-es Gran Fury rendőrautó matchbox, ami a mai napig megvan és nagy becsben van tartva, majd egy matt fekete két csíkos 66-os Chevy Nova. Kedvenc filmek: Hazárd megye lordjai, Gengszterek sofőrje, San Francisco utcáin, Mad Max, American graffiti, Grease. Egy gyerekkori emlék apám vezetés közbeni felkiálltása: „Oda nézzetek, egy Tűzmadár jön szembe velünk!”, utcán bámulható autók, később pc-s játékok, és mióta lehetőségem van, interneten kutatom az ehhez kapcsolódó leírásokat, képeket stb. Csodáltam és imádtam ezeket a „hajókat”, nagyon sokáig csak halkan, magamban. Vonzott a hangjuk által sugárzott erő, a külső méretek. És persze az sem elhanyagolható, hogy egy kis lázadás is van abban szerintem, hogy az ember egy ilyen autót választ, kitűnve a többi autó között, egy kis polgárpukkasztás azért nem árt! :)
    Soha nem voltam usa autós találkozón - méghozzá azért nem, mert mindig úgy képzeltem, hogy egy találkozóra az az igazán nagy dolog, ha saját autóval megyek - soha nem ültem full size autóban, senkit nem ismertem, akinek ilyen autója lett volna.

    Az utóbbi néhány évben elég sokat dolgoztam, szinte éjjel-nappal, elérkezettnek éreztem hát az időt a „vérfrissítésre”, felkeverni egy kicsit az állóvizet, egy plusz hobbira lenne szükségem. Keveset agyalva a dolgon, döntöttem!
    Megvolt tehát a végső lökés, ami eljuttatott ahhoz a hosszú évek során fokozatosan elhatalmaskodó érzéshez, birtoklási vágyhoz, hogy „most már nem érdekel semmi!” kell egy nagy, kocka, kicsit klasszikus usa autó és ehhez tartozóan, „Kell egy csapat”! Mert, ugyebár „Egyedül nem megy!” és ha idáig sikerült is, miután van egy vasad, nem árt ha van valakivel, valakikkel megtárgyalni ezt-azt, ami az autóval és miegymással kapcsolatos. Bíztam abban, hogy az autóval együtt jönnek majd az új ismeretségek is.
    A cél az volt, hogy egy olcsó nem makulátlan V8-as full size B-body megvétele után, nem egyedül nekiállni buherálni, hanem egy olyan műhelyt keresni - ahol nem a mihamarabbi kész állapot elérését nézve - megbízhatóan összerakják az autót, és mikor időm engedi én is mehetnék a szintemen lévő javításokat elvégezni, amiben tudok segítségre lenni, mintegy érzelmileg is, egyre közelebb kerülni az autóhoz. Nem az OT elérése a cél, hanem egy olyan autót szeretnék, amibe azok a „cuccok” kerülnek, amik nekem tetszenek. Független attól, hogy gyári vagy nem gyári.
    Egyedül a festésnek és a mintázatának „kell” egy kicsit kötöttnek lennie, hogy miért, ezt majd a végén kicsit bővebben.

    Ezekkel az előzményekkel vágtam hát bele végérvényesen, és most már visszavonhatatlanul: 2010 március eleje, eljött a NAGY NAP!!!!

  • Debrecen felé, gondoltam készítek egy képet az üres utánfutóról, mielőtt „megtelik”.
    Fura, miután megláttam a hirdetési képeket, semmi kétségem nem volt, szinte biztos voltam benne, hogy ha csak rajtam múlik elhozom, akármilyen állapotban van is az autó. Teljesen elvakult voltam. Nem az okokat akartam keresni, hogy mi/mennyi hiányzik belőle, megy/nem megy, stb., határozottan akartam ezt az autót és kész! Még az sem vetett árnyékot az akaratomra vagy legalább figyelmeztetett volna, hogy annyira nem értek az autókhoz, nem vagyok autószerelő, csak általános dolgokat tudtam rajta megnézni. A vásárlásra elkísért egy barátom, aki szintén nem autószerelő. ...de legalább elbohóckodtunk az úton.

  • 1979-es ('79-'85-ig) Oldsmobile Delta 88 Royale.
    Mikor megláttam elállt még a lélegzetem is, akkora volt. Élőben minden más mint képeken.
    Brutál méretek, nagyon megragadott az autó. Közvetlen közelről itt érzékeltem a nagyságát igazán.
    Magyar papíros, full size, B-Body, V8 a híres vagy talán inkább hírhedt 5.7D-vel.


  • A híres Pontiac kormány!


  • A belső rész sem tökéletes. Az újrahúzása csak valamikor később, egyelőre kap egy alapos mosást, tisztítást.



  • A motorról az eladó azt mondta, hogy gond nélkül beindul, megy, nincs probléma vele.
    Hát, próbáltuk ott is, Olds Laci itthon is, nem sikerült beindítani. Ezek után nem volt nehéz „rábeszélni” a motorcserére.



  • Kibuherálták a hátsó zárat!! Eltörném a kezét legszívesebben!!!



  • Végre a szállítás!


    Közben elkezdett esni a hó is, nem baj. Kitoltuk az udvarból, majd akadt dolga a csörlőnek is, fel az utánfutóra.


    Tehát, annak ellenére megvettem, hogy nem ment a motor...

  • ... viszonylag jó kaszni, talán sehol nincs törve, javítva, elviselhető beltér, a díszlécek egy-két híján megvannak, lökhárítók is épek.



  • Úgy tűnik fent van! Irány haza!
    Nagyon tetszik! Azóta sem tudok betelni vele!


    A kipufogót kéretik nem nézni, az kuka. Valaki ráberhelte. Már bocsánat, de egy pöcs volt!

  • Megtelt a hátsó rész!

    Nem is értem, hogy ezt miért telefonnal készítettem!?!?



  • Évekkel ezelőtt kétszer benéztem az akkori United Motors-hoz nyálat csorgatni, semmi más kapcsolatom nem volt senkivel, így kézenfekvő volt, hogy Bone-t hívom fel először a lehetséges tervemről.
    Nos, ennek eredményeként a virtuális garázsban parkoló autó, egy éve valóban garázskodik a BLF Motors-nál, részemről teljes megnyugvással. A hozzáállással, a tulajjal, a srácokkal rendületlen, 100%-os bizodalmam van.

  • Iszonyatos koszos volt. Lemostam. Így már azért jobb.

    Ja, és lecseréltem a kerekeket. Hatyitól vettem, dögös lett!



  • ... és miért van magasabban az eleje!?



  • ... ezért.
    Valami hiányzik. :)
    Nálam se jött be az 5.7D, így viszonylag gyorsan kikerült a helyéről.



  • Benzines lesz a cél, ezért már gyorsan elkezdtük leszerelni ami nem kell.



  • Még jó, hogy azért néha nézegetem a v8cars.hu-t. :)
    Az elsők között vettem a kocsihoz, Zolától, örültem neki.

    Még aznap kétszer átlapoztam.


  • A rá következő héten, ezt is, persze Zolától.



  • 2010. június

    TH350-es, FAIRBANKS TRANS ACTION, automata váltó. Mopar Garage által felújítva, HEB-től.



  • Át lesz alakítva padló váltóra, szintén HEB-től.



  • RAPTOR konverter, HEB-től.



  • Króm szelepfedelek.



  • ... kivakartam, lefestettem a motorteret.


  • 2010. július


    Szép lett.



Hozzászólások

  1. bartustibor  - 2011. április 20. 13:08

    Szép jószág..gratula hozzá :)

  2. z-space  - 2011. április 20. 16:01

    Köszönöm.

  3. Zola  - 2011. április 20. 16:46

    Jó projekt, részletes leírás, tetszik!

  4. z-space  - 2011. április 20. 18:05

    :) köszi

  5. Unicumtomi  - 2011. április 20. 19:29

    Élvezetes volt olvasni, jó garázs!
    A meglepiről kérünk élménybeszámolót! :)

  6. z-space  - 2011. április 20. 20:57

    Köszönöm!
    Somus, nagyon vagány!
    Unicumtomi, azon leszek, hisz' ez a cél! :)

  7. V8000starcar  - 2011. április 20. 21:07

    Nagyon tetszett az egész sztori, és az autó is csodás! Gratulálok hozzá!

  8. kerekes54  - 2011. április 20. 21:53

    Gratulálok! Jó autó, szép munka. Csak így tovább.

  9. z-space  - 2011. április 20. 23:23

    Köszönöm!

  10. Trapeznaci  - 2011. április 21. 01:21

    Udv.
    Jo ;esz az :)

    Lacinak add at udvozletemet!!!

  11. z-space  - 2011. április 21. 09:01

    Üdv.,
    köszi, meglesz. :)

  12. kisge  - 2011. április 21. 19:59

    Nagy gratula, teljesen hülye vagy, a jó értelemben. :)

  13. z-space  - 2011. április 21. 22:17

    :), viszont kívánom!

  14. pero65  - 2011. április 24. 22:34

    Jobban írsz mint ahogy focizól.:)
    Gratula a verdához, köszi az érdekes leírást.
    (Azért focizni is jó veled.)

  15. Lord_KROK  - 2011. április 24. 22:44

    Gratula! Részletes leírás, jó olvasni :)

  16. z-space  - 2011. április 24. 23:37

    köszönöm. :)

  17. dzé  - 2011. április 29. 13:16

    Tetőkorongozást, tisztítást én is csináltam.
    nekem kombim van.. jó volt.:)

  18. z-space  - 2011. április 29. 14:31

    Ha én is kombinak csináltam volna, azt még a szomszédok is megemlegették volna! :)

  19. Zola  - 2011. április 29. 16:56

    Beszállok, a Custom Cruiser tetejét meg alját ugyanígy csiszoltam.
    Ugyanilyen képek készültek volna, ha lett volna kedvem fotózni közben. :)

  20. z-space  - 2011. április 29. 23:53

    Azért, akármit is mondok, nem bánom, hogy nem maradok ki ezekből! :)

  21. wdb126  - 2011. április 30. 00:36

    Szia,
    végre megnyugodtam - minden elismerésem a tiéd, szép munka és végre az került a motortérbe, ami oda való! Gratula! Tényleg szép forma, most már bánom hogy 11 évvel ezelőtt a benzinesre csere nem jutott eszembe! Nagyon szép volt anno az eredeti fényezése!

  22. z-space  - 2011. április 30. 23:34

    Köszönöm!
    A srácok nevében is, mert azért az érdemi munka az övék.
    A fényezést sajnálom, hogy eredeti fényében nem láttam, szép lehetett. Most már sajna messze van régi pompájától. A motor is tényleg jó, ugyan keveset mentem vele még, de az is öröm volt.

  23. z-space  - 2011. május 2. 22:22

    Köszönöm! :)

  24. doublefive  - 2011. május 18. 22:14

    Jó project, faja sztori! Szívhez szóló a gép hangja is :) Várom a fejleményeket! További jó munkát, sok kellemes mérföldet, tele tankot!

  25. z-space  - 2011. május 20. 22:49

    Köszönöm! :)

  26. danpeti  - 2011. június 30. 17:49

    Szépen alakul a VAS.Gratula!Valamikor kéne egy mini talit rendezni Tarcsán.

  27. z-space  - 2011. június 30. 21:19

    Köszi, én benne vagyok, az autón sem múlik, hiszen ott van. És már csak azért is, mert szívesen megcsodálnám a tiédet élőben.

  28. york  - 2011. július 17. 15:56

    Mi zújs z-space,kész és megy már a VERDA?

    Üdv.:york

  29. z-space  - 2011. július 19. 22:42

    Köszi az érdeklődést.
    Még nincs kész, DE MÁR SZÉP FEKETE! :) A csíkozás is folyamatban, és már csak össze kell rakni. Fogom részletezni, jó sok :) képpel, ahogy eddig.
    Üdv.

  30. VIK  - 2011. július 30. 18:24

    BOLDOG SZÜLINAPOT!!!!!

  31. z-space  - 2011. július 31. 00:32

    Kösz! Tényleg olvasod, most már elhiszem... :)

  32. york  - 2011. augusztus 1. 15:08

    Köszi z-space,az újabb bejegyzést,jót derültünk rajta! Képzelem, mennyit nevettetek útközben!Üdv.:york

  33. z-space  - 2011. augusztus 2. 00:53

    Igen, szerencsére jó a csapat! :)

  34. kisge  - 2011. október 23. 21:38

    Ez nagyon bitang lesz.

  35. z-space  - 2011. október 23. 22:09

    :)), már nekem most is az! és még van változtatás, kiegészítés.

  36. kisge  - 2011. november 7. 23:17

    Na, megnéztem az új mintát. Most már egyre kíváncsibb vagyok, mit fognak szólni a csajok. :)

  37. z-space  - 2011. november 9. 19:23

    Tuti tetszeni fog nekik, nincs más választásuk! :))

  38. pero65  - 2011. november 15. 11:31

    Q...va jól néz ki, szép.

  39. z-space  - 2011. november 20. 22:11

    Kösz Pero! Na jó, lecselezhetsz. Egyszer! :))

  40. york  - 2011. november 21. 17:32

    Gratulálok, szép!!!!!

  41. z-space  - 2011. november 21. 17:41

    Köszi york! :)

  42. SEC  - 2011. november 30. 23:32

    ...na végre megmenekült a verda, igaz átalakult, de nem baj, megmaradt és nagyon megszépült! Sok energia és kitartés kellett, a pénzről ne is beszéljünk....
    Gratula!!!!

  43. XGab  - 2011. december 14. 22:29

    Csodálom a kitartásodat, gratulálok, klassz a verda nagyon és örülök, hogy élőben is alkalmam volt látni és megborzongani a V8-as dörgésétől, zsííír...
    Vigyázzatok magatokra!

  44. z-space  - 2011. december 14. 23:30

    Köszi! :)
    Majd, ha készen lesz mindkettő, csapatunk egy jót. Persze azért nem terepen! :)

  45. kisge  - 2012. január 10. 10:14

    Na, most már tényleg közel jársz, már várom, hogy élőben is láthassam.

  46. z-space  - 2012. január 10. 10:24

    Kösz!
    De tudod, mindig közbejön valami! :) Ennek ellenére igyekszem azért.

  47. pero65  - 2012. január 10. 11:34

    Jól néz ki wazzee!

  48. z-space  - 2012. január 10. 11:52

    Kösz! :)))

  49. bumbi  - 2012. január 12. 20:29

    Muslinca? Télen a lakkban? Ez ugye csak vicc? :D

  50. z-space  - 2012. január 12. 23:20

    Ha folyamatos a munka, akkor a kamrában mindig szubtrópusi éghajlat van. Lehet, hogy miután egy korábbi kocsi fényezésével végeztek, eldobtak egy körtét bent, ami az idők során jól megrohadt és abból keltek ki :), ha nem is Alien, de egy pár muslinca viszont igen. Nem hihető? Ha nekem mesélnék én elhinném. De a beszélgetés is így zajlott le, szó szerint, a biztonsági kamera mindent rögzített!
    Egyébként a kép november környékén készült. :)

  51. york  - 2012. február 1. 16:49

    Egyre jobb, alakul! Gratula, szép!!!Tökjó lehet a hangja...brrrrrrr... hallom...

  52. z-space  - 2012. február 2. 00:50

    Köszi york! :)

  53. DRW  - 2015. május 15. 18:57

    Kőkemény a verda... Remélem egyszer egymás mellé állhatunk. Ha egyszer eljutok egy talira...

  54. z-space  - 2015. május 24. 10:21

    ... eljutsz. Ez nem kérdés. Körbenéztem a tiédet, ha meglesz minden amit szeretnél, brutális lesz. Tetszik a stílusa is az autódnak, látványosak lesznek együtt, az tuti!! :)

  55. oldpower  - 2015. május 31. 17:40

    Gratula a géphez!Tartalmas a beszámoló.Az én Oldsom is alakul.Lehet megyek Lacihoz alkatrészekért, majd meglesem ha ott lesz.

  56. z-space  - 2015. június 5. 23:46

    Kösz! Szólj mikor mész, összehozunk egy találkozót. :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére