1979 Oldsmobile Delta 88

2012 Végre a belsőtér

  • Miután lekezeltem a padlólemezt, ráolvasztottam a Lacitól kapott bitumenes szigetelőt, majd jöhetett végre a már szép, tiszta szőnyeg is.
    Ez sem volt egy nehéz meló.

  • Végre lekerültek a dzsuvás huzatok is.
    Az utolsó pillanatig húztam a cseréjét, nehogy véletlenül piszkosak legyenek. Kb. 1000 :) db. drótot csíptem el, amivel az anyagok voltak felerősítve a keretre.
    A szivacsokon kívűlről már látszódott, hogy nem voltak kiülve, jó állapotban vannak.

  • Hogy mitől rozsdásodhatott be az ülés váza? Lehetséges, hogy a dübörgő V8 által keltett izgalom maradványa, egyszerűen, a bent ülők bepisiltek a gyönyörtől.
    Más magyarázat nem lehet.

  • Mindegy. Akármi is lehetett, Én azért lepucoltam.
    Drótkorongozás és a rozsdamaró használata után, mindent le is festettem adhezorral.
    Meg is kaptam a többiektől, hogy mi a francnak kenem le, semmi értelme, úgyse látszik.

  • Ha már az alját megcsináltam, nem maradhattak ki a háttámlák sem. Szintén elég rozsdásak voltak. Azért azt nem gondolnám, hogy ezek is úgy lettek rozsdásak, mint az alsó részek. Bár... ki tudja?
    Ezeket is lefestettem, és miután megszáradtak jöhettek a szivacsok,

  • majd gyorskötözővel rögzítettem az összes üléshuzatot, azután mehettek vissza az ülések a helyükre.

  • A végeredmény: mintha új lenne az összes ülés.

  • Tetőkárpit(ok) project

    A tetőkárpit készítésének fázisai, az Én szemszögemből.

    Először (part 1) 0%-os lett, másodszor (part 2) alakulóban lévő 50%-os, majd talán a végső (part 3), maximális és gyönyörű 80%-ot is el fogom érni! :)

    Part 1

  • Szépen megmértem mindent, megvettem a tetőkárpitnak való anyagot. Vettem még hozzá plussz szivacsot is, gondoltam vagány leszek, hogyha valaki megtapintja majd a plafont, (nem a fejével borulás közben), jó puha legyen neki és azt tudja majd mondani,
    - Te, basszus! Milyen állat jó puha ez a tetőkárpit! Qrva jó lett! Te
    csináltad?
    Én pedig természetesen dagadó mellkassal válaszolnék.
    - Hát persze! Mit gondoltál!? Jó mi?
    Nos, egyelőre nem így van.

  • Miután összeragasztottam a szivacsokat, olyan szar lett, hogy így végezte.
    Azért a kifolyt olajat tök jól fel lehetett vele itatni, meg a kocsi alá feküdni rajta szerelés közben.
    Ezekre tökéletes volt.


  • Part 2

  • De majd most!
    Megint megvettem az anyagot, de most már rafinált módon, megkérdeztem a többieket, hogyan is kellene csinálni. Vagy legalábbis, hogyan szokták. Miután mindent megtudtam, új önbizalommal telve mentem az asztalos műhelybe, kértem 3mm-es Pozdorja lemezt, mondván: „TETŐKÁRPITNAK LESZ, JÓT ADJATOK!”
    Adtak.

  • Nem volt könnyű felszenvedni a plafonra egyedül, de azért csak sikerült. Mondjuk, nem is lett olyan rossz. Annak ellenére, hogy nem tudom mitől lett ilyen koszos, már majdnem 50%-os.
    Ez még így közel sem tökéletes.
    folyt. köv.

  • Elérkezett az elkerülhetetlen, kormány csere. Cseszegettem Lacit rendesen, hogy mikor kezd már hozzá. Egyszercsak megunta a siránkozást.
    - Nem tart fél óráig se és készen lesz - mondta.
    Hehe, a kis naiv! :) leszedte a nem odaillő kormányt, rakta volna rá az újat,
    - Hát hol vannak a csavar helyek?!?! A francba!
    Nem véletlenül volt más márka kormánya rajta. A felismerés után, hogy oszlop csere, így, kilógott nyelvvel került kényszerpihenőre a project.

  • Azután meglett minden ami kellett az átalakításhoz. Ilyen lett.
    Nekem nagyon tetszik, az egész belteret feldobta ez a „pici” és „gyors” változtatás.

  • Egy kis idő elteltével elkezdtem kicsit unatkozni. Mit kapjak még szét?
    Ezaz! Ott a szétázott és szépen tönkre vágott ajtókárpit! Mivel magától sajnos nem alakul újjá, minimum úgy mint Christin ajtója, rászántam magam.

  • „Kénytelen” vagyok ismét neki állni egy olyan javításnak, amit még soha nem csináltam. A tökéletes végeredmény érdekében, ismét a v8cars.hu műhelyt kezdtem olvasgatni, abban is Ajtofelfa cikkét, majd beszereztem a leírt hozzávalókat és a részletes útmutató alapján elkezdtem a munkát.

  • A bőr csíkokat nem csak ragasztani akartam, hanem szépen felvarrni, kézzel, igazi tűvel. Miután rájöttem, hogy a 3 mm-es lapot nem fogom tudni átszúrni, ezért minden egyes tű helyet átfúrtam pici fúróval. Nem kis idő múlva készen lett a fúrkálás, majd elkezdtem izgulni, hogy a sok kis luk miatt könnyen ketté törhet a lap. Akkor aztán dobhatom a kukába az egészet. Óvatos leszek. A lukak szűkebbek lettek mint a tű vastagsága, ezért egy kicsit szorult minden áthúzásnál.
    Mondjuk nem kicsit, nagyon szorult.

  • Miután kemény munkával végre elértem a 4.(!) lukhoz, megálltam pihenni. Letöröltem az izzadságot a homlokomról és számot vetettem, hogy mi is történt idáig: a 4 luk bevarrásáig 3 tűt törtem el.
    Ekkor már eléggé röhögtek a többiek.
    Ez így nem ok. Mi legyen hát? ... Akkor jöhet a titkos fegyver: a zsákvarró tű! Igen ám, de ide nagyobb lukak kellenek! Mit volt mit tenni, átfurkáltam az összes lukat vastagabb fúróval és jobban izgultam a perforációk miatti töréstől. Fogytam vagy öt kilót, de csak készen lett épségben. Megkönnyebbültem. Levezetésként felszegecseltem a vízlehúzót is.

Hozzászólások

  1. bartustibor  - 2011. április 20. 13:08

    Szép jószág..gratula hozzá :)

  2. z-space  - 2011. április 20. 16:01

    Köszönöm.

  3. Zola  - 2011. április 20. 16:46

    Jó projekt, részletes leírás, tetszik!

  4. z-space  - 2011. április 20. 18:05

    :) köszi

  5. Unicumtomi  - 2011. április 20. 19:29

    Élvezetes volt olvasni, jó garázs!
    A meglepiről kérünk élménybeszámolót! :)

  6. z-space  - 2011. április 20. 20:57

    Köszönöm!
    Somus, nagyon vagány!
    Unicumtomi, azon leszek, hisz' ez a cél! :)

  7. V8000starcar  - 2011. április 20. 21:07

    Nagyon tetszett az egész sztori, és az autó is csodás! Gratulálok hozzá!

  8. kerekes54  - 2011. április 20. 21:53

    Gratulálok! Jó autó, szép munka. Csak így tovább.

  9. z-space  - 2011. április 20. 23:23

    Köszönöm!

  10. Trapeznaci  - 2011. április 21. 01:21

    Udv.
    Jo ;esz az :)

    Lacinak add at udvozletemet!!!

  11. z-space  - 2011. április 21. 09:01

    Üdv.,
    köszi, meglesz. :)

  12. kisge  - 2011. április 21. 19:59

    Nagy gratula, teljesen hülye vagy, a jó értelemben. :)

  13. z-space  - 2011. április 21. 22:17

    :), viszont kívánom!

  14. pero65  - 2011. április 24. 22:34

    Jobban írsz mint ahogy focizól.:)
    Gratula a verdához, köszi az érdekes leírást.
    (Azért focizni is jó veled.)

  15. Lord_KROK  - 2011. április 24. 22:44

    Gratula! Részletes leírás, jó olvasni :)

  16. z-space  - 2011. április 24. 23:37

    köszönöm. :)

  17. dzé  - 2011. április 29. 13:16

    Tetőkorongozást, tisztítást én is csináltam.
    nekem kombim van.. jó volt.:)

  18. z-space  - 2011. április 29. 14:31

    Ha én is kombinak csináltam volna, azt még a szomszédok is megemlegették volna! :)

  19. Zola  - 2011. április 29. 16:56

    Beszállok, a Custom Cruiser tetejét meg alját ugyanígy csiszoltam.
    Ugyanilyen képek készültek volna, ha lett volna kedvem fotózni közben. :)

  20. z-space  - 2011. április 29. 23:53

    Azért, akármit is mondok, nem bánom, hogy nem maradok ki ezekből! :)

  21. wdb126  - 2011. április 30. 00:36

    Szia,
    végre megnyugodtam - minden elismerésem a tiéd, szép munka és végre az került a motortérbe, ami oda való! Gratula! Tényleg szép forma, most már bánom hogy 11 évvel ezelőtt a benzinesre csere nem jutott eszembe! Nagyon szép volt anno az eredeti fényezése!

  22. z-space  - 2011. április 30. 23:34

    Köszönöm!
    A srácok nevében is, mert azért az érdemi munka az övék.
    A fényezést sajnálom, hogy eredeti fényében nem láttam, szép lehetett. Most már sajna messze van régi pompájától. A motor is tényleg jó, ugyan keveset mentem vele még, de az is öröm volt.

  23. z-space  - 2011. május 2. 22:22

    Köszönöm! :)

  24. doublefive  - 2011. május 18. 22:14

    Jó project, faja sztori! Szívhez szóló a gép hangja is :) Várom a fejleményeket! További jó munkát, sok kellemes mérföldet, tele tankot!

  25. z-space  - 2011. május 20. 22:49

    Köszönöm! :)

  26. danpeti  - 2011. június 30. 17:49

    Szépen alakul a VAS.Gratula!Valamikor kéne egy mini talit rendezni Tarcsán.

  27. z-space  - 2011. június 30. 21:19

    Köszi, én benne vagyok, az autón sem múlik, hiszen ott van. És már csak azért is, mert szívesen megcsodálnám a tiédet élőben.

  28. york  - 2011. július 17. 15:56

    Mi zújs z-space,kész és megy már a VERDA?

    Üdv.:york

  29. z-space  - 2011. július 19. 22:42

    Köszi az érdeklődést.
    Még nincs kész, DE MÁR SZÉP FEKETE! :) A csíkozás is folyamatban, és már csak össze kell rakni. Fogom részletezni, jó sok :) képpel, ahogy eddig.
    Üdv.

  30. VIK  - 2011. július 30. 18:24

    BOLDOG SZÜLINAPOT!!!!!

  31. z-space  - 2011. július 31. 00:32

    Kösz! Tényleg olvasod, most már elhiszem... :)

  32. york  - 2011. augusztus 1. 15:08

    Köszi z-space,az újabb bejegyzést,jót derültünk rajta! Képzelem, mennyit nevettetek útközben!Üdv.:york

  33. z-space  - 2011. augusztus 2. 00:53

    Igen, szerencsére jó a csapat! :)

  34. kisge  - 2011. október 23. 21:38

    Ez nagyon bitang lesz.

  35. z-space  - 2011. október 23. 22:09

    :)), már nekem most is az! és még van változtatás, kiegészítés.

  36. kisge  - 2011. november 7. 23:17

    Na, megnéztem az új mintát. Most már egyre kíváncsibb vagyok, mit fognak szólni a csajok. :)

  37. z-space  - 2011. november 9. 19:23

    Tuti tetszeni fog nekik, nincs más választásuk! :))

  38. pero65  - 2011. november 15. 11:31

    Q...va jól néz ki, szép.

  39. z-space  - 2011. november 20. 22:11

    Kösz Pero! Na jó, lecselezhetsz. Egyszer! :))

  40. york  - 2011. november 21. 17:32

    Gratulálok, szép!!!!!

  41. z-space  - 2011. november 21. 17:41

    Köszi york! :)

  42. SEC  - 2011. november 30. 23:32

    ...na végre megmenekült a verda, igaz átalakult, de nem baj, megmaradt és nagyon megszépült! Sok energia és kitartés kellett, a pénzről ne is beszéljünk....
    Gratula!!!!

  43. XGab  - 2011. december 14. 22:29

    Csodálom a kitartásodat, gratulálok, klassz a verda nagyon és örülök, hogy élőben is alkalmam volt látni és megborzongani a V8-as dörgésétől, zsííír...
    Vigyázzatok magatokra!

  44. z-space  - 2011. december 14. 23:30

    Köszi! :)
    Majd, ha készen lesz mindkettő, csapatunk egy jót. Persze azért nem terepen! :)

  45. kisge  - 2012. január 10. 10:14

    Na, most már tényleg közel jársz, már várom, hogy élőben is láthassam.

  46. z-space  - 2012. január 10. 10:24

    Kösz!
    De tudod, mindig közbejön valami! :) Ennek ellenére igyekszem azért.

  47. pero65  - 2012. január 10. 11:34

    Jól néz ki wazzee!

  48. z-space  - 2012. január 10. 11:52

    Kösz! :)))

  49. bumbi  - 2012. január 12. 20:29

    Muslinca? Télen a lakkban? Ez ugye csak vicc? :D

  50. z-space  - 2012. január 12. 23:20

    Ha folyamatos a munka, akkor a kamrában mindig szubtrópusi éghajlat van. Lehet, hogy miután egy korábbi kocsi fényezésével végeztek, eldobtak egy körtét bent, ami az idők során jól megrohadt és abból keltek ki :), ha nem is Alien, de egy pár muslinca viszont igen. Nem hihető? Ha nekem mesélnék én elhinném. De a beszélgetés is így zajlott le, szó szerint, a biztonsági kamera mindent rögzített!
    Egyébként a kép november környékén készült. :)

  51. york  - 2012. február 1. 16:49

    Egyre jobb, alakul! Gratula, szép!!!Tökjó lehet a hangja...brrrrrrr... hallom...

  52. z-space  - 2012. február 2. 00:50

    Köszi york! :)

  53. DRW  - 2015. május 15. 18:57

    Kőkemény a verda... Remélem egyszer egymás mellé állhatunk. Ha egyszer eljutok egy talira...

  54. z-space  - 2015. május 24. 10:21

    ... eljutsz. Ez nem kérdés. Körbenéztem a tiédet, ha meglesz minden amit szeretnél, brutális lesz. Tetszik a stílusa is az autódnak, látványosak lesznek együtt, az tuti!! :)

  55. oldpower  - 2015. május 31. 17:40

    Gratula a géphez!Tartalmas a beszámoló.Az én Oldsom is alakul.Lehet megyek Lacihoz alkatrészekért, majd meglesem ha ott lesz.

  56. z-space  - 2015. június 5. 23:46

    Kösz! Szólj mikor mész, összehozunk egy találkozót. :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére