1977 Chevrolet Blazer K5 Hardtop

02

  • Első megmérettetése a 2009-es komáromi fesztiválon volt, ahol látványosan debütált az új tervünk.

  • Ezután Csikó műhelyébe került, ahol némi szoktatás után elkezdődött egy mindent elsöprő, mindenre kiterjedő frame-off restaurálás.

    A terv: az eredeti, gyári koncepciót felülmúlva, egy olyan Blazer megépítése, amelyre még maga a General Motors is büszke lenne.

  • 2009 októberében ténylegesen megkezdődtek az első lépések. Ekkor derült fény az autó valós, leplezetlen állapotára és a hozzá tartozó alkatrészigényre.

  • Mivel egész életét németek közt töltötte az autó, beleerőltették a hülye metrikus csavarokat a colos menetekbe, így sokkal nagyobb kín volt a szétszedése.

  • Mindenhonnan folyt az olaj.... Látszik a motortéren, hogy '77 óta csak elvétve foglalkoztak vele.

  • A macskarúgajmeg, hogy a piros ecsetelésre volt kapacitás, a tömítésekre meg nem!

  • Villanyász legyen a talpán, aki ebben a dzsungelben eligazodik - még szerencse, hogy az egész megy a kukába!

  • Előkerült az eredeti, régi bronzos/barna színe is, ami ehhez a kékhez képest egyáltalán nem volt csúnya.

  • Gyűlnek az alkatrészek a kertben....irány a homokfúvás! (október közepe)

  • Összefoglalva, a bontás alatt az alábbi hibákat találtuk:










    - hátsó sárvédő felső síkja a csavarhelyeknél már korrodál









  • - első sárvédők csatornái rohadnak a sok állás miatt

  • - a karosszéria és a műanyag tető közt is felütötte a fejét a korrózió

  • - a plató és a csomagtérajtónál is rozsdás

  • Elkészült a homokfúvás első fejezete.... (november vége)

Hozzászólások

  1. Rubicon  - 2015. február 7. 13:27

    Szevasztok EK Autó!
    Sokszor beugrottam már a Blazer garázsába.Ez igen!
    Régen volt már hogy nagy küzdés árán( az első trailerre nem fért fel ) hazahoztam a Németektől.
    Sajnos nekem nagy falat lett volna a felújítás. Örültem hogy elvittétek, vehettem még Jeepet az árán.
    Örülök,hogy újra az úton van.Szerintem a legszebb amit eddig láttam.
    Jó látni az igényes munkátokat.A szín is telitalálat.
    Sok sikert és sok pénzes vevőt kívánok!
    Az előző tulaj: Puskás István


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére