Első megmérettetése a 2009-es komáromi fesztiválon volt, ahol látványosan debütált az új tervünk.
Első megmérettetése a 2009-es komáromi fesztiválon volt, ahol látványosan debütált az új tervünk.
Ezután Csikó műhelyébe került, ahol némi szoktatás után elkezdődött egy mindent elsöprő, mindenre kiterjedő frame-off restaurálás.
A terv: az eredeti, gyári koncepciót felülmúlva, egy olyan Blazer megépítése, amelyre még maga a General Motors is büszke lenne.
2009 októberében ténylegesen megkezdődtek az első lépések. Ekkor derült fény az autó valós, leplezetlen állapotára és a hozzá tartozó alkatrészigényre.
Mivel egész életét németek közt töltötte az autó, beleerőltették a hülye metrikus csavarokat a colos menetekbe, így sokkal nagyobb kín volt a szétszedése.
Mindenhonnan folyt az olaj.... Látszik a motortéren, hogy '77 óta csak elvétve foglalkoztak vele.
A macskarúgajmeg, hogy a piros ecsetelésre volt kapacitás, a tömítésekre meg nem!
Villanyász legyen a talpán, aki ebben a dzsungelben eligazodik - még szerencse, hogy az egész megy a kukába!
Előkerült az eredeti, régi bronzos/barna színe is, ami ehhez a kékhez képest egyáltalán nem volt csúnya.
Gyűlnek az alkatrészek a kertben....irány a homokfúvás! (október közepe)
Összefoglalva, a bontás alatt az alábbi hibákat találtuk:
- hátsó sárvédő felső síkja a csavarhelyeknél már korrodál
- első sárvédők csatornái rohadnak a sok állás miatt
- a karosszéria és a műanyag tető közt is felütötte a fejét a korrózió
- a plató és a csomagtérajtónál is rozsdás
Elkészült a homokfúvás első fejezete.... (november vége)
Hozzászólások
Szevasztok EK Autó!
Sokszor beugrottam már a Blazer garázsába.Ez igen!
Régen volt már hogy nagy küzdés árán( az első trailerre nem fért fel ) hazahoztam a Németektől.
Sajnos nekem nagy falat lett volna a felújítás. Örültem hogy elvittétek, vehettem még Jeepet az árán.
Örülök,hogy újra az úton van.Szerintem a legszebb amit eddig láttam.
Jó látni az igényes munkátokat.A szín is telitalálat.
Sok sikert és sok pénzes vevőt kívánok!
Az előző tulaj: Puskás István