X. a motor, a váltó, a kompresszor
2009.03.15. A motorral semmilyen drasztikus átalakítást nem terveztünk, csupán át szerettük volna fésülni, illetve meggyőződni róla, hogy minden egyes porcikája bírni fogja a fokozott teljesítményt.
Oly formában gondolkodtunk, hogy bármikor tovább lehessen ragozni, így az esetleges további lóerőkkel is bírni fog.

1969 Pontiac Firebird ProStreet
03
-
-
És most átadjuk a klaviatúrát Csikónak....
MOTOR: szétszedtük a hibafelméréshez, tömítések el voltak fáradva, a kartell tele volt olajiszappal, tömítések csere, főtengely szimeringek csere, hengerfej teljes felújítása, szelepek be lettek csiszolva, szelepszár szimering csere, hengerfej síkba köszörülése ezred pontosságig, vízpumpa csere magas teljesítményűre, kompresszor is szét lett szedve: teljes felújítás, kompresszor szimmering csere, tömítés csere, polírozás, csavarok horganyozása, szelepfedél csere, ékszíjtárcsák cseréje, közben átalakítjuk szervokormányosra, új szervoszivattyú, új szervos kormánymű
-
-
-
-
-
-
-
-
-
A kompresszor felújításáról később teszünk fel majd anyagot.
Addig is; egyelőre provizórikusan összeállítottuk a motorblokkot, hogy lássuk, milyen is lesz. :) -
-
-
-
-
Alkatrészek:
CSI termosztátház, Weiand 6-71 kompresszor, 2db Edelbrock 750cfm karburátor, BDS Hiborn scoop, Headmann hengerenkénti leömlő, MSD nagy teljesítményű 8,5mm Super Conductor gyújtáskábelek, Mallory gyújtástorony, MSD digit gyújtásmodul belülről állítható előgyújtás-szabályzóval, Holley elektromos nagy teljesítményű AC pumpa, magasszállítású magasnyomású olajpumpa, Energy Suspension motortartó bak, Griffin hűtő, 3db nagy teljesítményű ventilátor, krómozott 140amp generátor....etc.... -
VÁLTÓ: tulajdonképpen tökjó, erősített TH 350, elragozva némi átalakítással és felújítással
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Elkészült a váltó, polcon várja a sok-sok lóerőt. :)
-
Hozzászólások
Hello!
A 79 es TransAm ről nincs valami sztori? Róla is írhatnátok
üdv
Tájbi
Helló, dehogynem, van sztori, jövő héten már olvashatjátok is!
Halihó!
Irigyellek titeket srácok, de nagyon! Nap mint nap ilyen gyönyörű gépek körül lógni... Remek garázs btw, érdekesek a történetek és marha jók a képek is.
Alig várom a folytatást.
Sok sikert kívánok nektek a továbbiakban is.
Üdv,
Jani
1969 Chevy Camaro 383 a legesleg! ;)
Húha, most néztem a laprugót. Ez gyárilag csak 2 lapos volt 69-ben, vagy az ültetés miatt kiszedtek belőle? Amúgy király a gép, nagy kedvenc!!
Igazából egy lapos volt a laprugó, mi kovácsoltattunk alá még egyet, mert ellágyult. Valószínű nem gyári megoldás, bár létezhetett anno ilyen. Egyébként ezt a megoldást szánták ültetésnek.... :)
hello!Ha ezeket a képeket elküldenétek az előző tulajnak... el sem hinné, hogy így rendbe rakjátok.
Tartjuk velük a kapcsolatot, tulajdonképpen nem értik, hogy ezt miért is csináljuk az autóval. Egyébként ők is meglepődtek az autó állapotát látván.
Sziasztok.
Én is néztem, egy baja van, nincs alvázszáma.
Ezért hagytam ott.
Bone, veterán autónál ez előfordul, de ez nem probléma, van megoldás - csak tudni kell róla.
Alakul ez rendesen, fasza lesz!
Szuper garázs!
Köszi, Neked is szépen alakul a Trans Am!
én nem értettem, minek szórakáztok ezzel a bazerrel, de ez meg kell hogy mondjam, nagyon jól néz ki!:)
Köszi, próbálkozunk a nagyok közé beállni.... :)
A Pontiac Firebird nagyon jó lesz! :)
nagyon fasza a gép szépen alakul grat hozzá :)
Pusztító a gép.Kitartás
Sziasztok!
Egy szóval jellemezném ... TÖKÉLETES ...
Álmaim autója gyönyörű !!!
Hello!
Üdvözlöm a nagytestvért ! Tényleg igen szép,jó állapotban van. Remélem jó helyre kerül és még sok mérföldet mehet! :-)
pazaaaaaaar!!!!!
Isteni gyönyörű vas ez a Camaro még így is, hát még ha kész lesz.
Nagyon pepec lesz a gép.gratula,Uram!
Gyönyörűséges! A legszebb Camaro!
Szép szép, egy rossz szót nem lehet mondani erre az autóra, én is elfogadnám, de azért biztos szar lehet, hogy egy rahedli pénzt belefeccolt a gazdája, és nem lehet vele közlekedni, csak hurcolni a tréleren.
Amikor nekem megvolt a Mustang, életem lexebb órái voltak azok, amikor elmentem vele autózni a többek között a dunakanyarhoz 1-1 pörgősebb hét után. Be is adott volna, ha csak trélerezni lehetett volna egyik minitaliról a másikra, azé hogy ott szétüssem a hajtásláncot, meg lefüstöljek a pórnépnek olyan gumikat, amiért valakinek hónapokig kell dolgozni. Gondolom ezért kellett a parkoló teljes hossza.
Csodaszép lett a Camaro! Végre el is olvastam, mi történt vele, nemcsak a végeredményt láthattam élőben ;)
Köszi mindenkinek a biztatást! :)
Endi, a Firebirdel simán közlekedünk közúton lámpától lámpáig, saroktól sarokig....jön-megy az autó, szinte napira! ;)
Nagyon szép lesz a Blazer, csak így tovább!!
Tökéletes.
Atomjó lesz a Camaro! Csak gratulálni tudok:)
szép a vas az biztos. élőbe még szebb.
csak gyönyörködni tudok benne mikor át gurulok a csikóhoz.