"Mennyit eszik 3.3-as V6-os motorra?"
Hát jó sokat, most a télen szépen felment 15 liter főlé városban, fogtam is a fejem mi lehet a baj, minden tökéletes a kocsiban, érthetetlen volt számomra a jelenség aminek pofon egyszerű magyarázata volt.
A kocsit nagyon rövid távokon használtuk, lakás-iskola-Hév-végállomás és ez ment majdnem 100 km-en keresztül, a motor magas alapjáraton, szabályozatlan üzemben működött végig, a lambda szonda mire kezdett volna dolgozni leállítottuk, aztán a folyamat délután ismétlődött.
A karácsonyi családlátogatás szerencsére bebizonyította,hogy minden rendben, sokat autóztunk a városban és a fogyasztás beállt a Fueleconomy.gov oldalon megállapított 13 literre, sőt ha volt lehetőség szépen haladni, dugó nélkül ez lement 11 literre.
Minden ok!

1989 Oldsmobile 442 Ciera Brougham SL
" Mennyit fogyaszt? "
-
-
Hidrogén fejlesztő generátorok.
Beszerelés folyamatban, beszámoló hamarosan... -
Beköszöntött végre a melegebb idő így beszerelésre kerülhet a Hidrogén gáz fejlesztő rendszer.
A képen az egyik cella elektródái látszanak, méretük 5 x 12 cm, nagyobb méretűvel kezdtem de nem fért bele a tároló hengerbe. 2 pozitív, 2 semleges (hűtésnek) és 2 negatív lemez fog dolgozni a szebb jövő érdekében. :) Természetesen rozsdamentes acélból. -
Hozzávalók a teljesség igénye nélkül:
- 3 hidrogén generátor
- gumicső
- "T" elágazók
- 20A-es relé és biztosíték a biztonságos áramellátáshoz
- egyirányú szelep a gáz helyes irányban tartásához
- kábelek, kapcsoló, bilincsek, teflon szalag, stb
- desztillált víz és szódabikarbóna
- Ampermérő
És a megfelelő szerszámok. -
Semmi újdonság nincs a dologban, sima elektrolízisről van szó amit mindenki megfigyelhetett általános iskolában a kémia órán, elektromos áram hatására a víz 2 Hidrogén és 1 Oxigén molekulára bomlik majd ezt a gázt vezetjük bele a légszűrőházba, a kocsi motorja semmilyen átalakítást nem igényel, az Usa-ban komoly üzletág fejlődött erre az iparágra. Az eljárás leghatékonyabban a régebbi karburátoros motoroknál működik ahol semmilyen szenzor ,jeladó, computer nem szól bele a keverékképzésbe. A benzint vagy a gázolajat nem hagyhatjuk el természetesen, ez a rendszer kicsit rásegít a motor hatásfokának jobb kihasználhatóságára, így kevesebb benzin/gázolja kell a motornak tehát csökken a fogyasztás. Kint bizonyítottan működik, hogy én majd észreveszek e valamit a dologból majd kiderül. Így a rajz alapján talán érthetőbb.
-
Szép magyar szóval élve "berakódott" a helyére a hármas egység, de elkezdett esni az eső, így a kapcsoló bekötése csúszik. A gumipókokat a NASA-tól rendeltem. :)
-
Egy kis kiegészítő. Amint működésbe lépnek a generátorok a vizet elkezdik lebontani Hidrogénre és Oxigénre, viszont ha több Oxigén jut be a belépő levegővel az égéstől függetlenül több is lép ki a a kipufogó gázokkal ahol is egy gonosz kis manó az Oxigén szenzor (lambda szonda) figyeli ezt a molekulát és ha túl sokat érzékel belőle akkor "szegény a keverék" jelet küld a computernek,így az több üzemanyagot adagolhat a hengerekbe, ez persze nem biztos, de lehetséges ezért vettem az ebay-ről kimondottan az ilyen rendszerekhez ajánlott Oxigén szenzor,emelőt. Ez a magasító kiemeli a szenzor fejét a gázfolyamból, így elvileg az kicsit légüresebb térbe kerül, ezzel együtt oxigén hiányos légtérbe, így védendő ki a generátorok által fejlesztett plusz Oxigén által tőtrénő buta computer reakciókat. Véleményem szerint nem számít semmit, de mivel tényleg fillérekbe került, így kíváncsiságomat leküzdendő vettem meg.
Egy kis hátrányban vagyok sajnos, a kocsi Oxigén szenzora 1 szálas, csak jelkábellel rendelkezik, fűtéssel nem, így talán a szenzor a működéséhez kellő kb. 300 celsius fokot lassabban éri el. -
Így közlekedik a gáz a 3 generátortól a légszűrőházig.
-
A becsatlakozási pont az egyirányú szeleppel. Fő a biztonság.
-
Beraktam a gumicsőbe egy úgynevezett mini "bubbler"-t, nekem csupán a rendszer jó működésének ellenőrzésére kell. Egy pillantás és látható, hogy a gáz ténylegesen eljut odáig ameddig kell neki.
Igen tudom nagyon ronda, és primitív de a célnak megfelel.
Most az egész egység kiszerelésre került a műszaki vizsga miatt. Nem tudom,hogy visszakerül-e.
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!