1989 Oldsmobile 442 Ciera Brougham SL

" Mennyit fogyaszt? "

  • "Mennyit eszik 3.3-as V6-os motorra?"
    Hát jó sokat, most a télen szépen felment 15 liter főlé városban, fogtam is a fejem mi lehet a baj, minden tökéletes a kocsiban, érthetetlen volt számomra a jelenség aminek pofon egyszerű magyarázata volt.
    A kocsit nagyon rövid távokon használtuk, lakás-iskola-Hév-végállomás és ez ment majdnem 100 km-en keresztül, a motor magas alapjáraton, szabályozatlan üzemben működött végig, a lambda szonda mire kezdett volna dolgozni leállítottuk, aztán a folyamat délután ismétlődött.
    A karácsonyi családlátogatás szerencsére bebizonyította,hogy minden rendben, sokat autóztunk a városban és a fogyasztás beállt a Fueleconomy.gov oldalon megállapított 13 literre, sőt ha volt lehetőség szépen haladni, dugó nélkül ez lement 11 literre.
    Minden ok!

  • Hidrogén fejlesztő generátorok.
    Beszerelés folyamatban, beszámoló hamarosan...

  • Beköszöntött végre a melegebb idő így beszerelésre kerülhet a Hidrogén gáz fejlesztő rendszer.
    A képen az egyik cella elektródái látszanak, méretük 5 x 12 cm, nagyobb méretűvel kezdtem de nem fért bele a tároló hengerbe. 2 pozitív, 2 semleges (hűtésnek) és 2 negatív lemez fog dolgozni a szebb jövő érdekében. :) Természetesen rozsdamentes acélból.

  • Hozzávalók a teljesség igénye nélkül:

    - 3 hidrogén generátor
    - gumicső
    - "T" elágazók
    - 20A-es relé és biztosíték a biztonságos áramellátáshoz
    - egyirányú szelep a gáz helyes irányban tartásához
    - kábelek, kapcsoló, bilincsek, teflon szalag, stb
    - desztillált víz és szódabikarbóna
    - Ampermérő

    És a megfelelő szerszámok.

  • Semmi újdonság nincs a dologban, sima elektrolízisről van szó amit mindenki megfigyelhetett általános iskolában a kémia órán, elektromos áram hatására a víz 2 Hidrogén és 1 Oxigén molekulára bomlik majd ezt a gázt vezetjük bele a légszűrőházba, a kocsi motorja semmilyen átalakítást nem igényel, az Usa-ban komoly üzletág fejlődött erre az iparágra. Az eljárás leghatékonyabban a régebbi karburátoros motoroknál működik ahol semmilyen szenzor ,jeladó, computer nem szól bele a keverékképzésbe. A benzint vagy a gázolajat nem hagyhatjuk el természetesen, ez a rendszer kicsit rásegít a motor hatásfokának jobb kihasználhatóságára, így kevesebb benzin/gázolja kell a motornak tehát csökken a fogyasztás. Kint bizonyítottan működik, hogy én majd észreveszek e valamit a dologból majd kiderül. Így a rajz alapján talán érthetőbb.

  • Szép magyar szóval élve "berakódott" a helyére a hármas egység, de elkezdett esni az eső, így a kapcsoló bekötése csúszik. A gumipókokat a NASA-tól rendeltem. :)

  • Egy kis kiegészítő. Amint működésbe lépnek a generátorok a vizet elkezdik lebontani Hidrogénre és Oxigénre, viszont ha több Oxigén jut be a belépő levegővel az égéstől függetlenül több is lép ki a a kipufogó gázokkal ahol is egy gonosz kis manó az Oxigén szenzor (lambda szonda) figyeli ezt a molekulát és ha túl sokat érzékel belőle akkor "szegény a keverék" jelet küld a computernek,így az több üzemanyagot adagolhat a hengerekbe, ez persze nem biztos, de lehetséges ezért vettem az ebay-ről kimondottan az ilyen rendszerekhez ajánlott Oxigén szenzor,emelőt. Ez a magasító kiemeli a szenzor fejét a gázfolyamból, így elvileg az kicsit légüresebb térbe kerül, ezzel együtt oxigén hiányos légtérbe, így védendő ki a generátorok által fejlesztett plusz Oxigén által tőtrénő buta computer reakciókat. Véleményem szerint nem számít semmit, de mivel tényleg fillérekbe került, így kíváncsiságomat leküzdendő vettem meg.
    Egy kis hátrányban vagyok sajnos, a kocsi Oxigén szenzora 1 szálas, csak jelkábellel rendelkezik, fűtéssel nem, így talán a szenzor a működéséhez kellő kb. 300 celsius fokot lassabban éri el.

  • Így közlekedik a gáz a 3 generátortól a légszűrőházig.

  • A becsatlakozási pont az egyirányú szeleppel. Fő a biztonság.

  • Beraktam a gumicsőbe egy úgynevezett mini "bubbler"-t, nekem csupán a rendszer jó működésének ellenőrzésére kell. Egy pillantás és látható, hogy a gáz ténylegesen eljut odáig ameddig kell neki.
    Igen tudom nagyon ronda, és primitív de a célnak megfelel.

    Most az egész egység kiszerelésre került a műszaki vizsga miatt. Nem tudom,hogy visszakerül-e.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére