1977 Chevrolet Blazer K5 Hardtop

04

  • Miközben a projekt eljutott erre a szintre, volt időnk gondolkodni, hogy milyen is legyen az autó megjelenése.
    A koncepciónk, egyrészt ugye az, hogy -eredeti színét megtalálva a padlólemezen- a bronzos/barna színvilágot elevenítenénk fel modernebb frissítésben. Másrészt meg Thomas Magnum anno a Robin2-es szolgálati járművével nagyon dögösen nézett ki - persze nem csak a bajusz miatt! ;)

  • A fényezés kivitelezése jó kezekbe került, Tibi és csapata már többször is bizonyította tehetségét. A Blazer karosszériája új kihívást hozott számukra, amit örömmel kezdtek meg és már most számos ötlettel gazdagították a tervünk.
    És most legyen a szó Tibiéké....


    - Tibi, kérlek mondd el, hogy is volt ez....
    - Idekerült hozzánk a homokozott karosszéria, majd átcsiszoltuk 100-as papírral és nitrohígítóval átmostuk.

  • - Átfürdettük rozsdaátalakítóval, mivel szállítás közben bepárásodott a karosszéria és felületi rozsda képződött rajta.

  • - Visszacsiszoltuk fémtisztára, hogy még finomabb legyen a felület.

  • - Utána wasprimer réteget vittünk fel a tiszta fém testre, csakhogy nehogy baj legyen! Majd kapott egy jó vastag epoxi alapozóréteget, amire már tudtunk gittelni.

  • - Gittelés befejeztével megfújtuk világos füllerrel. 150-es csiszoló papírral átcsiszoltuk, majd ismét füllerezés következett.

  • - A fülkét, illetve a tűzfalat kifújtuk selyem feketére, ezt letakarva következett az üreg- és alvázvédelem.

  • - Közben Tibi padavanja lefújta magát az alvázat is alvázvédôvel.

  • - Utána a karosszéria többi részét flekkeltük, hogy az apróbb karcokat elfedjük. Ezt a fázist a vizes csiszolás követte, először p600-as csiszolópapírral, majd a p800-assal.

  • - A meghatároló Chevy Orange csíkot kimaszkoltuk, majd a betét Vanilla Shake színét felhordtam. Ezt utána teljes egészében lemaszkoltam, hogy a metal Jawa Brown színt is felhordjam. A kétsoros vastag lakkozás fázisa következett, amit visszacsiszoltunk p1200-as csiszolópapírral teljesen mattra. Újra kétsoros vastag lakkréteg következett, és csiszolni kezdtük p1500-assal. Megint kétsoros lakk, majd p1500, p2000 és p2500-as vizes csiszolópapírral csiszoltuk.
    Az utolsó fázis, 3M-es pasztával történő 4 lépcsős polírozás. Ez adja majd meg az autónak a tökéletes csillogást.

  • A végeredmény önmagáért beszél!

    Köszönjük az értékes munkát és a sok hasznos ötletet Tibinek és csapatának! :)

  • Bajusz ide vagy oda, a sok narancs színű betét kicsit puhává tette volna az autó megjelenését - még Magnum keze közt is - ezért felcseréltük a közbenső rész színeit, hogy inkább a kontrasztos bézs domináljon.

  • Az eredeti bronzos/barna színt frissítettük a XXI. század kissé gyöngyházas metal Jawa Brown színével. A bézs betét köré a motorblokk Chevy Orange-át találtuk ki, a betét maga pedig Vanilla Shake-kel lett megfújva.

  • A látvány célja volt, hogy az autó eredeti, robosztus formáját a világos betéttel hangsúlyozzuk és megadjuk az autentikus jellegét. A vonalvezetés a régi, de a minőség határozottan modern.

  • A látvány és a precíz kivitelezés az autó hátsó traktusánál sem lankadt.

  • Valami maradandót szerettünk volna alkotni, így Tibi meglepett minket és megpecsételte az autót. :)

  • Az alváz új bakokat kapott.

  • Vannak nagy találkozások az életben, ez is egy a sok közül.

    Az alváz és a fülke ismét egyben van.

  • A karosszériaelemek is összeálltak, kezdődhet az építés.

  • Már az új Mickey Thompson gumik feszülnek a felújított felniken.

  • Elővettük a váltót is a felújításra.

  • Elkészült a váltó, felszerelve minden jóval.
    Blazerhez képest, mégis racing, illetve erősített cuccokat kapott a váltó is, csakhogy hozzuk a formánk.... :)
    (TCI Auto 241538 - TCI Sizzler Torque Converter, TCI Auto 328800 - TCI Pro Super Transmission Overhaul Kit)

  • Együtt a motor és váltó....

  • Felkészítjük a 2010-es Komáromra. Egyelőre össze lett állítva a show kedvéért, de még közel sincs vége az építésnek.

Hozzászólások

  1. Rubicon  - 2015. február 7. 13:27

    Szevasztok EK Autó!
    Sokszor beugrottam már a Blazer garázsába.Ez igen!
    Régen volt már hogy nagy küzdés árán( az első trailerre nem fért fel ) hazahoztam a Németektől.
    Sajnos nekem nagy falat lett volna a felújítás. Örültem hogy elvittétek, vehettem még Jeepet az árán.
    Örülök,hogy újra az úton van.Szerintem a legszebb amit eddig láttam.
    Jó látni az igényes munkátokat.A szín is telitalálat.
    Sok sikert és sok pénzes vevőt kívánok!
    Az előző tulaj: Puskás István


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére