Huhh, azt hiszem, kábé 100 éve nem írtam ide semmit.
2009. november, csak hogy tudjuk, hol járunk. Az elmúlt körülbelül egy év pepecselései eredményeképp viszonylag sok alkatrész épült be az autóba, a cél a megbízható műszaki állapot továbbfejlesztése volt :) Képek nincsenek, mivel nem látványos beavatkozásokról van szó, viszont a magam és az utókor számára dokumentálnám, mi is történt. Szóval a történet pont annyira izgalmas, mint mondjuk a 2008-as statisztikai évkönyv...
1. Fék téma: flexi fékcsövek, légtelenítő csavarok, hátsó fékbetét és munkahengerek csere, fékdob szabályozás, fékolaj csere, főfékhenger csere, kézifékkötelek cseréje. Előre már jóval korábban kapott új féktárcsákat. - Eme beavatkozások eredményeképp a múlt héten abszolvált műszaki vizsgán egy újabb konstrukciónak is becsületére váló 3%-os eltérést produkált a hátsó fékünk, szóval büszkék vagyunk rá. :)
2. Első kerékcsapágyak és alsó gömbcsuklók csere - Moog csuklókat kapott, reméljük, sokáig kitartanak.
3. Hátsó lengéscsillapítók csere
4. Váltótartó bak és az összevissza görbült kereszttartó cseréje, ehhez némi kipufogó átalakítás is dukált, mivel a JÓL felhelyezett kereszttartó alatt nem fért el a kipufogócső.
Bizonyára emlékeznek néhányan, amikor hozzánk került az autó, sokaknak nyöszörögtem, hogy fekvőrendőrön és egyéb buckán átkelve valamit mindig odaver az alján. Az hamar kiderült, hogy ez a valami a váltó kereszttartója volt, amivel kapcsolatban egy kedves fordcruisingos fórumtársunk tette meg a korszakalkotó felfedezést, mindössze 1-2 hónappal ezelőtt. Nevezetesen, hogy az a boldogtalan kereszttartó FEJJEL LEFELÉ volt felszerelve, ki tudja, mióta, és a lelógó ívnek - ami elkerüli a kipufogót, ugye - nem alulról, hanem felülről kéne kerülnie... Hehe, elég kézenfekvőnek tűnik így utólag, de még véletlenül sem jutott eszünkbe.
5. Váltóolaj csövek áthelyezésre kerültek, az olajhűtő pedig fejtetőre állt, hogy a csövek ne lötyögjenek körbe az egész motortéren, ha már úgysincsenek bekötve a vízhűtőbe.
6. Kapott rendes légszűrőházat új betéttel, hogy végre ne forró levegőt kelljen neki szívni 50 fokban is. Igaz, nem egészen erre a motorra való ház ez (köszi MonarchLaci), ám némi heftöléssel fel lehetett faragni. Sokat segített a "meleg motornál emelkedőn felfelé csörög mint a veszedelem" probléma megszüntetésében. Ebben a témában a másik nagy lépés a vákuumcsövek felhelyezése, valamint a fals levegő szívások megszüntetése volt. Érdekes, hogy némi karburátor berhelgetés után megszűnt az az egyes Motorcraft karbiknál "tervezési hibának" nevezett jelenség, hogy nagy gázadásra rohadtnagy megtorpanással beleállt a földbe az autó, és csak több másodperc késéssel jutott eszébe, hogy ja, gázra menni kell, nem megállni mint a cövek. Na, most megy.
7. Persze már kicsit régebben kapott új gyertyákat és kábeleket, valamint elosztófedelet is. Valami még mindig nem teljesen gömbölű, mert a gyújtás beállítása a látható jelek alapján lehetséges ugyan, ámde felesleges, mert valamelyik jel valami más autóé lehet. Mínusz harminc fokkal (vagy valami ilyesmi) most príma a gyújtásunk, gondolom nem ez a gyári adat. :)
8.. Kormány szervópumpa csere - szoros összefüggésben a kövekező pontban említett ékszíjfeszítővel. A régi pumpa nemigen bírta az új feszítést. Ezt már idén Komáromban is irdatlan olajszétcsapkodással jelezte. Mire hazaértünk, énekelgetett is erősen.
9. Ékszíjfeszítő csere
10. Olajcsere - Sokszor folyik eszmecsere ezzel kapcsolatban itt a fórumon. Elolvastam jól mind a 19600 hozzászólást, majd elolvastam a gyári kezelési útmutatót, majd megkérdeztem a szerelő kolléga urat - ezek után feltaláltuk a csőben a lyukat és a különlegesnek cseppet sem nevezhető 10W40 olaj került bele a Valvoline előadásában. Vékony-e, vastag-e, hidegben vagy melegben jó-e, kopott motorhoz vagy újhoz.....hát, fogalmam sincs milyen olaj volt benne, de érzésre pont olyan, mint eddig :D Megy, aztán kész. Kétségtelen tény, hogy nem kell extrém körülmények között nagyot teljesítenie.
11. A szelepek is ellenőrzésre kerültek, sok néznivaló itt nem volt, kapott új szelepfedél tömítéseket a szivárgások megszüntetésére, a szelepfedél pedig a helyére fordult, eddig pont meg volt cserélve a kettő....
Szóval ennyi történt. A közeljövőben még tervezünk egy kormánykardán cserét, amit nem nagyon sürgetek, mert jópofa, ahogy a verda kicsit "szitál" menet közben :)
Téli projektnek tervezzük továbbá a diffi és a féltengelyek kérdéskört. Aztán, - de ez már tényleg nagyon elrugaszkodottan optimista gondolat - jöhet a kaszni meg a beltér. Hátha összeáll a jövő szezonra. Hátha a motor és a váltó még kibír 1-2 szezont. Jó sok hátha, aztán majd meglátjuk.

Hozzászólások
hadd legyek én az első:
gratula a kocsihoz, és lássuk a folytatást!!
Hajrá somi, remélem, nem csalódtok a kocsiban!
Fasza!!!! Láttam nem is olyan rég élőben is a Lágymányosi-hídnál, és elég jól nézett ki...
Kérünk képeket belülről is! Gratula hozzá!!
Örülök, hogy meglett a Mustang! :) Ezek szerint egy nagyon jó állapotú Vasat sikerült kifogni! Gratulálok, olcsó benzint plusz baleset- és hibamentes mérföldeket kívánok! :)
Ha jól sejtem te vagy Wikko nevelőannya, ha nem, akkoris gratulálok a verdához, szép darab nagyon, a beígért próbakörömet meg behajtom... :P Sok sok szép mérföldet kívánok nektek, és mindig teli tankot.
Elismerésem, nagyon szép a vas.
Szép autó, sok sikert hozzá és nagyon élveztem a stílust, ahogy elmesélted a történeteteket.
történeteteket? Hát ez meg milyen szó?
Két 10. pont van. :)
Jé, valaki elolvasta! :)
Javítottam.
Most olvastam az aktuális állást. Elismerésem! ;-)
Tavasszal kihozod Lurdyhoz?
Szép kis vas!! Tetszik!:)
Köszönjük szépen. Nem haladunk gyorsan, de legalább látványosan sem. Mindenesetre nagy örömünkre szolgál, hogy tökéletesen megbízhatóan működik a jármű.
Ez a lényeg. Jó autótok van!:) Gratulálok!
Jó kis garázs. :)
Sok jó mérföldet a kocsihoz.