1979 Ford Mustang

Mi történt az elmúlt egy évben?

  • Huhh, azt hiszem, kábé 100 éve nem írtam ide semmit.

    2009. november, csak hogy tudjuk, hol járunk. Az elmúlt körülbelül egy év pepecselései eredményeképp viszonylag sok alkatrész épült be az autóba, a cél a megbízható műszaki állapot továbbfejlesztése volt :) Képek nincsenek, mivel nem látványos beavatkozásokról van szó, viszont a magam és az utókor számára dokumentálnám, mi is történt. Szóval a történet pont annyira izgalmas, mint mondjuk a 2008-as statisztikai évkönyv...

    1. Fék téma: flexi fékcsövek, légtelenítő csavarok, hátsó fékbetét és munkahengerek csere, fékdob szabályozás, fékolaj csere, főfékhenger csere, kézifékkötelek cseréje. Előre már jóval korábban kapott új féktárcsákat. - Eme beavatkozások eredményeképp a múlt héten abszolvált műszaki vizsgán egy újabb konstrukciónak is becsületére váló 3%-os eltérést produkált a hátsó fékünk, szóval büszkék vagyunk rá. :)

    2. Első kerékcsapágyak és alsó gömbcsuklók csere - Moog csuklókat kapott, reméljük, sokáig kitartanak.

    3. Hátsó lengéscsillapítók csere

    4. Váltótartó bak és az összevissza görbült kereszttartó cseréje, ehhez némi kipufogó átalakítás is dukált, mivel a JÓL felhelyezett kereszttartó alatt nem fért el a kipufogócső.
    Bizonyára emlékeznek néhányan, amikor hozzánk került az autó, sokaknak nyöszörögtem, hogy fekvőrendőrön és egyéb buckán átkelve valamit mindig odaver az alján. Az hamar kiderült, hogy ez a valami a váltó kereszttartója volt, amivel kapcsolatban egy kedves fordcruisingos fórumtársunk tette meg a korszakalkotó felfedezést, mindössze 1-2 hónappal ezelőtt. Nevezetesen, hogy az a boldogtalan kereszttartó FEJJEL LEFELÉ volt felszerelve, ki tudja, mióta, és a lelógó ívnek - ami elkerüli a kipufogót, ugye - nem alulról, hanem felülről kéne kerülnie... Hehe, elég kézenfekvőnek tűnik így utólag, de még véletlenül sem jutott eszünkbe.

    5. Váltóolaj csövek áthelyezésre kerültek, az olajhűtő pedig fejtetőre állt, hogy a csövek ne lötyögjenek körbe az egész motortéren, ha már úgysincsenek bekötve a vízhűtőbe.

    6. Kapott rendes légszűrőházat új betéttel, hogy végre ne forró levegőt kelljen neki szívni 50 fokban is. Igaz, nem egészen erre a motorra való ház ez (köszi MonarchLaci), ám némi heftöléssel fel lehetett faragni. Sokat segített a "meleg motornál emelkedőn felfelé csörög mint a veszedelem" probléma megszüntetésében. Ebben a témában a másik nagy lépés a vákuumcsövek felhelyezése, valamint a fals levegő szívások megszüntetése volt. Érdekes, hogy némi karburátor berhelgetés után megszűnt az az egyes Motorcraft karbiknál "tervezési hibának" nevezett jelenség, hogy nagy gázadásra rohadtnagy megtorpanással beleállt a földbe az autó, és csak több másodperc késéssel jutott eszébe, hogy ja, gázra menni kell, nem megállni mint a cövek. Na, most megy.

    7. Persze már kicsit régebben kapott új gyertyákat és kábeleket, valamint elosztófedelet is. Valami még mindig nem teljesen gömbölű, mert a gyújtás beállítása a látható jelek alapján lehetséges ugyan, ámde felesleges, mert valamelyik jel valami más autóé lehet. Mínusz harminc fokkal (vagy valami ilyesmi) most príma a gyújtásunk, gondolom nem ez a gyári adat. :)

    8.. Kormány szervópumpa csere - szoros összefüggésben a kövekező pontban említett ékszíjfeszítővel. A régi pumpa nemigen bírta az új feszítést. Ezt már idén Komáromban is irdatlan olajszétcsapkodással jelezte. Mire hazaértünk, énekelgetett is erősen.

    9. Ékszíjfeszítő csere

    10. Olajcsere - Sokszor folyik eszmecsere ezzel kapcsolatban itt a fórumon. Elolvastam jól mind a 19600 hozzászólást, majd elolvastam a gyári kezelési útmutatót, majd megkérdeztem a szerelő kolléga urat - ezek után feltaláltuk a csőben a lyukat és a különlegesnek cseppet sem nevezhető 10W40 olaj került bele a Valvoline előadásában. Vékony-e, vastag-e, hidegben vagy melegben jó-e, kopott motorhoz vagy újhoz.....hát, fogalmam sincs milyen olaj volt benne, de érzésre pont olyan, mint eddig :D Megy, aztán kész. Kétségtelen tény, hogy nem kell extrém körülmények között nagyot teljesítenie.

    11. A szelepek is ellenőrzésre kerültek, sok néznivaló itt nem volt, kapott új szelepfedél tömítéseket a szivárgások megszüntetésére, a szelepfedél pedig a helyére fordult, eddig pont meg volt cserélve a kettő....

    Szóval ennyi történt. A közeljövőben még tervezünk egy kormánykardán cserét, amit nem nagyon sürgetek, mert jópofa, ahogy a verda kicsit "szitál" menet közben :)

    Téli projektnek tervezzük továbbá a diffi és a féltengelyek kérdéskört. Aztán, - de ez már tényleg nagyon elrugaszkodottan optimista gondolat - jöhet a kaszni meg a beltér. Hátha összeáll a jövő szezonra. Hátha a motor és a váltó még kibír 1-2 szezont. Jó sok hátha, aztán majd meglátjuk.

Hozzászólások

  1. kölyök  - 2007. október 25. 21:09

    hadd legyek én az első:
    gratula a kocsihoz, és lássuk a folytatást!!

  2. bone  - 2007. október 25. 21:12

    Hajrá somi, remélem, nem csalódtok a kocsiban!

  3. StangMan  - 2007. október 25. 23:16

    Fasza!!!! Láttam nem is olyan rég élőben is a Lágymányosi-hídnál, és elég jól nézett ki...
    Kérünk képeket belülről is! Gratula hozzá!!

  4. Garf  - 2007. október 25. 23:37

    Örülök, hogy meglett a Mustang! :) Ezek szerint egy nagyon jó állapotú Vasat sikerült kifogni! Gratulálok, olcsó benzint plusz baleset- és hibamentes mérföldeket kívánok! :)

  5. !sharky  - 2007. október 31. 06:55

    Ha jól sejtem te vagy Wikko nevelőannya, ha nem, akkoris gratulálok a verdához, szép darab nagyon, a beígért próbakörömet meg behajtom... :P Sok sok szép mérföldet kívánok nektek, és mindig teli tankot.

  6. uzsz  - 2008. március 31. 23:42

    Elismerésem, nagyon szép a vas.

  7. Pitrakin  - 2008. április 25. 13:10

    Szép autó, sok sikert hozzá és nagyon élveztem a stílust, ahogy elmesélted a történeteteket.

  8. Pitrakin  - 2008. április 25. 13:11

    történeteteket? Hát ez meg milyen szó?

  9. Zola  - 2009. november 8. 20:14

    Két 10. pont van. :)

  10. somi  - 2009. november 8. 20:20

    Jé, valaki elolvasta! :)

    Javítottam.

  11. kbalazs  - 2009. december 3. 22:23

    Most olvastam az aktuális állást. Elismerésem! ;-)
    Tavasszal kihozod Lurdyhoz?

  12. Tuco  - 2010. július 15. 12:17

    Szép kis vas!! Tetszik!:)

  13. somi  - 2010. július 15. 12:40

    Köszönjük szépen. Nem haladunk gyorsan, de legalább látványosan sem. Mindenesetre nagy örömünkre szolgál, hogy tökéletesen megbízhatóan működik a jármű.

  14. Tuco  - 2010. július 15. 15:48

    Ez a lényeg. Jó autótok van!:) Gratulálok!

  15. customman  - 2011. február 14. 11:12

    Jó kis garázs. :)
    Sok jó mérföldet a kocsihoz.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére