2 hete van nálam, s tél van. Azért összeismerkedtünk, volt lehetőség elég sok dolgot kipróbálni. ;)
Összegezve mindent: egy luxusrakéta.
Imádom.
Azt kaptam, amire vágytam. Megtartós autó lesz. Onnan tudom, hogy ugyanolyan jellegű érzelmeket vált ki belőlem, mint a dömper is. Egyik ilyen jellemző szituáció, hogy reggel, amikor benyitok a garázsba, s meglátom, kaján vigyor ül ki az arcomra. :)
Amikor jan2.-án felpattintottam rá a rendszámot megígértem neki, hogy nagyon vigyázni fogok rá, s megkap majd mindent, cserébe azt kértem, hogy ő is vigyázzon rám. Vigyáz is! (Hamar összeismerkedtünk: az első 2-3 napban, amikor kellett a kezemre (jobb lábfejemre) csapott, hogy tudjam, hol a határ)
Reggelente benyitok a garázsba, s elégedettséggel tölt el a látvány.
A kilincs meghúzására vmi motor nyitja a zárat (ez biztos vmi luxus dolog, engem annyira nem fog meg, bár jó érzés). A beülés a sport ülések miatt kicsit darabos. A Recaro nagyon jól tart. 14 irányban állítható, deréktámasz-combtámasz külön pumpálható, stb. Gyújtás ráad. Már az AC pumpa zúgásából hallani lehet (főleg kint), hogy nem átlagos gép.
Hideg motorral is szép az alapjárata.
Kitolatok a garázsból, Y-ban kell megfordulnom, hallom, hogy a 255/285-ösöknek nem a szűk fordulók a kedvencei (hóban nyiszog rendesen a gumi). Szárazon/nagyhidegben-bemelegedésig picit hallani szűk fordulókban az önzáró diffit is. Szeretem, ahogy ritkán jönnek némi géphangok is az autóból.
12 fokos garázsból indulok, elég gyorsan bemelegszik.
Ha hidegen húzom D-be úgy ugrik előremenetbe, mint ahogy a dömper a Tubolytech váltóval szokott. Akkor biztosan jól van megcsinálva ez is, meg akkor az is. :)
Mire a pályára érek, bemelegszik minden. Egy közepes gáz, 150.
A kormányzás elég precíz. sztem jobb, mint a Mondeoim voltak. (ez nagy szó ám!) A nyomvályúk viszik azért.
Egyébként tényleg furcsa, hogy lehet vele normálisan is menni.
Olyan, mint ha a gázpedál útja 3 egyenló részre lenne osztva, de a motorerő ebben a három részben, nem arányosan 3 rész.
1. harmad
kb 0-20% motorerő, a fordulat kb 1500-1800ig megy. Általában egyenletes gáznál lakott területen kívül kb 10L környéki pillanatnyi fogyikat mutat. Oda lehet adni az autót így nem powerusernek is, mert ebben a tartományban nem "ideges" az autó.
Ez a "közlekedem a többiekkel, de azért az élbolyban vagyok" üzemmód.
2. harmad.
kb 20-70% motorerő. Sztem itt a 33% gázpedálútra raktak tényleg vagy 50%os motorerő ugrást. Nagyon megindul érzés van itt.
Ez a "nehogymá' az ötharmincötdék meg háromnullatéefesik szójjanak be" üzemmód.
3. harmad
70-100% motorerő.
Ez a "jólvan-teakartad" üzemmód.
Furcsa, mert a kickdown az nem lent van, hanem vhol 2/3 gázpedál állás után. Ezért néha még én is sokszor nehezen találom el, hogy ne a 3. harmadba kerüljek, hanem csak a 2.ba. Csúszós úton érdekes ez, mert ha a 3. zóna miatt visszadob kettő fokozatot, akkor általában elpörög, a TCS meg elveszi a gázt, s akkor nem történik semmi...
Jó, hogy nem AWD a kocsi, mert így eléggé óvatosságra int, csúszkáltam azért vele még nem forszírozva is. De a múlt héten pl a hóban is szépen ment.
Pályán általában 120-140, amit tartok. Az a furcsa, hogy ebben az autóban erre van igényem. A régebbi "gyengébb" autóimnak mindig rúgtam/toltam. Sztem mindig "meg akartam mutatni". Mármint magamnak, hogy igenis az enyém is van olyan erős, mint bármi.
De ezzel meg csak megyek, átjár a nyugalom, s tudom, hogy csak pár autó lehet, aki labdába tud rúgni mellettem.
Olyan vele menni, mint ha egy békés, de egyébként szétszteroidozott, gepárd sebességgel futni képes orrszarvú hátán kocognék a szavannán a többi állat között. Ami egyébként nem reális. S az autó tényleg nem is reális a többiekhez képest.
Mindenkit mindig elengedek szépen (mondjuk ezt régebben is tettem). Ennél az autónál számomra elegendő a tudat, hogy mi van alattam. Nem kell bizonygatnom.
Ha a belsőben ragadok vmi oknál fogva, nem kezdenek el hátul villogni. Senki. Sztem a gumiszélességből látják/tudják, hogy van oka annak, hogy én ott annyival megyek. A 285ösökkel úgy néz ki hátulról, mint egy tank.
Ha utolérek valakit, nem is kell utolérni, általában lemennek. Mondjuk a más fenekében levésből sok éve kinőttem.
De:
Megvolt már az első komolyabb jobbról kerülés is. Egy belső sávba született, vmi nagyon quattrot értem utol. A nyitótánc 170ről indult. Vártam sokáig kb 3 autó távolságból. Nem akart lemenni, pedig volt hely kint bőven, előtte sem voltak, inkább gyorsított. 200 felé.
Többet nem csinálok ilyet sztem, mert ijesztő volt, hogy amikor elé kerültem (ami egyébként nekem időben gyors és könnyű esetnek tűnt) rendszámomnyit mutatott az óra (aki nem tudja: annyit, ahol sok erős autó már nem húz és lassan leszabályoz). A kamionok olyanok ilyenkor a jobb sávban, mint ha állnának... szóval ésszel kell ezeket előadni.
Egy biztos, aki nem tud deffenzíven vezetni, annak ebben az autóban nincs esélye.
Előre legalább 20db (méterre konvertálva: kb 500m), hátrafelé legalább 5-10db autót kell szemmel tartani, a mozgásukat figyelni, figyelni azt, hogy számítanak-e rám, vagy arra, amit az autó tud.
Általában nem számítanak rá. Ezért a napi "eltolom neki"-ket csak akkor teszem, ha nincs útban senki. Ilyenkor is hangosan vihogok. :)
Az autó komolyan tudja termelni az emberben az adrenalin-endorfin kombót.
Ha többen megyünk, az kb űrsikló effektus: 4főt is képes majd g-vel indítani, induláskor mindenki hanyatt fekszik; s utána pedig szolidan-elegánsan térünk vissza (de azért a fémes pattogásokból tudni, hogy "volt valami"). ;)
Az autó eleje kapcsán: a legelső találkozáskor ráragasztottam egy jelzőt, s érdekes módon többektől hallottam már szintén: sunyi. Olyan, mint a kuvaszunk volt, elég sokat békésen pihenteti a fejét az első lábain (pont ez ugrik be mindig, amikor ránézek), de ha megbolondul, na akkor baj van.

2012 Cadillac CTS -V
Együttlét - a kezdetek
-
-
Hétköznapi használat:
jó elférni benne, mondjuk a nagy tepsi telefonjaim csak a pohártartóban vannak el. Első dolog egy ilyen autó vétele után az utastérben/csomagtérben mindent lerögzíteni. A kesztyűtartóban is!
Az autó jól belátható/megszokható. Belül szűkebb egy Mondeónál, kívül talán nagyobb is.
A luxushintóból pillanatok alatt tud brutál rakétává válni. Utána vissza. Vicces. :)
A zajok kapcsán: döbbenet milyen csend van benne. Sztem a 2t tömegből legalább 200kg a hangszigetelésre mehetett el. Nincs is sebességérzet az autóban. Az utasok pl egy 210et általában 140nek hisznek.
A zaj témának van hátránya is: a csendhez hozzá lehet szokni, s akkor hallom az egyéb zajokat. Pl: a csomagtartóban a köcsög munkavédelmi sisakom csatja zörgött 1 napig. Majdnem kihajítottam az árokba... A középkonzolban volt vmi patent behajítva, az is zörgöt egy százason...
Bezzeg a dömperben ezeket nem hallottam eddig, mert abban annyi a zaj... :D
Dizájn:
kívül szép, de megosztó forma. Az embereknek vagy nagyon tetszik, vagy utálják, esetleg lefelezik (eleje-hátulja, tetszik/nemtetszik). Nekem minden porcikája bejön. Agyaltam még a piros hátsó lámpán, mint az usa változatokon, de ez így is szép. Felnik szépek. Féktárcsák méretesek. Borzalmas méretű féknyergek.
Belül: elegáns, luxus vesz körbe. Bőrrel bevont műszerfal, stb. Gyújtásra dashboard teszt, kijelző előbújik, fények felkapcsolnak; elég látványos. Sötétben szépek a hangulatvilágítások, kilincsvilágítások. Minden a helyén. Középen kicsit több a gomb, de megszokható. Kormány-váltógomb: alcantara, hozva némi sportosságot a luxusba.
Tettek bele praktikus dolgokat is, pl műszerfal fényerő jobbra tekerve kapcsolja az utastér világítást. praktikus ha a gyerek sötétben nem tudja magát hátul bekötni.
A műszerfalról sok dolgot lehet programozni, én eddig kifelé programoztam a dolgokat (pl kiszállás segítő funkciók: kormány-ülés:fel, visszafelé fordítva, engem zavart, hogy furikázik velem)
A jobbegyben éppen elegendő a lábtér. Ami nem is baj, legalább kevésbé hánykolódnak az utasok. ;)
Tetszik, mert nem mindenki nézi meg, mint pl ahogy a dömpert szokták.
Mosós is kijött minap: "mijlyjez' vektra?" mondom "ja, írd be légyszi".
Inkább csak vmenyire autóbuzik nézegetik.
A múlt héten egy benzinkutas kérdezgette, annak konkrétan tátva maradt a szája. Sztem a torka is megfázott.
Előtte egy 50es úr jött oda egy kútnál, mondta, hogy a hangja miatt érdeklődik mi ez. Elmondtam a lényeget. Nézegette, majd odafordult a lányához: "hallod, ez jobb, mint a céellhatvanhárom" :)
Extrák:
pont annyi és olyan van benne, ami számomra hasznos. Régen pl izgultam a követőradaros tempomatra, de rájöttem, hogy nálam nem játszik. Így nem is baj, hogy ebben nincs. Holttérfigyelő sincs; minek? :D
Vannak benne csillivilli dolgok is, de ezek ma már annyira nem pörgetnek fel, pl a navi felajánlja, hogy elvisz a legközelebbi kútig, ha kezd ürülni a tank.
Gondolkodtam egy gyári tolatókamerában, de az egyik barátom azt mondta, hogy egy iylen autóval előrefelé kell menni. Igaza volt, rájöttem. :)
Multimédia:
minden van, mint a máriapócsi búcsúban. Én általában rádiót hallgatok, + USB-ről mp3-at. Néhány nem szabvány dll-lel kódolt mp3-at nem játszik le (egyes online youtube-mp3 konverterek).
Kedvencem a rádió timeshiftje, 1 órát vissza lehet tekerni (így lehet pause-álni is). Hasznos, ha pl nem hallottuk élőben, hogy M-melyik autópályán van baleset.
Van benne egy 30gigás vinyó, mindenhonnan tud magára másolni dolgokat.
Perforamce:
motor: brutál. Imádom, ahogy terhelésen vonyít a kompresszor. A "leszakítja a fejed", "kitöri az ülést" ennél az autónál értelmet nyer.
váltó: nagyon jó. Nem nagyon kell sport módba húzni. S-ben városban már számottevő az otthagyott gumimennyiség (már ha meg tud tapadni vmennyire persze, mert olyankor a TCS engedi elforogni kicsit)
rugózás: fura, mert a kerekek mérete/peressége miatt rosszat vártam, de meglepően jól simítja a hibákat. Van MagneticRide, de nem izgat fel.
fék: 15 collos tárcsák (fém), kerámia betétek. Hidegen kicsit taposni kell. 3-4 fékezés után már jó. 200+ról lefékezve van hangja, de ez állítólag a kerámia-vas kombó jellegzetessége.
ESP: USA nyelven TCS/Stabilitrak. 3 fokozatban kapcsolható ki: TCS-off/CompetitiveMode/full-off. Egyszer az első lépcsőt megpróbáltam (egy visszafordulás segítéséhez), felmérve az otthagyott gumimennyiséget, visszakapcsoltam mindent. :D Kell a játszós kerék a hülyéskedéshez.
belül: viccet félretéve, az első ülések háttámláját nem nagyon szabad kényelmesre hátradönteni, ugyanis könnyebb utasok bizonyos helyzetekben elindulhatnak felfelé a háttámlán. :)
Tél: egy rendes állórajtot nem tudtam még eszközölni eddig. 4 személlyel (rendes 100+kilós kanok) sem.
A vége már megvolt, GPS szerint 275nél áll meg. Szó szerint (mint ha lelépnék a gázról).
Utasok:
4 fajta utasom volt eddig.
1.
Az eseményekkor hangosan vihog/röhög, a kitörő röhögés kezdetén akár le is köpi belülről a szélvédőt. Az utazás után még napokig húb+-el.
2.
Amúgy békés emberek, társaságban magabiztos arcok. De az első eseménykor kiabálni kezd: állj-állj, félek-félek. Mondjuk megeértettem, mert a jobbegyről tényleg félelmetesek a mutatványok. Olyan az autó, mint a piramis-klausztrofóbia összefüggése; ott általában kiderül, hogy ki klausztrofób.
3.
Alapvetően nyugisabbik fajta, de azért kommunikatív, s izgatja mit tudhat az autó. A legelső esemény után meredten néz előre. Onnantól kezdve végig ilyen, nem szólal meg. Amikor elköszön, akkor is csak néz előre, s csak motyog vmit. Másnap annyit ír, hogy b+ sztem összébbmentem vagy 2 centit tegnap...
4.
Nem tudja, hogy mi van. Gyorsuláskor a szeme kimered, bedől az ülésben előrefelé, mint korcsolyázáskor. Erős sávváltáskor (miután megindult a hátulja, amit az elektronika a tapadáshiány miatt visszatett) szerinte nincs rendben valami valamelyik kerékkel... :D
Fogyasztás:
A 10-12L az 90-120 tempomat (90nél vmi 1500at forog).
Ahogy látom kb 400-450km-t tudok majd általában menni egy tankkal (65L). Ami kb 14-15, ami utazó 130-140(plusznéha"kicsi"+) de ebben van Bp város is, meg hogy általában próbálok lassan sietni, + eddig még minden nap voltak vidám pillanatok. ;)
Padlón a 160km/tank az igaz...
67L a tank, legyen 64 a tarcsi miatt, szóval 1/8 tank az 8L benya. Ha tolod neki, akkor 40km-en 0,4*40=16L, ami negyed tank. Ha a közelbe elugrassz padlón, akkor 20km oda, 20 vissza, tehát egy ilyen körön negyed tankot lehet üríteni.
A fedcomp pontosan ezeket a számokat írja: 14,5-39,5
Van 1-2 hülyesége az autónak, de megbocsájtható:
Ilyen pl, hogy a fejegység nem kezeli az almappa rendszereket. Mindent egy helyre listáz, át kellett írnom a teljes zene mappa rendszerem.
Vagy: a gyári DRL ki van kapcsolva benne, mert exportos kocsi. Most vadászok toolt, amivel be tudom kapcsolni.
Vagy: az első lámpák kivételéhez le kell szedni a lököst... (ami amúgy meg nem nehéz, van egy GM service dvd-m persze...)
Vagy: mindig bezárja az ajtókat, ha nem vagyok ott (1m-es körzetben). Mosáskor, vagy csak úgy a garázsban hasznos lenne.
Problémák:
eddig egy dolog jött elő: lent volt a szervoolaj szintem, vinnyogni kezdett. vetteGabinál találtam csak belevaló GM olajat, utántöltöttem, azóta kerek.
Amivel még küzdök, hogy defektjavítóm van csak, s keresek rá egy pótkereket (minden defektjavítós kocsimban hordtam eddig ,mert nem hiszek a defektjavító takonyban), de mivel akkorák az első 6dugattyús brembok, mint a téli cipőm, így nem sok felni megy fel rá. Pár bmw felnit próbáltam eddig, a gumisok lestek, amikor mentem be, hogy mankókeréknek kellene egy 18x8as felni meg 225/50R18 gumi (fontos ez a méret, mert az önzáró diffi miatt nem mehet fel más átmérőjű hátra).
A familia is élvezi. :)
Egyelőre ennyi.
Várom a jobb időt, meg a nyári gumikat.
Pótkereket kellene még vadásznom. A gyári alupedálszettet néha hiányolom (illene bele). Kellene még játszós hátsó kerék. Ill. kérdés, hogy akarok-e drag szettet hátra. Majd belekóstolok, s a tapasztaltak fv-ében meglátom. ;)
Hozzászólások
Azannya! Ez sem a floridai öregurak gépe!
Gratula!
Nagyon durva hangja van, nem gondoltam volna.. Gratula hozzá!
Király, gratulálok! Ha kell még egy kis plusz lóerő, vagy valami hajtáslánccal kapcsolatos kérdés van, keress meg nyugodtan! Volt már jópár LSA motor és 6L90 a kezünk között!
köszi srácok!
Nagyon jampi ez a gép, gratulálok!
Titkos vágyam egy ilyen, csak kombiban....
Aaaazta! Komoly.. asszem mindenképpen le kell látogassak feléd. Az Expedition miatt is meg mostmár a CTS miatt is.
Nagy gratula hozzá!