Elsőként a poírozott aluminium felületek felújításárol írok.Ezek személyes tapasztalatok,aki akar merít belőlük.
Az egyik barátom felületpolírozással foglalkozott,így folyamatosan kaptam tőle pasztákat,különböző eszközöket. Mivel ő fában volt othon, így én a fémen próbáltam a magam elképzelése szerint tesztelni különféle megoldásokat.Nagyon sok zsákutca után írom le azokat a módszereket amik beváltak.
Az egyik fórumtársam-tól vett polírozó pasztával például
Brutál eredményt lehet elérni poírozott alumínium felületen! Kell a pasza egy aluminium fólia és kitartás!!

1981 Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham
A polírozás "művészete"
-
-
A "kutyatányér" dísztárcsám anyaga jó alany lessz.
Mindennel próbáltam.Géppel polír pasztával,csiszolással,különféle szerekkel.De semmi.
Hiába políroztam le volt rajt egyfajta fakó réteg amit sehogy sem lehetett eltüntetni.
Akkor jött meg ez a paszta,amit persze nem az előírásnak megfelelően használtam:
Első lépes: kenjük be a felületet a pasztával és a fóliával lassan kezdük bedörzsölni. -
Addíg dörzsöljük amíg kezd a paszta száradni. Nagyon sok dzsuva fog lejönni róla.A végén puha tiszta pzs- vel letöröljük.Az eredmény durva.Nem tudom a kép vissza tudja e adni az eredményt!
-
Aluminium -ból krómhatás varázs.
-
Ez a megoldás alkalmas még az ajtókón lévő "króm" díszlécekre is!
-
Itt is csak egy részt csináltam meg,hogy látni lehessen a különbséget.
-
Fúróba fogadható rongyokból össze varrott tárcsát használok a többi fajta(polírozott vas, króm) bevonat kezelésére.Próbáltam szivacsot,szőrt,forgó kefét,minden szart,de ez volt a leghatékonyabb mindközül.Kíméletes,és kényelmes hiszen többfajta nagyságban lehet kapni,és a kialakításának köszönhetően rendkívül hatékony a nehezen elérhető helyeken is.Fillérekbe kerül a márkás fosokhoz képest,hiszen az előállítása egyszerű!(gondolom egy néni összegyűjti a kidobott ingeket rátesz egy nagyobb bögrét körbevágja oszt összevargya:-)
-
A folyékony polírpaszták helyett,sokkal jobbak ezek a száraz csiszoló poros kockák.Ezekből is van többféle finomságú.A pasztákkal azért lehet beszopni,mert ha nem találod el rendessen az ideális fordulatszámot hamar megég az anyag és rákenődik,beleég a felületbe.
Ezt a kombót tökéletessen lehet használni lámpa polírozására is!!
-
Lampa felújításnál nagyon jó eredményeket lehet elérni
evvel a módszerrel. Talán itt is azért jobb ez a fúrós rongyos dolog mert a a flex körkörös forgása miatt sokkal nagyobb az anyag megégés esélye,valamint a kiálló vagy nehezen elérhető részeken elakathat a korong!
Ha nem repedt törött a lámpa,akár teljessen újszerű végeredmény is születhet.2001 es off autómnak elég volt csak a porossal végigtolni és már szép is lett.De úgy látszik a régebbi autók műanyagjai keményebbek,és ha mélyebb karcokkal telített is, akkor elkerülhetetlen az előcsiszolás!Vizes 600-as csiszóló papírral kezdjük,majd haladunk felfelé 1000 és a végén 2000-resel fejezzük be.
Csiszolás körkörös mozdulatokkal történik folyamatos vízezés mellett.Ezt sajnos csak kézzel lehet kivitelezni,és nagyon időigényes.A végére kapunk egy durván matt felületet.Nem köll fosni jön a furó és a néni varrott rongyai és a kocka polír,és végeredmény kárpótol mindenért.
Hozzászólások
Régi jó kis dízel Oldsom :D :D
Gratula itt is :)
Bazz emlékszem, úgy 8-10 éve ez egy gyönyörűen felújított verda volt. Fotózkodtam vele Komáromban annyira tetszett. Sok sikert vele!
Köszönöm igyekszem!
Klasz verda! Remélem sok millió liter üzemanyagot égettek el együtt.
Szép nagy tepsi,szerintem nagyon jól fog kinézni.Sok szép mérföldet együtt!
Köszi.Tavaszra remélem összeáll a vas.És sikerül megvalósítani mindent amit akartam.
Alumínium szalag a neve, így keress rá biztosan találsz még!
Alakul a vas. Én marha nem mentem oda beszélgetni LosAnGyenes-i bulin. De azért megnéztem a gépedet közelebbről. Régről ismerem.
Majd legközelebb dumà lunk.
Jövőre több talà lkozón is részt szeretnék venni, ha minden összejön.!
Februárban én is nézegettem ezt a vasat, de aztán úgy gondoltam, hogy ez nekem nagy falat. Nálad jó helyen van, szépen alakul. Gratula! Majd nyáron valahol összefutunk egy mustrára. :)
Milyen színű lesz?
Mindig is fehér verdát szerettem volna bordó belsővel.Így fehér,bordó belül,tehát:fehér kívül.
Sejtettem a belső térből.
Fehér külső, bordó belső legjobb színkombok egyike! Ráadásul GM B body. Szuper projekt.
Köszi! Pár hét és talán a végére érünk!
A te masenád se pitlák!Örök kedvenc!
Nagyon régről ismerem,látom kényezteted szépen!
Menteni kell amit lehet...
Az utolsó kép mutatja,hogy kéri a B típusú rendszámot a project végén. ðŸ˜
Érvényes műszakival első utam lessz az okmányiroda,mivel a gázüzem hiánya,és az ató szín mássága csak adatlapos vizsgát eredményezhet.Mikor meglessz az új forgalmi,irány a KPM.B tipusú rendszám igénylése.Csak azé, hogy újra kicseréltethessem a forgalmit az okmányba!(talán a tinta még megfoggya a srác kezit :-D)
Tökéletes lesz! Gratulálok hozzá! Szép munka!
Szia!Gratula a kupáért!Megpróbáltad a tartály sapka cserét?
Köszi!
Csak a gumitömítés szarakodott! Már jó!
Örülök neki hogy megoldódott a probléma.
Már csak azt a viharvert első rendszámot kell lecserélni kiskockára, és tökéletes lesz az összkép.
Igen! Ez a rendszám nekem is ba....már a csőröm,de másik autó projekt kilátásban! Minden anyagi forrás jelenleg oda öszpontosítva!