2005 év végén jött az ötlet, hogy megvásárolom az eladásra felkínált rohattnagy járművet Tatesz barátomtól, aki lelkesen őrizgette és telepakolgatta mindenféle kacattal. Évekig mozgó raktárként és vontatóként üzemelt illetve a miskolci találkozókon gumifüstöléssel és túlhaladott korrózióval hívta fel magára a figyelmet. A folyamatos üzembentartás megkívánt pár ideiglenes megoldást, ilyen pl. a két kirohadt fagydugó helyettesítése pur habbal illetve parafadugóval. Állapotára való tekintet nélkül működik benne az elektromos ülés, elektromos antenna, elektromos ablakok, tempomat, klíma s rádió is, tökéletesen üzemképes, bizonyára azért, mert Lincoln és nem béemwé vagy merci. Szerencsére.

1977 Lincoln Continental Clinton
Continental
-
-
A célállapot, csak más színben.
-
2006 elején elindult a project, apró darabokra bontás után karosszériázás és alkatrészbeszerzés kezdődött.
-
2006.03.30. Megérkezett pár kilónyi új cucc az USA-ból, többek között gömbfejek, vízpumpa, az összes fékcucc és főfékhenger, gyújtásalkatrészek és gyertyák, teleszkópok, szilentek...
-
2006.04.10. A szétszedés közben megtaláltam a műszerfal alatt az eredeti adatlapját, amin a tulaj és a kereskedő bejelölte a kért felszereltséget. Nem volt full, nincsen rajta jobb oldali tükröt és az operaablak sem kellett neki, ez utóbbi nem is lesz kivágva, viszont tükör kell jobb oldalra is, mert ebben a pici országban mindent alulméreteznek és nehéz lesz vele beállni bárhová is.
-
2006.06.01. A nyár első napján elvittem egy miskolci karosszériáshoz, aki már az Oldsmobile-t is csinálta régebben, amíg az Olds motorját illesztem be a helyére, addig ő dolgozik a Lincoln kasznin. Éppen ráfért a trélerre...
-
Közben készen lettek az ülések, az eredeti plüss és bőr kombináció illetve a mintázat is megmaradt. Roppantul jóra sikeredett. (-:
-
Alvázkeret kész. Nagy mérföldkő ám ez. (-:
-
2011 februárja van. 4 év és 4 teljes felújítás elkészülte után (Volga, Chevelle, Pannonia, Ascona B) ismét nekiláttam a Clintonnak. Elegem lett a rengeteg alkatrész kerülgetéséből, két szoba volt tele a bontott cuccokkal, már azt sem tudom, hogy mi micsoda és hol volt eredetileg a kasznin, remélem a 3 GB fotó segít majd valamennyire. Ráadásul egyéb nem részletezett okokból kifolyólag sajnos hirtelen rengeteg szabadidőm lett...
-
Első körben lejött a kaszni az alávzról. 1 zsiráf és két ember kellett hozzá mindössze. (meg szenvedés a belerohadt csavarokkal, alacsony volt a garázs teteje, stb)
-
Alvázról lejött a hajtás is. Rohadtnagy, és meglehetősen nehéz is, a legjobb barátom mostanában a zsiráf lett, több éjszakát töltök vele mint bárkivel is valaha (erre nem vagyok büszke mondjuk).
Tény viszont hogy nincsen fűtés a garázsomban és ugye február van, kint -15 C is volt már mire éjfél körül úgy döntöttem, mára ennyi.
-
A Flamin Garage elkészítette a tetőt is a kasznira, kiváló munka, öröm ránézni.
-
Készül az alváz. Új fékek, új csapágyak, új szilentek, új gömbfejek, az évekig gyűjtögetett cuccok most beépítésre kerülnek, szerencsére eddig minden alkatrész passzol, ez egy mai "autónál" már elképzelhetetlen lenne ((-:
-
Hétvégén megtörtént a karosszéria nagy részének (alja, belseje, élek, üregek) homokszórása, illetve az alapozása is. A nagyobb felületek (pl hátsó sárvédők) drótkoronggal lettek megtisztítva a festéktől, jobb az úgy...
-
Közben felkerült a motor a forgatóra, kezdődik a tisztítás, állapotfelmérés.
-
Szétszedtem a motort, fúrni illetve köszörülni nem kellett de új csapágyakat és gyűrűket kapott, természetesen jól kitisztítottam minden furatot, a hengerfejek is fel lettek újítva, szelepszárszimmeringezve. A blokk megkapta a gyári kék színt.
-
Sosem fog látszani, de azért szép lett itt is. Nem látszatfelújítás, na. (-:
-
A 400as váltó is szét lett borítva, új tömítések, szimmeringek, átvizsgálás, tisztítás by MoparCsaba segítségével. (-:
-
Nagy segítség a zsiráf ilyenkor (no meg az hogy nincsen rajta a kaszni az alvázon), viszonylag könnyedén helyére került a kisautónyi súlyú hajtás.
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!