1977 Oldsmobile Ninety Eight Regency

Ninety Eight





  • Ez volt az első - amúgy pécsi - találkozó, ahol először láttuk élőben a kocsit. Akkor még nem is sejtettük, hogy ez lesz hamarosan AZ AUTÓNK. Igazából akkor még nem is néztük meg annyira...

  • Néha-néha a szemem elé került a kocsi, itt-ott látható hirdetésekben, de igazából nem nagyon gerjedtem rá, mert dízelt kerestem.
    Aztán egyik vasárnap délelőtt, épp böngészgettem az eladó autók között, és megint csak megláttam, jóval olcsóbban, mint eddig bármikor.
    Megkérdeztem a családot, hogy mit szólnának hozzá, mint családi batár - az ámult csendet, majd az utána következő váóóó!!-zást kedvező jelnek vettem, és azonnal felhívtam a gazdáját.
    Egy rövid, félórás beszélgetés után egyre inkább kiderült számomra, hogy ez az a kocsi, amit hosszútávra keresek magunknak - egy csomó olyan dolog összejönni látszott, amit pont kerestem:
    1. klasszikus, nagykocka, régi építés, 5.60m hosszú;
    2. fontos volt számomra a gázüzem;
    3. veterán biztosítás - évi 18.150.- péz;
    4. 403-as, karbis motor( nem egy snassz ötezres... :-) ), 400-as, nemszar váltó;
    5. fullos, azaz majdnem fullos beltér, mint utólag kiderült a Service Manual-ból, volt még egy pár extra, ami nem lett hozzá rendelve anno;
    6. a beltér állapota magáért beszél, hibátlan, nem lóg a tetőkárpit, nincs kiszakadva-szétülve a gyönyörű plüsskárpit;
    7. extrák természetesen mind müködnek, eltekintve a klímakopresszor csapágyas voltától.
    Ezeken kívűl egy csomó apróság van, ami csak úgy tetszik rajta, kis rendszám elől-hátul, fasza állapotú, fehér peremes gumik, hiánytalan számú emblémák-díszlécek, stb.

    Nagyjából ezek voltak a legfontosabb szempontok számomra, plussz még az, hogy olyan autó kellett, amibe szó szerint csak be kell ülni, és sokezer km-en keresztül csak menni, és nem restaurálással kezdeni - ezek mind teljesültek ebben a kocsiban, azóta tényleg viszonylag sokat mentünk ezzel, voltunk 3 találkozón, szanaszét autózzuk magunkat a családdal, kihasználva az igazi autózós időt, ki tudja, még meddig lesz ilyen fasza nyárias őszi időjárásunk - télen úgyis a raktárban fog állni.
    Az általános állapot több, mint kielégítő, roppant megkímélt, hála a Fuséé mesternek, nomeg az előző tulajnak, aki a nála eltöltött 4 év alatt nem hajtott a kocsiba 10.000 km-t...
    Amióta megvan, ritka az olyan nap, amikor nem megyek a kocsival, akár csak a városban egy karikát, csak a fíling kedvéért...imádom.
    Egyetlen dolog nem tetszik a kocsin, és az a színe. Már kialakulóban van, hogy milyen is lesz egyszer, de amíg a kasztni állapota nem igényli a teljes szétszedést, addig ilyen marad. Az pedig még odébb van. Valójában 3 szín lebeg a szemem előtt, amit el tudnék képzelni az Olds-nak: sötétkék, sötét grafitmetál, illetve mélybordó. Mindenképp sötét szín lesz, sajnos, a mattfekete nem áll jól ennek. Francba. :-)
    A bőrtető nem marad rajta, az nem tetszik, ámbár a sötét színnel kombinálva jól állna a fehér bőr.

  • Ilyen szarul mutat rajta a fehér peremes gumi.

  • Ilyen gagyi óra van benne, természetesen működik, éppúgy, mint a gyári magnó.

  • Ilyen szar állapotban vannak a krómok.

  • Ez a tükör. Tök jó, mert mindkét oldalát tudom használni, a lapot is, meg a házat is. :-)

  • Így néz ki egy fasza állapotban lévő, megkímélt 6.6-os motor. Semmi kopás, nulla kartergáz, a légszűrőház szó szerint porszáraz. Király.
    Első pöccentésre indul, természetesen gázzal.

  • Ilyen trágya állapot uralkodik a belsejében.
    Néha csak úgy beülök a hátsó ülésre, és csak ülök, hallgatom a rakenrollt, és élvezem a kényelmet, meg az illatokat...Hely az van bőven. Bármire. :-)

  • De hogy a hibáiról is írjak, mivel ez sem tökéletes autó, ezelőtt pár évvel belerongyoltak a hátuljába egy lámpánál, ami azóta törött, meg a bumper filler is sérült, mivel tette a dolgát.
    A lámpákon lévő sárga index-megoldás nem tetszik, ki fogom cserélni a lámpatesteket egyszínű fehérre, sárga izzókkal.

  • 2006.08, Komárom.

  • 2006.09, Zalaegerszeg, by Kundi.

  • 2007.04, Kincsem Park.
    A kép ismeretlen művész alkotása. :-)

  • Pár napja kapott egy tesót is.

Hozzászólások

  1. Trapeznaci  - 2006. szeptember 3. 19:05

    Te,te mazlista! :)

  2. Tony  - 2006. szeptember 4. 09:08

    Gyerünk már, képeket!:-) Gratulálok!

  3. dodgecharger  - 2006. szeptember 19. 15:37

    A kanizsai talin ültem is benne, APÁM ez a legkényelmesebb vas amikben eddig terpeszkedhettem. FANTASZTIKUS a taliga!

  4. Papos  - 2006. szeptember 30. 12:52

    Nagyon szép gratula a vashoz,én is alkudoztam rá de nem jött össze a rávaló.SZÉÉÉÉP!!!!

  5. raktáros  - 2006. szeptember 30. 13:28

    Kösz mindenkinek a gratulákat, gyerekek, még most is, ha kinyitom a raktárajtót, és rámvigyorog, én is elkezdek vigyorogni, mint egy infantilis... :-)

  6. raktáros  - 2006. szeptember 30. 13:29

    Papos, örülök, hogy Neked nem jött össze, és így az enyém-miénk lehetett! :-)

  7. Fice  - 2006. szeptember 30. 19:39

    Ez nagyon pipec verda fater...gratula hozzá... :)

  8. camarobi  - 2006. szeptember 30. 20:33

    Zsír a gép Gaga. Ismerem ezt a visszavigyorgós érzést, jó nekünk usa autósoknak! Éjszakánként én is felkelek és lemegyek a garázsba nézelődni.:)

  9. raktáros  - 2006. október 8. 20:31

    Igaz, hogy elegáns, meg roppant igénytelen, mert alig látszik meg rajta a por, kosz, de akkor sem tetszik, na! :-)

  10. Kacsapapa  - 2006. november 10. 18:34

    Ezt az autót én is nézegettem, de mire pénzem lett, már eltünt a hirdetések közül. Amúgy klassz nagyon. Szerintem is jó a színe, de ha neked nem tetszik, akkor törekedj arra, hogy gyári színû legyen. Bár nekem az a háklim, hogy minnél inkább eredeti legyen az autó.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • leezsolti:

    Ami kimaradt: C6: 285/35/R19 Firestone a C5: 275/40R18 Good Year all season

  • mardi:

    !kép=comments/2021-07/60f6fb56b12e8.jpg

A lap tetejére