1985 Chevrolet C/K Pickup Sylvester

C/K Pickup

  • Miközben a filmvásznakon Rambo tizedelte a komcsikat, a Modern Talking pusztította az emberiség elméjét, én pedig magamba roskadva ültem a sokkhatás miatt, mert tudtomra adták, hogy a télapó nem létezik, addig Michigan állam Flint városában Vietnámot megjárt gyári munkások bábáskodtnak az én Sylvester cicusom megszületésénél. Tették mindezt az Úr 1985. esztendejének januárjában. 560cm-rel 2500kg-mal jött világra. Nem sírt fel, csak a hatkettes detroiti dízeltől megszokott csattogással legördült a futószalagról, elnyomva ezzel a Cheri Cheri Ladyt, hogy a benne ülőkben ne okozhasson maradandó agysérülést. Katonai internátusban nevelkedett, míg egy szép napon a kötelesség kicsiny hazánkba szólította. Sok év hűséges szolgálat után nevelőtisztjei magára hagyták árván, miután indokolatlanul testi fenyítésben részesítették. Mostohaszülők fehérre pingálták, erős virgácsait gyengébbre cserélték, ülepének ajtaját, emelő piercingjeit és gyalogosbarát dögtolóját pedig eltávolították.

  • 2001-ben Miskolcapolcán láttuk meg egymást. Nem titok, szerelem volt első látásra. Miközben az aszfalton feküdtem és ő áthajtott felettem azon tűnődtem, micsoda alváz, hogyan lehetnénk egymáséi. De Gyuri barátom, aki rátalált az időközben már feketében pompázó kis árvára, nem akarta elengedni. A következő öt év reménytelennek tűnő siránkozással és rábeszéléssel telt, ráadásul nem is láthattuk egymást. Míg egy szép napon jött egy villanylevél Gyuritól, hogy ám legyen. Álmatlanul teltek a hetek az viszontlátásig. A család új jövevényről történő felvilágosítása után Miskolcról zötykölődtünk az autómentővel pestig, ahol kezembe kaptam a bestia erényövének kulcsát és folytattuk utunkat a Dunántúlra. Egy családi ház hátsóudvarán állt Ő alábakolva, kitéve az időjárás viszontagságainak. Kerekek légtelenítve, szélvédőjén nagy pókháló és sajnos nem a szőtt verzió, hanem a zsebbenyúlós. És egy fogas dolog, ami nem a fogaskoszorú volt, hanem a kérdés,hogy hogyan fogjuk kibányászni az utcára. Mert bizony az emeletes autómentő nem fért be az udvarba, leengedett kerekekkel pedig mozdítani sem bírtuk a nagymacskát. A faluban talált egykori hidegháborús ellenfele lett a megoldás egy GAZ 69-es személyében. Néhány óra elteltével már nemcsak a vontatókötelek feszültek és tépődtek, hanem az autómentős idegei is. Pláne mikor a csörlő nem bírta felhúzni a kockakerekűt, mert közben a GAZembernek dolga akadt. Ekkor történt meg az első tuningolás. Plusz egy lóerővel lett izmosabb a verda, Sári a szilaj pej kanca és gazdájának jóvoltából. Benzinkúton kerékfújás és nyomás haza.

  • Néhány hétre beköltöztem a motortérbe. Fogaskoszorú és tömítések cseréje illetve a motortér festése utáni első indításnál derült ki, hogy az önindító háza is törött. Várakozás az újra, felszerelés, indítás, semmi. Norbi zaklatása telefonon, adagoló felújítás. Indítás, megint semmi. Norbi ismételt zaklatása, majd Sylvester deportálása Füzesabonyba. Adagolócsere és végre megdobbant a szíve. Örömmámor, a nap sütött, az ég kék volt, mint a pick up füstje. Az öt év állás megtette a hatását, Norbi már rendelte volna a koszorút gyászszalaggal a motornak, de néhány hét lábadozás után elmúlt a kékség. Vizsgáztatás, forgalomba helyezés, és végre élvezkedés napi használatban.

  • A „minek ez a nagy szar” kérdezők hamar bekussoltak az első hóban. A plató és a vonóhorog sem dísznek van rajta, hanem rendszeres használatban áll. Hol trélert, hol repülőt, helikoptert, 3 tonnás gyephengert húzok magam után. Vagy fát tépek ki vele tövestől a portán vagy elakadt járműveket mentek. A platón is megfordult már szállítmányként homok, kavics, zúzott kő, széna, téli tüzelő, hulladék vas, bútor, ember és állat, nyáron pedig medence. Szóval minden, ami felfér. Gázoltunk már nagy vízben, nagy sárban. Túl a negyedik önindítón és a negyvenedik izzítógyertyán még mindig nagy a szerelem, és ez így is marad.

  • Rendeltetésszerű használat után

  • Felvakolva

  • Nem rendeltetésszerű árvízi használat után a kenést már emulzió biztosította.

  • Azon vitáztunk,hogy epres, vagy málnás joghurt jött le a váltóból.

  • És a zene ami kell hozzá

Hozzászólások

  1. Madhu  - 2013. március 29. 16:14

    Gratulálok a fogalmazáshoz, szemléletes mulatságos kellemes olvasmány.Az autó pedig páratlan.

  2. wireface  - 2013. március 29. 18:11

    szóval nálad a gyuri pu.ja. a bakok amiket aláraktam ott a tanyán elsüllyedtek, meg a ponyva amivel letakargattuk?

  3. Pilóta  - 2013. március 29. 18:40

    Köszi Madhu!

    Ponyva az nem volt rajta egy deka sem.

  4. Lord_KROK  - 2013. március 31. 15:17

    Szép autó, jó olvasmány!

  5. minci73  - 2013. április 14. 17:25

    Jó a szöveg.

  6. Cece  - 2013. július 13. 15:10

    :)))))) Bizony, jó a szöveg! Rendkívül szórakoztató!!

  7. Cesar Garcia  - 2014. április 21. 16:25

    Kedvenc sztori! :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    A katalógusok is így hivatkoznak rá:

  • jegenye:

    "The Chevrolet Task Force was Chevrolet's successor to the Advance Design

A lap tetejére