1977 Mercury Grand Marquis

Grand Marquis

  • 2014 -ben vásároltam eme nagytepsit, amely egy Cseh származású Amerikai bácsi tulajdona volt 35 éven keresztül.64000 Mérfölddel bírt órájában és motorjában, és minden porcikája eredeti, módosítatlan, és "egyedi kókányoktól "mentes.

  • Tudom ő nem egy kultusz autó de nekem gyerekkoromtól fogva tetszettek ezek a sokszor lomha nagytepsik is. Akik itthon ismerték ezen autó múltját( nem én hozam be Ohióból..) mindnyájan azt erősítették, hogy ő tényleg egy originál megőrzött darab, amit érdemes megbecsülni.

  • Az autó megvétele után a főfékhenger berosált, ezt egy ócón rendelt ebay utángyártottal pótoltam, amit kb. fél óra alatt kicseréltem, asszonnyal le légtelenítetem, és azóta ok a gép!
    OT-s lévén újra vizsgáztattam, ami kb. egy hónap tornászást jelentett főleg alatta, hisz sajna nincs szerelőaknám..De megcsináltam, most kb. 0.2 deka rozsda van rajta valahol...Idővel kapott két kipufogódobot és az utána jövő csőrendszer is cserélve lett.

  • Nem egy erőművész, de ez engem nem zavar, mivel a kényelme mindenért kárpótol. Mondhatnak bármi jót egyes Német vagy Francia autók rugózásáról szerintem meg sem közelítik ezt a lágyságot.

  • Egyedül az időmérő óra nem működik benne, de ha egyszer lelek hasonlót, akkor ez is jó lesz.
    Mindezektől függetlenül nagyon bírjuk a gépet, és nem tervezem eladni!!
    Üdv: A.Á.

Hozzászólások

  1. Harpman  - 2015. október 30. 21:32



  2. Skyhawk  - 2015. október 31. 07:24

    Nagyon szép vas,vele nem lesz más gondod,csak megőrizni a jelenlegi állapotát.Tényleg gyönyörű,ha nekem lenne egy ilyenem én sem akarnám eladni!

  3. DRW  - 2015. október 31. 19:29

    Nagyon szép tepsi, gratulálok! Ezzel együtt szerintem egy garázs is elég neki...

  4. Harpman  - 2015. október 31. 20:33

    Köszönöm a dícsérő szavakat! A második garázst véletlenül ügyetlenségből nyitottam, igyekszem törölni...

  5. Minnesota Warrior  - 2015. november 2. 06:13

    Welcome in the Club! Becsüld meg, nem sok maradt meg ezekből az autókból. Egyetlen hibát látok rajta: az is csak a rendszám. 460 forever!

  6. Harpman  - 2015. november 2. 10:15

    Becsülöm 400-as létére is, a rendszám csak díszlet de Ohio-i mint ahogy az autó is volt 35 évig.

  7. kissis  - 2015. november 2. 15:22

    Gyönyörű gép! Gratulálok hozzá! :)

  8. Minnesota Warrior  - 2015. november 4. 00:20

    Ez az a tipus, aminél a választható legkisebb motor is 400-as big block volt. Még az amerikai autógyártásban történelmében is ritka az ilyen.

  9. Harpman  - 2015. november 4. 17:23

    Asszem a 78-as modellévben már volt 5.8L-es motorral szerelt Marquis is. Sajnos a 79-től gyártott modelleket már elérte a buta downsizing. De kétség kívül a mi gépeink (75-78) voltak a Marquisok történetében a leghosszabb tepsik 5817mm-rel!

  10. Minnesota Warrior  - 2015. november 5. 04:47

    Super America benzinkúton tankolok, mikor két oszloppal arrébb beparkol egy Marquis a kétezres évekből. Nyugdijas bácsi kiszáll, végigméri a két autót és azt mondjam: "Oh boy everything getting smaller in this world, even the Grand Marquis too..."

  11. Harpman  - 2015. november 6. 19:12

    Jól beszélt az öreg...!:-)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • leezsolti:

    Ami kimaradt: C6: 285/35/R19 Firestone a C5: 275/40R18 Good Year all season

  • mardi:

    !kép=comments/2021-07/60f6fb56b12e8.jpg

A lap tetejére