2006 óta szerettem volna 98 utáni 4gen TransAm-et.
12 évig keresgéltem, mérlegeltem. Idén tavasszal mondtam, hogy hagyom a fenébe. S most hogy már nem érdekelt, jött.
Jó tanács tehát tőlem Neked: ha szeretnél valamit, ne akard, mert lehet, hogy csak így lesz majd. ;-)
Szóval most jött el az idő, hozzám került a kék "sportkocsi".

1998 Pontiac Trans Am WS6
Trans Am
-
-
Nemrég (kettővel ezelőtti tulajnál) szét lett szedve, össze lett rakva, de egyedi kialakításban (HEB).
Fészliftes 4gen (98'), WS6 kinézet, de technikailag annál jobb.
Kulcsszavakban:
LS1, de GTO (Corvette) motor, állítólag kb 390Le lehet,
LS2 utáni T56 manuál váltó,
Működő Ram-Air légszűrő rendszer
Pacesetter hengerenkénti leömlők
komplett rozsdamentes kipufogórendszer, Magnaflow dobok
UMI Performance hátsó lengőkarok
UMI Performance stabilizátorok
Bilstein lengéscsillapítók
UMI Performance ültetőrugók
UMI Performance panhard
Global West lengőkar szilentek
B&M short throw váltókar
C6 Z06 Corvette első fékek
19-es Breyton felnik, 235/35R19 és 275/35R19
Ez mind jó, hogy van.
Ami nincs ;-)
ABS, TCS, SRS, klíma, tempomat, hangszórók. -
Kell majd még simogatni.
Idáig:
- mosás, takarítás, matricátlanítás,
- targatartó tisztítás, visszaszerelés,
- voltak döglött izzók, cseréltem,
- bukólámpa fedele csálé volt, igazítottam,
- kipuff csálén állt, igazítottam,
- bootloopos androidos fejegységet factory-reseteltük (+ cache wipe), most megy szépen,
- ajtó nyikorgás megszüntetés,
- motorháztető tartóbak temporaryfix,
- akksitartó temporaryfix,
Ami most rám vár még:
- jobb tolatófény javítás,
- jobb távfény letört vezeték javítás, (csókoltatom a kiskocka "izzó" kitalálóját),
- hangszórók visszalapátolása,
- bal bukólámpa nyitó motorban fogaskerék csere fémre (záráskor berreg), ebayről rendelés,
- hátsó belső világítás burkolat csere, (vmiért piros)
- hátsó biztonsági övek alsó csatijának pótlása, (nagyon fontos lenne!)
- ajtókon a zárógombokon lévő kupakok pótlása,
- bal első sárvédőn a 2 szellőzőnyílásból az egyiknél nincs meg a rács, pótlandó (felső)
- motortérben bizti tábla fedél pótlása,
- BH ülőlap újrabőrözés,
- bal tükör belső műa takarólap pótlás,
- első ülések fejtámlájánál lévő övvezetők pótlása,
Ami most másra vár:
- a futóművet kb 20-30mm-rel vissza emeljük,
- indexkar és indexkapcsoló csere,
- vészvillogó gomb javítás (szorul, csere)
- bal kipuffvég végtartó pótlás,
- kipuffnál vmi hővédő lemez néha bezörög, ellenőrzés, javítás,
Ami később rám vár:
- jobb bukólámpa nyitó motor fogaskerék csere fémre,
- első fényszórókat átalakítom projektorosra, 60mm-es HELLA-kat kap majd, így minden E lesz. Két szélen tompított, belsők helyzetjelző + távfény. (Lehet kap majd még egy 35W-os xenon szettet is) Alsó-szélsők DRL + index EU kialakításban (adott oldali DRL indexeléskor lekapcsol). Egyszerű switchback LED-es megoldásban gondolkodom,
- első ködlámpa feltámasztás,
- motorháztető támasztó bakok pótlása,
- akksi rögzítő pótlása szépre,
- az ablakok lassan mennek le-fel, főleg a jobb, majd szétszedem, s pucolom, remélem megoldja majd a gondokat,
- ha marad zsé, akkor az ülések középső részét alcantarára cseréltetem majd,
- opciós tolatókamera hátra-előre, sógi ír majd a fejegységre nekem egy külön appot ehhez ;-)
- tavasszal új hátsó gumik (már megvannak),
Ami később másra vár:
- váltó ellenőrzés, a 3. szinkrongyűrűje kérdéses, illetve 2.-ból is néha kidobja, figyelni kell,
- ABS-TCS retrofit, (ha lehet még)
- klíma retrofit,
- tempomat retrofit,
- a légzsák retrofiten még gondolkodom, túl jó most bele ez a kormány,
- kp-i zár feltámasztása,
- kulcs törlések, pótlás,
Ha van hozzá való eladó cuccotok, érdekelhet. ;-) -
Jó kocsi. Imádom.
Játszósnak ideális. A ctsv-nél mindig mondtam, hogy néha túl sok, "túlpörög", s most már látom, hogy tényleg jól éreztem. Utcára + játszani bőven elég a 350-400Le sáv. Így elektronika nélkül is annyira az ember alá dolgozik a hülyéskedésben. Teljesen kiszámítható a viselkedése minden helyzetben.
Lehet élvezni a 40-60km/h-s sávban, 100-as és 130-as tartományban is. Nem kell 230-cal menni, hogy legyen élmény.
Erős is (jól gyorsul), és gyors is (de nem tudom mennyire, mert 200-ig van skálázva, s ez vhol 5.-ben félgáz után már meg van és még nem raktam 6.-at. Mondjuk nem is merem. Még. ;-)
Jó ideje az automata kocsikra esküdtem már csak, de ez a kézi váltó, most annyira bejön. Mondjuk ezzel a shortshifteres kialakítással ésszel kell kezelni, főleg a 4.be visszakapcsolásnál.
A hangja brutál és gyönyörű. Minden fordulatszám tartományban. A motorfék hang is imádnivaló, 1500-nál szépen durrog vissza.
Kedvenc szituációk eddig:
- a puszta jelenléte (nagyon eyecatch autó, főleg ezzel a színnel),
- menés targa nélkül (imádom, kabrió feeling),
- motorfék bármilyen fordulatról,
- 6000-nél engedni picit bedadogni 3.-ban, majd átrántani 4.-be, s padló; akkorát húz még ekkor is... Eddig aki megtapasztalta velem, mindenki hangosan röhögni kezdett,
- miután nem kihegyezett, felül erős motor, így alul is húz szépen, ezért pl 2.-ban már picivel alapjárat felett is útfelület függvényében szépen teszi ki a fenekét annyira, amennyire akarom, -
Jöjjön pár itthoni kép.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jó társaságban. ;-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nem ér fel az Expedition szélvédőjének aljáig. :D
-
-
-
2018.09.20.
Ma alkatrész beszereztem, szereltünk.
- bal hátsó ülés ülőlap (majd újrabőrözendő),
- motorháztető tartóbak (a magasabb kellett végül a GM bakok közül, nekem eddig felemás volt),
- motortér bizti tartó 2db fedél (majdnem új, szép piktogrammokkal),
- akksi rögzítő,
- visszapillantó belső burkolat,
- ajtózárás jelző műanyag bhiszbhaszok,
- első ülések övvezetői a fejtámlákon,
- hátsó ülések biztonsági öveinek alsó csatjai (színben szépen stimmel),
- jobb hátsó biztonsági öv csat műanyag takarófedél (szépen átfűztünk mindent, most jó),
- 3db retainer a jh csomagtér panel tetején,
- övek rögzítő csavarjainak takaró kupakjai,
- vízhűtő feletti műanyag légterelő lap,
Jól állunk már.
A BH ülőlapot kell újrabőröztetnem, s kb kész és akár így is évekig használható a kocsi.
Mondjuk a hifit lehet feltámasztom még. Egyelőre nincs szükség rá ilyen menet hangok mellett... :D
Hozzászólások
Jó autó! Gratulálok, sok balesetmentes km.-t!
Hoppá! Csak összejött végre... :) Gratula hozzá!
"Temporaryfix" alias jóvanazúgymajmegcsinálom...
Amúgy atom a gép
A temporaryfix-eket ma már javítottuk is ;-)
Köszi mindenkinek! :)
Álomautó a 4gen. F-Body -k közül, nekem mindenképpen.
Sok balesetmentes km -t hozzá!
Üdv.Gergő
Azta Jani, lemaradtam, most látom csak mit szereztél! Gratula, vigyázz rá és magadra is ;-)
köszi!