A történet ott kezdődött ,hogy engem mindig is érdekelt,hogy a betegség,mely maga alá temetett már több évtizede,vajon megfertőzte-e a páromat is.
Igen,itt Európában az amerikai autók szeretetét - pláne a birtoklását - betegségnek tartják sokan,akik azt hiszik magukról,hogy teljesen egészségesek.
Hatalmas tévedésben vannak,ugye?
Nos, a sok-sok évvel ezelőtt feltett kérdésemre,melyet a Dallas című film hozott ki belőlem,miszerint - tetszik-e Pamela Corvette-je, autóznál-e vele - a válasz csak annyi volt,hogy - ugyan már ,hogy gondolod!
Amúgy csak álmodoztam,mert azt még ingyen lehet.
Pár éve ugyan fel-felcsillant a szeme,ha Dodge Nitro-t látott gurulni körülöttünk,de konkrét lépést nem tettünk a témában.
Közben autózott japán-magyar gyártmánnyal és dél-koreaival is,de mióta a Jeep előrukkolt - ismét? - a Renegade modellel,a betegség biztos tünetei látszódtak rajta.
Ennyit röviden az okról,hogy miért pont ez a modell lett a garázsunk második lakója.

2020 Jeep Renegade 1,3 Limited
Renegade
-
-
Miért írtam fentebb,hogy a Jeep ismét bedobta a Renegade típusnevet?
Azért,mert sok-sok éve használatban volt ez már náluk csak akkor a kemény csókákat célozták vele,akik nem ijednek meg,ha vesekő kirázó terepen is kell autózni.
Az 1970-1986 között gyártott Jeep CJ-5 és CJ-7 - civilian Jeep - típusnak volt Renegade verziója is.
Amennyiben nem pontosan tudom a történelmet,majd kijavít aki profi a témában.
Vajon kinek - minek? - gyártják a mai verziókat?
A divatnak legfőképpen szerintem.
SUV - ez megy manapság fullsize,midsize és hát a most feszegetett kis méretben is.
Az autó nem engedi,hogy a gazdája elfelejtse,hogy ki is volt a híres ős.
Willys jegyek bárhová is nézünk... -
-
-
-
-
-
A jó kedv fokozása érdekében élőlények is jönnek - mennek az autóban.
Kíváncsi vagyok,hogy ezen "extrákat" egy külön tervező csapat ötlötte-e ki. -
-
Pár kép még a külsőről.
-
-
-
A MOPAR felirat több helyen és alkatrészen is megfigyelhető ,ezzel megnyugvást okoz - az autó abba a régi csapatba tartozik,mint korábban is.
Igaz,a Jeep is az FCA csoport tagja,mely sokak szerint felvásárolta őket,hogy megmeneküljenek az összeomlástól.
Szeretnék én is magamnak ilyen az összeomlás határán álló céget,mely manapság a Dodge-al és a RAM-mel együtt tartja a vállán a Fiatot és az Alfa Romeo-t.
Nem, ezt nem én állítom,hanem a mértékadó gazdasági lapok...de ez most nem érdekes.
Amúgy az autót az olaszországi Melfi-ben gyártják,Napoly és Bari városok között félúton.
Itt készülnek azok a modellek is amik az USA szalonjaiban találnak gazdára.
-
Az interiorról is beillesztek pár képet.
Ami nekem nem egészen szimpatikus az az,hogy szinte minden fekete.Egy 6 méteres szedánban még fel sem tűnne,de ezen autók java részét nők fogják használni és nem ártott volna valami vidámabb színválaszték is,de legalább egy világosabb lehetőség.
Bőrkárpittal lenne tört fehér verzió is,de az autó használója nem rajong eme anyagért. -
-
A csomagtartó pont akkora,mint az átlag kis autókban.A padlója két magasságban állítható,de ez sem nagy extra manapság.
-
-
-
A műszerfalról csak annyit,hogy egy lendülettel ezt sem lehet megtanulni,mármint úgy értem,hogy mi mindent lehet előhívni és beállítgatni rajta.
-
-
-
-
-
-
-
A 6 sebességes automatikus nyomatékváltóból a kabinban ennyi látszódik.A motor és e közé egy duplakuplungos megoldást illesztettek.
-
Nem kértünk 4X4-es verziót,mert nagy valószínűséggel soha nem lenne rá szükség.Ha netán mégis elakadna,majd elvontatom árkostól,sártengerestől,hóhegyestől.:)
Így a hátsó hajtás nélkül csak független felfüggesztések terpeszkednek. -
Ja,lemaradt a beltér bemutatásáról a kedvencem - az opera ablak.
Jó,nem kerek vagy ovális...akkor legyen operett ablak. -
A végére hagytam a motor bemutatását.
Mit is tudhat egy pici fél V8-as?
A pár évvel ezelőtti szériában még nem volt ez az újonnan fejlesztett motor,mely a GSE ( Global Small Engine) családba tartozik.
Nem a legkisebb,mert az 3 hengeres 999 cm3-es. Hú de fura ezt a mikro számot leírni.:)
Ennek a hivatalos neve a FireFly - szentjánosbogár.
1332 cm3,közvetlen benzin befecskendezéssel,turbóval 150 ló,270 Nm-es nyomatékkal. Az 1994-es 3,5-ös LHS-em volt anno 300 Nm nyomatékú...
Egy 100 lovas autóból átszállva még a párom is tapasztalja a különbséget. -
-
Ott mászik a csiga a blokk oldalán ni!
-
A motortér fedelének gázrugós kitámasztója örökre fel van töltve.
A rögzítő fülekkel nem takarékoskodtak, mert mindkét oldalon van egy-egy combos darab. -
Takarékoskodtak viszont a lukakkal ,fedelekkel és fogantyúkkal.
A motorolaj betöltő nyílása rejti a nívópálcát,a bajonettes fedele pedig a flexibilis pálca fogantyúja.
Eddig nem láttam ilyet,de akkor már fejlődtem ezen a téren is. -
-
No,hát vázlatosan ilyenné alakult a Renegade az 50 évvel ezelőtti őséhez képest.
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!