A bordásszíj sztori.
Mivel a váltóba egy tuning konverter volt beépítve, aminek a viselkedése számomra igencsak fura volt, gondoltam az első nagyobb kiruccanás az autóval TTamáshoz lesz - csak hogy megbizonyosodjak felőle, minden rendben. Karácsony másnapjára kaptam is időpontot Tomitól. Odafelé Rizzoék csatlakoztak hozzám Bicskén, így jókat beszélgetve telt az odaút. Visszafelé már, mikor vagy 15 kilométerre voltunk Tomiéktól, egy visítás majd némi csapkodás közepette a bordásszíj megfeleződött és a lehullott rész bedarálódott. Hurrá, kezdődik...Rizzo segített a maradékot stabilizálni és visszakocogtunk Tomiékhoz, azt remélve van náluk valami levetett szíj, ami hazáig elég lesz...

1999 Chevrolet 150 K2500 HD
150
-
-
Nem lett, így óvatosan hazakúsztunk a fél bordásszíjjal. Ünnepek lévén, pár nap kellett, hogy az Unixban tudjak venni újat, amit felrakva azt láttam, hogy a feszítőről félig lelóg a szíj - így szereztem egy új feszítőt az eBay-ről. Ez után már egész jól nézett ki a dolog.
-
A következő projekt a gumik cseréje volt. Az öreg BFG LongTrail gumikat lecseréltem teljesen új All Terrain KO2-re. Így már nem akart az autó minden úthibától/nyomvályútól az árokba esni. :)
-
Az elejétől fogva megvolt ennél is a szokásos ABS típushiba - vagyis alacsony sebességnél, fékezés nélkül is bekapcsolt az ABS. Ezt a szenzorok koszolódása, illetve a szenzor alatti felületi korrózió okozza. A 8 csavaros kerékagynál ehhez a művelethez szét kell borítani az egész kócerájt. Képen a kiindulási állapot.
-
Szétborítva a kóceráj.
-
Ha már szétborítottam - mivel elég gyengének éreztem a gyári felállást -, kicseréltem a féktárcsákat és a betéteket is. Beépült a PowerStop Z36 upgrade kit (fúrt/mart tárcsák, kerámia betétek).
-
Az ablaktörlő rudazat eléggé odavolt, az utasoldali konkrétan el is volt törve, emiatt azon az oldalon csálén állt az ablaktörlő kar is. Kompletten cserélve új AC Delco cuccra.
-
A gyári hangszórók (bár a motor hangján kívül ritkán hallgatok bármit is az autóban) eléggé odavoltak, ráadásul az első ajtó csipogói nem is voltak bent, így beépítettem egy DLS PS5 komponens szettet. Egész jó lett. Ez vagy fél éve volt, azóta se hallgattam benne semmit.
-
És a mélyközepek.
-
A nagyszerű tömegközlekedési állapotoknak és a pandémiának köszönhetően be kellett fognom az autót napi munkába járósnak. Ez így idáig egész jól hangzik, a bökkenő csak annyi, hogy a tuning 3000-es stall konvertert nem dugóban araszolásra tervezték. Anno Norbiék (HEB) csinálták többek között a motor upgrade-t is, így gondoltam őt keresem meg a felújított gyári konverterre való visszacseréléssel. Sikerült is a műtét, köszi Norbi és Koni még egyszer!
A tuning konvertert egyelőre polcra teszem, mert végülis elég jó volt, amíg benne volt az autóban - ki tudja, ha változnak a körülmények, azonnal visszarakjuk. :) -
A konvertercsere alkalmával Norbi észrevette, hogy le van törve a vapor canister egyik csatlakozása. Ez mindjárt megmagyarázta a kocsit körüllengő állandó benzinszagot, így ebből is vettem egy újat. Ahhoz képest, hogy csak egy műanyag doboz, tele aktív szénnel, jó drága volt (cca. USD 100 + shipping). Mindegy, ami kell, az kell - ez is kicserélve.
Ezzel egyidőben megvettem az összes kardánkeresztet is, de azok egyelőre várnak a megfelelő időpontra a szerszámos dobozban - ilyenkor télen, ennyi idősen már nem szívesen fetreng az ember a parkoló aszfaltján. -
Első lengőkar gömbfejek témája. Eléggé kivoltak már a benne levők, adta magát a projekt. Vettem is jó drága Mevotech TTX alkatrészeket. Bal oldala szétszedve.
-
Bal oldal kész.
-
Jobb oldal is kész.
Nem keveset kellett püfölni a vasakat, hogy szétjöjjenek a csatlakozások. Kicsit még most is cseng a fülem, így másfél hónappal később... -
Első kerékagy-csapágyak cseréje, miután már mákdaráló hangja volt néha. Az a jó benne, hogy ellentétben az 1500-asokkal, ennél már - a tőcsavarok segítségével - egybe van szerelve az agy a féktárcsával, szóval lehet csavarozni-kiütögetni-beütögetni gazdagon.
-
Kész mindkét oldal. További "kellemes" meglepetés, hogy a régi ABS érzékelők nem működnek az új agyakkal, így most azokat is cserélhetem újakra . természetesen azok vannak legbelül, tehát megint szét kell borítani mindent teljesen...Lassan csukott szemmel is megy már
-
Megjöttek az új ABS érzékelők - szedjük szét hát újra az egészet
De legalább erről is le van a gond vagy 10 évig - remélem. -
Régóta szenvedtem attól, hogy a jobbos ablakmosó gyakorlatilag csak a szélvédő tövébe "hugyozik"...most elszántam magam és beruháztam kettő újba. Anyósoldali régi szélvédő spricni balra - új jobbra. Kis lépés ez az emberiségnek, de legalább jó drága volt. Cserébe az új spricni kevésbé jó, mint a törött régi - már egy nyomorult darab műanyagban sem lehet bízni, ezt is el tudják rontani.
-
Itt a jó idő, klímázzunk kicsit. Kiderült, hogy miért csörömpöl annyira a kompresszorom az egyik dugattyú csúnyán el volt kopva, olaj se sok volt a rendszerben...szóval kompresszor csere.
-
Új kompresszor a helyén, orifice tube kicserélve, rendszer feltöltve olajjal és gázzal. Minden tök jó, csak a hátsó részre nem megy a hideg...
-
A nagy hibakeresés közben valahogy elfüstölt a vezérlőpanel (állítólag gyárilag rossz minőségű az érintett tranzisztor) - kicserélve - az összes többivel együtt, összesen négy darab - modernebb, jó minőségűre. Hátul még mindig nincs hideg...
-
Hátsó hőcserélő expanziós szelep csere...eléggé szívás megcsinálni - de mostmár ez is kész, végre hátul is lehet kánikulában vacogni. :)
-
Vagy fél éve megvettem a Mevotech TTX kormányösszekötő gömbfejeket, ideje volt végre beépíteni őket.
-
Így festenek a helyükön, friss prémium zsírral megtömve.
-
Ha már kormányzunk, lett új pitman-kar is.
-
...és akkor már a segédirányítót is kicseréltem.
Hozzászólások
Szia !
Jó nagy vas, imádni való, használd egészséggel !
Van egy TAHOE-m, néha befogom dolgozni, bármit elnyel. Még, hogy nem a méret a lényeg, he-he-he.
Gábor
Szia!
Köszi!
Előtte Tahoe volt, tudom miről beszélsz. ;)
Üdv,
Alf