2013 Cadillac Escalade ESV Premium

Szerelünk

  • Amikor megérkezett Amerikából Győrbe a szekér és először elindítottam a gépet, ronda kattogást lehetett hallani az egyik hengersor felől ami ahogy melegedett a motor úgy csendesült el szépen fokozatosan. Hidegen durván szólt, melegen alig-alig. Kompresszió mérés, műszeres diag meg pár egyszerű vizsgálat semmi komoly hibát nem mutatott. Megállapítottuk, hogy ez egy sz@r hidrotőke lesz. Másik érdekesség ami használat közben derült ki, hogy amikor csak 4 henger ment mintha kicsit nehezen tudta volna gázadásra “összeszedni magát”, vagyis kicsi késlekedéssel indult el a másik 4 henger. De ez csak bizonyos sebességtartományokban volt észlelhető. Szóval úgy döntöttem használjuk a gépet és amikor kapok időpontot a szerelőmnél szétdobjuk és hidrotőke szettet cserélünk. Javasolták, hogy egy körrel az AFM-et nyírjam ki mert azzal mindig csak a baj lesz, de én inkább maradni akartam a gyári állapotnál. Hengerfej leszedés után jött a meglepetés, egy törött peremű dugattyú formájában. Érdekes módon ez pont az a henger volt ahol az AFM hidrotőke is döglött volt. Szerencse a bajban, hogy sem a hengerfej sem a hengerfal nem sérült, hajtókarcsapágyak és a csap sértetlen volt “csak” a dugattyú tetejének a széle egy darabon hiányzott. Aztán az is kiderült, hogy szívósor alatt lakó vezérlő panel egyik tömítése szakadt volt, így pedig érhetővé vált a bizonytalankodó hengerki-bekapcsolás. Szép kis Rockauto-s számlám lett no meg Éder-Vurdon is besegített egy alkatrész gyors beszerzésében. Cseréltük az összes liftert, komplett hengerlekapcs panelt solenoidokkal, persze a dugót meg minden mást amit ilyenkor még ki kell cserélni. Végül már Sporiék is örültek, hogy eltűnt a műhelyből a taliga mert sok helyet foglalt. :) De most olyan a motor hangja mint amilyennek lenni kell és észrevétlenül megy a hengerkapcsolgatás. Persze még óvatos használatban van, kicsit bejáratom de már újra úton van a verda.
    Yess.

Hozzászólások

  1. chevy silverado  - 2021. december 30. 08:53

    Szia !
    Jó kis Mikulás napi olvasmány, sok sikert hozzá !
    Még, hogy nem a méret a lényeg, he-he-he.................................

    Gábor

  2. euromaci  - 2022. február 21. 10:11

    lett!

  3. euromaci  - 2022. október 2. 07:50

    A motor akkor kész. Következő projekt? Mármint ami ütemezve van.

  4. coyote  - 2022. október 6. 20:09

    Titkos. ;)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére