
Cadillac DeVille, 1968
Már az autó nevének kimondásánál is beleborzong az ember - De Ville. Biztos sok amerikai autórajongónak ismerős ez a Cadillac. Többször találkozhattunk vele Dunaújvárosban és a pesti találkozókon is. Én akárhányszor látom, mindig lenyűgöz. Letisztult formák, hosszirányú vonalvezetés, nagy lemezfelületek és mindezek tökéletes összhangja. A tervezők tudták mit akarnak, mert nagyon üt a látvány.
Az autó tekintélyt parancsoló, de mégis van benne valami vadság, szinte látszik rajta az erő, de mégis elegáns, egy darab Amerika. Abból az időből, amikor még erre büszkék voltak.
Az autóval itt Szegeden sikerült összefutnom - ritka az ilyen látvány errefelé (sajnos) - a Százszorszép Gyermekház előtt parkolt, ez még nem is jelentene semmit, de pont két héttel előtte itt rendeztük meg a II. Szegedi Makett- és Modellkiállítást, ahol is az általunk épített 1:25-ös diorámán volt egy europlakát (mely a v8cars-t hirdette) és pont ez a Caddy volt a háttérfotón.
Ez a gondolat motoszkált a fejemben, ilyen véletlent! Egyébként az életben nem téved ide ilyen autó, összefüggést nem keresek, mert valószínű nincs, ámbár Lőrincz L. László már gyanakodna. - (Mivel az autó 7,7 literes és 7+7=14, vagyis pont két hét telt el a kiállítás és az autó ideérkezése között, ezt megerősíti, hogy az autó 395 LE-s és mivel 2000. Szökőév így 395-366=29 és ezt osztva kettővel- mivel a V8-asban 2 sorban vannak a hengerek 14,5-öt kapunk. Azaz 14,5 nap telt el a kiállítástól számítva, mivel pontosan délben láttam meg az autót... Stb. stb.
De hogy a kocsiról is ejtsünk egy pár szót. Ekkor kb. két hete volt új tulajdonosánál, aki most próbálgatta, és egy pár dolgot elárult: Az autó teljesen eredeti, veterán vizsgával rendelkezik, nagyon szépen rendbe van hozva. Egy 7700 köbcentiméteres V8-as gondoskodik a lovakról, melyből akad bőven, épp 395. Meglepő de a ’68-as modell még elől-hátul dobfékes, a következő modellévben vezették be az első tárcsaféket. Visszapillantó tükör is csak a baloldalon volt széria tartozékként, de minden elektromos, a tetőmozgatás, az ablakok, sőt még az elefántfüles kisablakot is motor mozgatja! A klíma természetesen széria tartozék a Cadillac-nél, még ha kabrió is.
Hát a fogyasztásra csak annyit lehet mondani, hogy fiatalos úgy a második és a harmadik X között van, ami nem is sok, ha a 2,3 t önsúlyt figyelembe vesszük.
Hát mindent összevetve gyönyörű járgány! Reméljük, az új gazdája is minél többször megmutatja majd a találkozókon, hogy viszontláthassuk.
Hozzászólások
nem rossz, sőt egész jó sok ember elfogadná ezt a vasat.
gyönyörű vas, az biztos