Cadillac Seville, 1979
Az 1974-es olajválság kényszerítette ki ennek az autónak a megszületését. A nagy fogyasztású Cadillac-ektől kezdtek elpártolni a vásárlók, az ő visszaszerzésük lebegett a Cadillac mérnökeinek szeme előtt, amikor megalkották ez a "takarékos, kompakt" autót.
A minden vonalában visszafogott Seville a kor kihívásainak megfelelve hamisítatlan Cadillac tudott maradni. Nemcsak a tengerentúli vásárlók között aratott sikert, húsz évvel később egy magyar srác a "Quentin bibliát" lapozgatva nem bírt betelni a Seville mértéktartó, mégis abszolút amerikai stílusával.
Azóta már két ilyen Seville-je van, egy a karosszériaváltozat legelső (1975), egy pedig a legutolsó évjáratából (1979). De a történet nem ilyen egyszerű! Mikor az autó Gáborhoz került legalább két hengere nem ment, valósággal zabálta az olajat, elromlott az önindítója, elektromos hibák gyötörték.
Igazi kihívás! Az önindító- és motorgenerál (gyűrűzés, csapágyazás, injektor szelepek felújítása), futómű felújítás, dupla csöves kipufogórendszer, számtalan apró javítás és végül a forgalomba helyezés után végre beteljesedni látszik az álom: egy tökéletes Seville-t vezetni.
A belső tér luxusában érezhető leginkább a nagy elődök hangulata. A váltókar természetesen a kormányoszlopra került, mozgatásával egy 350-es három fokozatú automatát lehet vezérelni.
És aki esetleg még mindig kételkedne, hogy milyen autóban ül: bőr belső, négy elektromos ablak, elektromosan állítható első ülések, klíma, tempomat, szembejövőt érzékelő fényszóró, sötétedéskor automatikusan bekapcsolódó lámpák, állítható magaságú hátsó lengéscsillapítók, eredetileg automatikus szintszabályozás.
Az 5.7-es elektronikus hengerenkénti befecskendezéses 170 lóerős, katalizátoros V8-as benzinmotor az Oldsmobile-tól származik. 1978-tól a Cadillac-nél elsőként 350-es dízelmotort is lehetett rendelni a modellhez, de ez sajnos nem volt kiforrott konstrukció.
A csomagtartó állandó tartozékai közé az emelőn, kerékkulcson és egyéb megszokott dolgokon túl egy fél Ford blokk, karburátor, tuning vezérműtengely is tartozik. A Seville még ezzel a terheléssel is "fürge városi autó".
Néhány apróság van még hátra, közük a fékek felújítása, és Gábor autója tökéletes lesz. Lehet folytatni a munkát a másikon, a 75-ösön. De azt hiszem, édes ez a teher.
Hozzászólások
Szép,de a vonóhorog ŰT!!!!!!
A BONE nevű f.sznak ehhez még nem volt hozzászólása?