III. generációs Chevrolet Camaro benzinszivattyú csere
Camarobi: III. generációs Chevrolet Camaro benzinszivattyú csere
Biztos vannak sokan, akik már cseréltek benzinszivattyút akár Camaro-ban, akár hason jellegű amerikai autóban, és tisztában vannak ennek menetével, de vannak, akik nem. Én az utóbbiak közé tartoztam, azt sem tudtam, hogy kezdjek hozzá.
Telefonáltam néhányat, kiderítve ennek a menetét, hogy ne esztelenül essek neki. Ezzel meg akartam kímélni magam sok szenvedéstől és attól, hogy tönkretegyek valamit. Gondoltam megosztom veletek a tapasztalataimat, hátha segítségül szolgál ez valakinek a jövőben.
A visszaszerelés menete pont az ellenkező, mint a szétszereléssé. Elsőre a szétszerelés 1-órámat vette igénybe. Ehhez hozzá járult az is, hogy hihetetlen jó állapotban van az autó és minden csavar azonnal nyílt.
Visszaszerelés már hamarabb ment, kb. fél óra kellett hozzá, én sokkal többre számoltam. A jövőre nézve bezsírozva raktam vissza az összes stratégiailag fontos csavart, hogy legközelebb is könnyen szét lehessen szerelni.
Még egy dolog, amit érdemes megcsinálni, ha a kezünkben van a cucc: az elektromos vezetékek átvizsgálása ás átforrasztása különös tekintettel a szintjelzőre. Egy multiméterrel ki is mértem.
Jó munkát!
Hozzászólások
Hülye GM mérnökök.
tényleg hülye gm mérnökök.
az írás meg alapos, jó.
Basszus én meg a hátsóhidat is kiszedtem, és úgy is alig bírtam kibujtatni a tankot. Mondjuk híddal meg sem kiséreltem. :-) Jó, hogy vetted a fáradtságot és begépelted.
Még én is meg tuudnám csinálni ezek alapján:D
Bár még nincs USA gépem,de minden vágyam,csak legyen 1 kicsit több "zsé".Az én gépeimet is sokat szereltem már (hadjuk milyen típus és márka),de ilyen okosságokat nem olvastam hozzá.Tetszik ez az oldal,és hogy így (is) segítetek 1másnak. BYE!
én is cseréltem már benzinszivattyút Camaro alatt, ami sikerült is! Jó lett volna akkor ez az útmutatás! Pajtik, nehéz menet volt...
Na, akkor mondom a frankót. :-) Az egész csak 10 perc :-) Fogsz egy vágót, kinyitod a csomagtér tetőt, felhajtod a szőnyeget, és a csomagtér lemezből, ott, ahol a tank közepe, azaz az üzemanyag pumpa van, kivágsz egy kis ablakot, (kb 10*10 cm-est) úgy, hogy azt félre hajtva, hozzáférj a üzemanyag pumpához. Innentől ugyanaz, mint amit Robi írt. A csere után csak visszahajtod az ablakot, teszel rá nylon tacskót, hogy ne ázzon be alulról a kocsid, (amúgy sincs sok esélye a víznek a tank fölé kerülnie) Hogy brutális, hogy disznó, hogy igazi "Annak kéne eltörni a kezét, aki ilyet csinál?" Az. Tegye fel a kezét, akinek nincs kivágva az F-Bodyja.....
sajna még nincs amcsi verdám de lesz
jó ötlet hogy megosztod mással is a tapasztalataidat
épp a napokban estem át ezen.alulról nézve nagyon elkeseredtem aztán elkezdtem a csomagtartóban kotorászni és akkor tünt fel hogy egy négyzetnyi lemezrész szilikonozását megbontva elvehető és alatta simán hozzáférek az ac pumpához
sajna olyan dzsuva fogadott a tankban hogy az ac most a motortérbe van egy kannnába eszközölve Daróczi Sanyi jóvoltából,hogy a szerkezet mozgásképes maradjon amig meg nem emberelem magam a tank leszedéséhez,hogy kimoshassam
először is gratula hogy neki álltál én csak ellenőrzés miatt szedtem szét jah és egyszerűbb volt le vettem a platót.(chevi pick up)
igaz nekem nem F -body CITA,de én is kivágtam egy kis ablakot a tank fölött a csomagtartóban:-)
nagyon nagyon óvatosan tegye mindenki,mert kurva vékony ott a lemez,és a tank iszonyú közel van.kb 1mm...
Hi mindenkinek!
Én csináltam sok tápszivattyú cserét amerukaiakon. Mindenkit óvva intek attól, hogy önkényesen szerelőnyílást vágjon a tank felett, mert 30 éve már szinte mindegyik személykocsi önhrdó kasznis.
Az önhordó kaszniba tilos belevágni és a nyilást utána ugy hagyni, mert a sakrainál elindulhat az anyagfáradásos repedés valamint a vizsgán ha kiszúrják, azonnalmeg is buktatják és szigorított műszakira utasítják a kocsit.
A kivágás során megsérülhet a benzinvezeték/tank és nagy durranás is lehet a dologból!
Kimaradt a Robi cikkébő az, hogy a szintérzékelőt is tanácsos alaposan megvizsgálni de tilos szárazon a kocsira kötve kipróbálni, mert kiég a cekász ellenállás! A 2000 énjárat felettiek más computeresek, nem megy nagy áram a cekászon, nincs is bajuk.
V. J.