v8cars.hu | I. v8cars Kupa, Fertőszentmiklós, 2009

I. v8cars Kupa, Fertőszentmiklós, 2009


Vissza a gyökerekhez


Agent Orange


DUB lett a Stock kategória győztese


Pedro OFF autó ellen is ringbe szállt


Petié volt a legjobb eredmény


Z06


Egy törött kardánkereszt megpecsételte a versenynapját


Sajnos Kaldy Novája is lebetegedett


Ízléses átalakítás. Gyári kinézet, szép kerék, tárcsafékek


Hasonlóan kedvemre való volt ez az épített Nova SS


Ő is lábon érkezett


Repülőgép rajzolta ki a V8 logót


Seka által készített díjak


A leggyorsabbak

Nehéz döntés volt, de az időjárás végül maximálisan meghálálta a két hetes halasztást. A fertőszentmiklósi repülőtér ragyogó napsütéssel várta az I. v8cars Kupa résztvevőit a hétvégén.

A verseny lebonyolításának feladatait Kaldy (chevyracing.hu) és TTamás (tubolytech.hu) fórumtársunk, valamint Kiss Tibi és csapata (dragrace.atw.hu) vállalta magára. Jómagam az előzetes munkákból vettem ki a részem, így felszabadultan mászkálhattam és fotózhattam a futamok közben.

A v8drag.hu oldalon regisztrált 50 előnevezés jó versenynapot ígért, és bár nem tudott minden jármű megjelenni, a pluszban érkezőkkel nagyjából elértük ezt a létszámot. A határ közelsége sok osztrák versenyzőt vonzott, színvonalas autókkal színesítették a kategóriákat.

Az ő különítményükből kétség kívül Doc Stinger (mopargarage.at) 1972-es Dodge Challengere volt a leglátványosabb. Összeszokott csapat gondoskodott az Agent Orange névre hallgató drag autó futásáról. A 8200 köbcentis V8-as 10,6 másodperc alatt tolta be a negyed mérföldre az autót.

Aversperg 1932-es Ford rodjával külön jelenség volt. A legklasszikusabb roadster forma, erős motor, tökös sofőr, 11-es negyed mérföld. Valami ilyesmiről szólhatott a hot rodozás hőskora. Beleborzongtam.

A legszebb napi használatú autó díját egy első generációs Nova SS kabriónak ítéltem oda. A motorterébe sajnos nem láttam be, de az egyedi alváz, a cső lengőkarok, a méretes tárcsafékek, a hatsebességes kézi váltó és nem utolsó sorban a jó időeredmény (13,56s) komoly technikára utalt.

A hétvége legjobb idejét 10,58-at slowlow Peti hozta, sajnos nem a legmegfelelőbb pillanatban, így nem futhatott a Pro kategória első helyéért. Mindenesetre nagy eredmény ez egy utcai használatra is alkalmas autótól.

Kohári Zoli V10-es Viperével nagyon szoros döntőt futott a Challengerrel. Jobb reakcióidejének köszönhetően felülkerekedett a klasszikus V8-ason, így ő állhatott a Pro kategória dobogójának első fokára.

A dupla turbós Trans Am 11,66-os ideje és az abszolút 5. helyezése is bizonyítja, hogy lassan beérik Pedro és a Tubolytech munkája. Jó futamokat láttunk az autótól.

A külön amerikai autós időmérő edzéseknek köszönhetően mindenki annyiszor mehetett a pályán, ahányszor csak akart. Volt, aki vasárnap délután 25 futammal a háta mögött indult haza.

A középmezőny 13-as, 15-ös időket futott, és legalább akkora élmény volt őket nézni, mint a legnagyobb kategória küzdelmeit. Volt köztük saját lábon érkező hot rod, egy Cobra, néhány nagy tepsi, több Corvette, és számos F-body a második-harmadik generációból.

Nem szabad elfeledkezni azokról sem, akik nem annyira az időeredmény, mint a buli és a társaság kedvéért kóstoltak bele a gyorsulási versenyzésbe. Az ő részvételük nélkül nem lett volna ugyanez a rendezvény.

A kategóriák helyezettjei seka fórumtársunk egyedi készítésű díjaival tértek haza. Az én szememben összehasonlíthatatlanul többet érnek az autóalkatrészekből összeállított ereklyék, mint a hagyományos kupák. Köszönjük a fantasztikus munkát, seka!

Helyezettek:

C2 Driver Injector
#1 Gaida Franz
#2 Gerhard Schober
#3 Richard Hörhan

C3 Stock
#1 Székely Csaba
#2 Zeher Balázs
#3 Csáki Ferenc

C4 Pro
#1 Kohári Zoltán
#2 Michael Mugrauer
#3 Knefély Péter

C6 Korom
#1 Tuboly Csaba
#2 Simon Zsolt

Eredmények:

#

Versenyző

Autó

Reakc.

60 láb

1/8 sp.

1/8 ET

1/4 sp.

1/4 ET

8008

Knefély Péter

1979 Chevrolet Caprice

1,5668

1,8351

173,51

6,9814

219,18

10,5836

8036

Michael Mugrauer

1972 Dodge Challenger

0,3249

1,8193

172,38

6,9681

216,06

10,6052

8084

Kohári Zoltán

2003 Dodge Viper SRT/10

0,2354

1,8706

174,64

7,1182

223,39

10,6737

8037

Aversperg

1932 Ford Hot Rod

0,7407

1,9795

161,19

7,4808

202,31

11,3645

8009

Zolyomi Péter

1980 Pontiac Trans Am

2,5602

1,9618

155,87

7,6363

196,33

11,6633

8042

Gaida Franz

Chevrolet Corvette Z06

0,3837

2,2680

159,79

8,1269

206,91

11,9907

8040

Gerhard Schober

0,4618

2,2496

149,10

8,2681

194,00

12,3776

8010

Jonny Niesner

1975 Chevrolet Corvette

0,3264

1,9451

143,30

7,9012

156,54

12,5853

8035

Traby Manfred

Chevrolet Corvette

0,5363

2,0091

140,24

8,2959

174,84

12,7888

8034

Martin Altmann

Chevrolet Camaro

0,4029

2,2517

137,54

8,7092

185,11

12,9712

8024

Zeher Balázs

1991 Chevrolet Corvette

0,5342

2,1409

135,71

8,6782

172,80

13,2667

8002

Székely Csaba

1987 Pontiac Trans Am

0,2434

2,0889

132,00

8,7518

166,45

13,4942

8011

Oliver Krautberger

1979 Chevrolet Monte Carlo

0,3192

2,2403

134,26

8,8330

161,85

13,5508

8038

Aversperg

Chevrolet Nova SS

0,8376

2,0763

133,35

8,6781

155,70

13,5609

8004

Lantos András

Shelby Cobra

0,5513

2,2632

143,71

9,0072

177,47

13,5677

8052

Vida Balázs

1977 Chevrolet Camaro

0,6657

2,3587

133,08

9,0030

169,51

13,6578

8018

Csáki Ferenc

1979 Pontiac Trans Am

0,6544

2,2072

132,54

8,9062

159,10

13,7027

8021

Diter Schaffrian

0,6824

2,2346

128,82

9,1759

165,21

13,9406

8081

Richard Hörhan

2,6932

1,9824

119,71

9,1286

151,15

14,3515

8003

Magyar György

1932 Ford Hot Rod

0,7157

2,1964

123,15

9,1506

144,50

14,4444

8025

Párduc

1991 Chevrolet Corvette

0,6748

2,3006

124,57

9,3979

157,96

14,4966

8032

Vidovics Róbert

1991 Ford Mustang GT

0,6203

2,4977

116,99

9,8121

152,12

15,0727

8005

Sőregi László

1986 Pontiac Firebird TransAm

0,8060

2,3469

113,95

9,9031

144,64

15,3738

8044

Molenda Robi

1929 Hot Rod

1,1415

2,4325

114,77

10,0913

140,12

15,4837

8017

Máté Viktor

1977 Chevrolet Caprice

0,8525

2,4948

115,76

10,0572

145,03

15,4930

8006

Oszvald Gábor

1964 AMC Rambler

0,8428

2,4622

115,39

10,0570

144,71

15,5090

8026

Csukovics Balázs

1996 Chevrolet Impala SS

0,6212

2,4154

114,87

10,1221

144,89

15,5544

8007

Tóth Tamás

1993 Lincoln MARK VIII

0,9979

2,4386

115,25

10,2254

147,25

15,6016

8022

A Kölyök

1972 Dodge Dart 340 Swinger

0,3871

2,5559

115,23

10,1588

143,49

15,6456

8039

Eckhart

Chevrolet Camaro

0,6654

2,6593

110,27

10,5911

138,51

16,2480

8030

Zsolt Putz

Pontiac Firebird

0,7597

2,7828

105,67

11,3077

135,44

17,1705

8014

Dobos László

2002 Dodge Ram 1500

0,7179

2,6750

103,27

11,1289

128,41

17,2391

8031

Adrian Senec

Chevrolet Camaro RS

0,6035

2,5869

102,36

11,2238

128,03

17,3442

8020

Tuboly Csaba

1999 GMC Sierra 3500

0,5397

2,4245

97,10

11,2991

124,41

17,6823

8019

Hajdu Sándor

1991 Buick Park Avenue

1,4730

2,6896

97,80

11,5633

124,78

17,9059

8043

Simon Zsolt

1988 Chrysler New Yorker

0,9776

2,7082

100,81

11,5499

123,76

17,9453

8012

Csontos István

1989 Chevrolet Silverado

0,6952

2,8046

97,54

11,6166

122,33

18,0381

8028

Zsivanov Sándor

1986 Chevrolet Caprice Classic

1,1268

2,6668

96,80

11,6508

119,02

18,1559

8027

Jeepzoli

1995 Chevrolet Lumina

1,1122

2,8616

97,00

11,7744

121,19

18,2735

8023

Maczó Zoltán

1991 Chevrolet Caprice Classic

1,1397

2,8574

89,43

12,6900

114,36

19,6306


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Én ebben olvastam: !kép=comments/2024-11/6744481d18f9b.jpg

  • Béke:

    Az első linken az első sor: Production: 0 (has not been built) !monokli

A lap tetejére