
Frankfurt Motor Show 2011
CTS-V
CTS kupé
ZR-1 és a görkoris lány
100 éves a Chevrolet
Látványos Jeep stand
Jeep Grand Cherokee SRT8
1912
Matt kék, üt
Egy gyors napot töltöttem el Frankfurtban, az autószalon forgatagában. Az irányvonal egyértelműen az alternatív meghajtás, de én nyolc hengerre éhesen inkább a hagyományos lőerők standjait kerestem.
Izgatottan vártam, mit hoz a Cadillac, még nem láttam élőben a CTS kupét. Legnagyobb megelégedettségemre egymás mellett kellette magát a CTS-V sorozat minden tagja: kupé, szedán, kombi. Egyértelműen a kupé felé húz a szívem, és óriás szemcsés metálfényezésével ez is hívta fel legjobban magára a figyelmet, de bármelyik karosszériaváltozattal meg tudnék barátkozni. Mindhárom autóban a Cadillac történetének legerősebb motorja, a 6,2 literes, több mint 550 lóerős kompresszoros LSA V8 dolgozik.
Természetesen az alapmodelleket is bemutatták, ezen kívül az SRX, és az Escalade hibrid egészítette ki a standot. A Ciel koncepciót sajnos nem láttam.
Az alapításának 100. évfordulóját ünneplő Chevrolet nagy hangsúlyt fektetett amerikai arcának bemutatására, a koreai kisautók háttérbe szorultak az igazi Chevyk mellett. Nem is sok autó rúghat labdába ott, ahol a fő attrakció a 638 lóerős Corvette ZR1. Nekem egy kicsit túlzás az átlátszó plexibetétes motorháztető, de az LS9-re joggal büszke a gyártó. A típust a Corvetteracing versenyautója és egy hihetetlenül ízléses, az évforduló témáját feldolgozó, egészen feketébe hajlóan sötétzöld Grand Sport kabrió mellett egy klasszikus, 1960-as darab képviselte.
A sarokban egy másik évfordulóra, a Camaro 45. születésnapjára kiadott modell húzta meg szerényen magát, a reflektorok alá egy fehér kabrió került. Kicsivel arrébb egy egészen más fehér autó, a Colorado Rally concept állt, amit hamarosan boltokba kerülő kiegészítőkkel szereltek fel.
A Chevynél sem állt meg az élet a hagyományos belsőégésű motoroknál, a Volt mellett a versenyautók jövőképét mutató hibrid Miray koncepcióautót is kiállították. A szénszálas karosszériájú összkerekes autó Ázsiát már megjárta, de most mutatták be először Európában.
A Jeep standjának csillaga a korábbinál erősebb, ugyanakkor takarékosabb Hemi V8-as Grand Cherokee SRT8 volt. A 470 lóerős terepjáró végsebessége 255 km/h, álló helyzetből 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-ás sebességet, majd 35 méteren belül meg is áll.
Bemutatkozott még a Jeep legújabb fejlesztésű 3,6 literes V6-os Pentastar motorjával szerelt, télre hangolt Wrangler Arctic. A márka új büszkesége 284 lóerő és 374 Nm nyomaték leadására képes.
A csarnokok között számomra üdítő színfoltok voltak az ADAC sárga-fekete standjai, ahol a Geiger tuningautói mutatták izmaikat. Az egyik pavilonnál egy SRT Challenger, pár sarokkal arrébb egy 500 lóerős mattkék Camaro, kisvártatva egy Ford F150 SVT Raptor, nem messze a Shelby GT 640 Golden Snake fantázia névre hallgató Mustang.
A veterán pavilon leginkább a német autóipar fejlődésére koncentrált, de azért befért egy 1912-es T-Model is.
Sajnáltam, hogy a Chrysler/Dodge nem jelent meg, hiányoltam pár kemény Mustangot a Ford standjáról, de tudva, hogy egy nagy európai kiállításon járok, örültem mindennek, amit láttam.
Csodálkozom, hogy országhatárokon és generációkon át ível az autókiállítások „rátámaszkodok, te meg fényképezz le!” típusú látogatója, akiknek a kordon akkor sem szent, ha épp egy 50 éves autó áll mögötte.
Hozzászólások
Az a Csirke egész pofás!
Az a matt kék nekem is üt! Tetszik! :)))
Jó cikk!!! A tavasszal volt szerencsém ülni a Cadillac CTS kupéban. Nagyon pofás, bejövős forma. Még a Miray-ra leszek kiváncsi, mi jelenik majd meg belőle az utakon.
Az a kék Camaro az matricázva, vagy fújva volt?