v8cars.hu | Cadillac Eldorado, 1980

Cadillac Eldorado, 1980

Tanulva a múlt havi fényképezés hibáiból, most kicsit előredolgoztunk. Előre lefixáltuk a helyszínt, délután az autó frissen mosva, csillogva várt egy parkolóház mélyén. A szervezés és pontos időzítés csúcsa az volt, amikor Szücsy Péter, a tulaj pont abban a pillanatban hívott fel további útbaigazítással szolgálva, mikor pár méterrel az orra előtt leszálltam a villamosról.

A parkolóház biztonsági őre gyanúsan méregetett bennünket, ahogy határozott lépésekkel tartottunk az autó felé. Meg is kérdezte, hogy biztosan miénk-e a kocsi, a kulcsok előkerülése után gyanakvása rövid idő alatt kíváncsisággá apadt. A szokásos „mennyit fogyaszt?” kérdésre nem akart 30 liternél kisebb értéket elhinni.

Azért némi gond természetesen akadt. Mi szépen elterveztük, hogy a kiscelli múzeum udvarán fogunk fényképezni, de az igazgatónő ezt nem engedélyezte. Fene tudja mi baja lett volna tőle...

Peti épp másodjára veszi meg az autót. Azonnal megszerette, amint meglátta, elfogadható áron jutott hozzá, azóta viszont felváltva használja és viszi szerelőhöz. Lépésenként újítja fel az autót, így a még érintetlen alkatrészek sorra viccelik meg őt. A karosszéria már rendben van, túl van egy motorgenerálon és az újrakábelezésen is.

Most épp a kipufogó és a futómű van soron. Lassacskán elkészül az autó, a sok bosszúságból csak az élvezet marad majd. Ilyen bosszúság volt például, mikor leégett a differenciálmű és a Caddy nem fért fel a kiérkező autómentő platójára...

A hamisítatlanul amerikai belső tér fa, bőr és króm kombinációja. A lábtér hatalmas, az elsőkerékhajtás és a kormányváltó miatt nincs középkonzol, ami szűkítené.

Egy ilyen autónál mindig félek benézni a motorháztető alá. Olyan érzés, mint egy bábelőadásnál benézni a paraván mögé. De azért mindig megteszem...

A motortér rendesen meg van pakolva, ez már másik korszak autója. Az 5.7-es V8-as egyébként is érdekes darab, Cadillac és Oldsmobile elemek keverednek benne, az injektort annak halála után karburátorra cserélték. Adapterként egy átfúrt nagy alumíniumkockát használtak. Igazi sufnituning. De a hangja gyönyörű!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére